Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@09:24:43 GMT

چرا بازار مسکن تهران مشتری ندارد؟

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۳۲۸۷

چرا بازار مسکن تهران مشتری ندارد؟

چرا بازار مسکن تهران مشتری ندارد؟

در چند سال اخیر به‌علت دلایل مختلفی مانند تحریم، کرونا، کاهش عرضه‌ و تقاضا و در نهایت تورم بازار مسکن، میزان تقاضا برای خرید ملک کاهش یافته است. ازآنجایی‌که خرید مسکن یک کالای لوکس، سرمایه‌ ای و گران‌ بها است، اکثر افراد مخصوصا جوانان برای تهیه آن دغدغه دارند. ناگفته نماند که امروزه اوضاع بازار مسکن وضعیت نامناسب تری نسبت به  بازارهای دیگر مانند بازار طلا، ارز و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. دارد.

باتوجه به اینکه این بازار حالت هجومی دارد، در صورت افزایش تقاضا برای خرید مسکن همه به سمت آن هجوم می‌برند و درنهایت تورم ایجاد خواهد شد. در این مقاله سعی داریم سوال چرا بازار مسکن تهران مشتری ندارد؟ حتی با وجود طرح های گوناگون فروش مانند پروژه نارنجستان وضعیت ملک در حال حاضر در رکود است و بازار آرامی دارد . در ادامه به این سوال پاسخ دهیم و نکات مهم آن را به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می‌دهیم برای دریافت پاسخ سوالات خود تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اقتصاد مسکن

اقتصاد مسکن کالایی سرمایه‌ای است و از آنجایی‌که این کالا در بلندمدت سود فراوان و رونق بسیاری دارد، خرید مسکن بسیار بهتر از نگهداری پول نقد است. زیرا افزایش نقدینگی سبب ایجاد تورم خواهد شد و به‌علاوه با گذشت زمان ارزش پول نقد کاهش خواهد یافت ولیکن مسکن ضمن حفظ ارزش خود و به روز شدن قیمت آن ، ارزش افزوده دیگری نیز خواهد داشت .

همچنین اقتصاد مسکن دومین بازار سودآور برای اقتصاد دولت است که در صورت بروز هرگونه مشکلی مانند رکود، تورم، کاهش عرضه‌ و تقاضا همه دولت‌ها سعی می‌کنند که در بازار مسکن مداخله کنند. ناگفته نماند که این مداخله در بلندمدت (پس از گذشت 24 تا 30 ماه) در قالب ارائه تسهیلات بانکی، ساخت مسکن ملی و... وضعیت بازار را بهبود می‌دهند. در واقع حد وسطی بین دوره تورم و رکود وجود ندارد و در صورت بروز هرگونه اشتباهی از وضعیت رونق به رکود خواهید رسید. اگر چه پروژه هایی توسط ارگانهای دولتی مانند پروژه شمیم رحمت در حال اجرا هستند که خود کمک دیگری به ایجاد تعادل در بازار مسکن می نماید .

بررسی بازار مسکن تهران

در آذر ماه امسال بازار مسکن در تهران به میزانی رشد کرده است و نسبت به سال قبل میزان خرید‌ و فروش ملک افزایش یافته است. کارشناسان بازار مسکن و فعالان این حوزه توصیه‌