Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-29@13:19:27 GMT

قیمت بلیت پرواز‌های داخلی گران شد

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۲۷۳۵

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به قانون مالیات بر ارزش افزوده، گفت: بر این اساس از امروز اخذ ۹ درصد مالیات از پرواز‌های خارجی و ۴ درصد از پرواز‌های داخلی اجرایی می‌شود.

به گزارش بازارنیوز، مقصود اسعدی سامانی با یادآوری این‌که در قانون قبلی ۵ درصد از قیمت بلیت پرواز به‌عنوان عوارض شهرداری‌ها اخذ می‌شد، اظهار کرد: بر اساس قانون جدید عوارض شهرداری‌ها از محل پرواز‌ها حذف و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این‌که مالیات بر ارزش افزوده پرواز‌های داخلی ۴ درصد است، اما در پرواز‌های خارجی ۹ درصد دریافت خواهد شد، افزود: این مبلغ به حساب ایرلاین‌ها واریز نمی‌شود و شرکت‌های هواپیمایی باید این مبلغ را به حساب سازمان امور مالیاتی واریز کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: قبلا شهرداری‌های شهر‌های مبدأ و مقصد پرواز هر ۵ درصد عوارض را دریافت می‌کردند، اما امروز فقط ۹ درصد به عنوان مالیات بر ارزش افزوده از ایرلاین‌ها اخذ می‌شود که این مبلغ به مصرف کننده نهایی اختصاص می‌یابد.

وی افزود: حتی شهرداری شهر‌هایی که فرودگاه ندارند هم از ایرلاین‌ها ۵ درصد مطالبه را می‌کردند و ایرلاین‌ها مرتباً در دستگاه قضایی با پرونده‌های شکایت شهرداری‌ها مواجه می‌شدند.

وی با اشاره به امکان استراد و دریافت کسنلی بلیت هواپیما، افزود: در این زمینه ابهامات زیادی وجود دارد که سازمان امور مالیاتی نسبت به رفع آن‌ها اقدام کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: قانون ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به پرواز‌های مسافرانی که وارد کشور می‌شوند تعلق نخواهد گرفت.

/خبرآنلاین

برچسب ها: بلیط هواپیما ، پروازهای داخلی ، شرکت هواپیمایی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000QFE

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بلیط هواپیما پروازهای داخلی شرکت هواپیمایی مالیات بر ارزش افزوده شرکت های هواپیمایی شهرداری ها ایرلاین ها پرواز ها ۹ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۲۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد

جعفر پورمختار مدیرکل امور‌مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: پرداخت عوارض ارزش افزوده طی پارسال در مقایسه با سال ماقبل آن ۹۰ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: میزان عوارض‌پرداختی در سال ۱۴۰۱ در آذربایجان‌غربی حدود ۶۵۰ میلیارد ریال بود که پارسال، این رقم به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: از این میزان در سال ۱۴۰۲ حدود ۸ هزار میلیارد ریال به شهرداری‌های استان پرداخت شد.

پورمختار اظهار کرد: همچنین ۳ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال از محل عوارض ارزش‌افزوده به دهیاری ها، ۲۳۹ میلیارد ریال به فرمانداری‌ها و ۳۸۶ میلیارد ریال به عشایر اختصاص یافت.

وی گفت: پارسال بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان ارومیه اختصاص یافت که ۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال سهم شهرداری‌ها بود.

وی افزود: بیش از ۹۸۸ میلیارد ریال سهم دهیاری‌ها، بیش از ۸۶ میلیارد ریال سهم فرمانداری و بیش از ۶۲ میلیارد ریال سهم عشایر این شهرستان پارسال بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها