Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی گزارش داد این کمیته  توانسته است از دیوار موانع ترامپ عبور کرده و به وقایع داخل کاخ سفید و خانواده ترامپ همزمان با حمله به کنگره آمریکا در ششم ژانویه ۲۰۲۱ درحالی که او حاضر به متوقف کردن اوباش مهاجم به ساختمان کنگره نبود، دست یابد.

 افشاگری‌های جدید دو قانونگذار ارشد کمیته بررسی حوادث ششم ژانویه، واضح‌ترین مدارک را در خصوص خشونتی که ترامپ برای پیشبرد کودتای خود برانگیخت، ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نقش ایوانکا ترامپ

سی ان ان گزارش داد این بدترین حمله به دموکراسی آمریکایی در تاریخ مدرن توصیف شده است.  یکی از افراد آشنا به تحقیقات گفت که یکی از شاهدان کلیدی این پرونده که حاضر به شهادت شده است، "کیت کلوگ" مشاور امنیت ملی مایک پنس معاون سابق ترامپ است که همزمان با وقوع این شورش همراه با ترامپ در کاخ سفید حضور داشت.

بنی تامپسون رئیس کمیته ۶ ژانویه و یک دموکرات از می سی سی پی به شبکه سی ان ان گفت که این کمیته  شواهد مهمی دارد که نشان می دهد همزمان با شورش حامیان ترامپ در مقابل ساختمان کنگره، به کاخ سفید توصیه شده بود، کاری انجام دهد.

 لیز چنی نایب رئیس جمهوری خواه این کمیته از وایومینگ، درباره شهادت دست اول به ای بی سی نیوز گفت که ایوانکا ترامپ دختر ترامپ که در آن زمان مشاور وست وینگ بود، دو بار از او خواست تا در درگیری حامیان رئیس جمهوری سابق آمریکا با افسران پلیس کنگره آمریکا مداخله کند.

هزاران مدارک و مصاحبه با بیش از ۳۰۰ نفر

 خبرگزاری آسوشتیدپرس نیز گزارش داد  در میان تلاش‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا و متحدانش برای کم اهمیت جلوه دادن شورش‌ها و رد اتهامات تحریک این شورش ها،  اعضای کمیته تحقیقات حمله به کنگره آمریکا، یافته‌های خود را در ماه های آتی منتشر خواهند کرد.

 این کمیته همچنین با چالش متقاعد کردن مردم آمریکا مبنی بر اینکه یافته های آنها مبتنی بر واقعیت و معتبر بوده، مواجه است.

هدف آنها نشان دادن شدت این شورش به کنگره و همچنین ایجاد ارتباط روشن بین حمله و فشار ترامپ بر ایالت ها و کنگره برای لغو نتایج انتخاباتی سال ۲۰۲۰ و انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا است.

بر اساس این گزارش، کمیته تحقیقات حمله به کنگره امریکا موسوم به کمیته ۶ ژانویه پس از شش ماه جمع آوری هزاران مدرک و مصاحبه با بیش از ۳۰۰ نفر آماده انتشار مدارک جمع آوری شده در خصوص این حمله می شود.

لیز چنی، نماینده وایومینگ و نایب رئیس کمیته ۶ ژانویه و یکی از دو عضو جمهوری‌خواه آن گفت: به‌رغم تلاش‌های مستمر ترامپ برای پنهان کردن واقعیت، تصاویر آشکار می‌شوند.

این کمیته از ۹ عضو از جمله ۷ دموکرات و ۲ جمهوری خواه تشکیل شده است.

۳۵ هزار ایمیل، پیام و سوابق تلفنی نزدیکان ترامپ

کمیته ۶ ژانویه اعلام کرده است که بیش از ۳۵ هزار صفحه مدرک شامل پیامها، ایمیل ها و سوابق تماس های تلفنی از افراد نزدیک به ترامپ را جمع آوری کرده است که شواهد مهمی از حمله به کنگره آمریکا را ارائه می دهند.

این کمیته امیدوار است چگونگی آغاز حمله به کنگره و همچنین تلاش های گسترده دولت مستقر در کاخ سفید برای لغو انتخابات سال ۲۰۲۰ را آشکار کند.

تحقیق درباره فعالیت ترامپ همزمان با حمله به کنگره/ تلاش برای انتشار تحقیقات قبل از نوامبر

اعضای این کمیته همچنین مشغول تحقیق در مورد فعالیت ترامپ همزمان با وقوع این حمله هستند. تحقیقات کنگره جنایی نیستند و قانونگذاران نمی توانند مجازات تعیین کنند. در حالی که این کمیته به فعالیت های خود ادامه می دهد، ترامپ و متحدانش همچنان به انتشار ادعای خود در مورد تقلب در انتخابات ادامه داده و در عین حال تلاش می کنند تا مقاماتی با افکار مشابه در تمام سطوح ایالتی و دولت محلی را مستقر کنند.

جمهوری خواهان در صورت کسب اکثریت مجلس نمایندگان در انتخابات نوامبر ۲۰۲۲ می توانند تحقیقات را منحل کنند. انتظار می رود گزارش نهایی کمیته پیش از این تاریخ منتشر شود.

ششم ژانویه ۲۰۲۱  (۱۷ دی سال ۹۹) کنگره آمریکا مشغول شمارش آرای مجمع برگزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، دونالد ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.با این حال طرفداران ترامپ در جمعیتی بزرگ به کنگره حمله کردند و پس از درگیری با نیروهای امنیتی، توانستند وارد ساختمان و اتاق‌های مختلف آن شوند.
 

برچسب‌ها کنگره آمریکا دونالد ترامپ دولت بایدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنگره آمریکا دونالد ترامپ دولت بایدن کنگره آمریکا دونالد ترامپ دولت بایدن حمله به کنگره آمریکا کمیته ۶ ژانویه کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۲۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامی که ایران در عملیات «وعده صادق» انجام داد، در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی بود و اینکه امروز اتحادیه اروپا بجای اینکه متخلف را مورد بازخواست قرار دهد، دوباره از تحریم‌های جدید علیه ایران صحبت می‌کند، غیر از اینکه دیوار بی‌اعتمادی میان ایران و اتحادیه اروپا را بلندتر می‌کند، خروجی دیگری در پی نخواهد داشت.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به ادعای مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره دستیابی اعضای این اتحادیه به یک توافق سیاسی در زمینه اعمال تحریم‌های پهپادی و موشکی علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: برای اتحادیه اروپا جای تأسف دارد که در حالیکه بیش از ۶ ماه از جنگ غزه می‌گذرد هیچ موضع‌گیری در خصوص حمایت از مردم بی‌گناه غزه انجام نمی‌دهد یا در قبال جنایاتی که جریان تکفیری‌ها و داعش در عراق و سوریه و جاهای دیگر انجام دادند و همچنین اتفاقاتی که در میانمار انجام شد و مردم بیگناه و مسلمان و غیر مسلمان از بین رفتند، اتحادیه اروپا هیچ اعتراضی انجام نداد و اخیراً مسئول سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا پس از پاسخ جمهوری اسلامی ایران به یکی از جنایات رژیم صهیونیستی در خصوص اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران اظهاراتی را مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه « اگر این تحریم‌ها کار ساز بود، امروز مشارکت مردم را پای صندوق‌های رای نداشتیم»، تاکید کرد: اتحادیه اروپا باید متوجه باشد که جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد کسی مثل رژیم جعلی صهیونیستی بخواهد به خاک ایران تجاوز کند و ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را مورد تعرض قرار دهد؛ ما منتظر بودیم اتحادیه اروپا و مسئول سیاست‌ خارجی اروپا درباره اقدامی که رژیم صهیونیستی انجام داد اعتراضی داشته باشند اما چنین اتفاقی رخ نداد؛ زمانی که آنها نسبت به این اقدام جنایت کارانه اعتراضی نمی‌کنند، قرار نیست که جمهوری اسلامی ایران نیز ساکت بنشیند.

این نماینده مجلس با اشاره به عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق گفت: اقدامی که ایران در عملیات وعده صادق انجام داد، در پاسخ به جنایاتی بود که رژیم صهیونیستی مرتکب شده بود و اینکه امروز اتحادیه اروپا بیاید بجای اینکه متخلف را که رژیم صهیونیستی است مورد بازخواست قرار دهند، دوباره از تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران صحبت می‌کند، غیر از اینکه دیوار بی اعتمادی میان ایران و اتحادیه اروپا را بلندتر و مانع ذوب شدن یخ‌های روابط میان ایران و اتحادیه اروپا می‌شود، خروجی دیگری در پی نخواهد داشت.

آصفری با بیان اینکه «اقدام آنها مطمئناً در اقدامات جمهوری اسلامی ایران در خودکفایی نیروهای مسلح در زمینه موشک‌ها و پهپادها تاثیری نخواهد گذاشت»، تصریح کرد: اعتقاد دارم که رفتار اتحادیه اروپا رفتاری دوگانه است چراکه در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در جاهای دیگر ساکتند اما در قبال پاسخ ایران این گونه رفتار می‌کنند. البته رفتار آنها به این جهت است که امروز بسیاری از سیاست‌مداران اروپایی یا عضوی از جریان صهیونیست‌ها بشمار می‌روند یا اینکه از حامیان آنها هستند و بخشی از هزینه‌های تبلیغاتی آنها را در انتخابات‌های مختلف صهیونیست‌ها تامین می‌کند و توقعی از آنها وجود ندارد اما رفتارهای دوگانه آنها به غیر از اینکه حقوق بشر و منشور ملل متحد را زیر سوال می‌برد، نتیجه‌ای در پی ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • ویدئویی جدید از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل و عبور پرتابه‌های ایران از فراز دیوار ندبه + فیلم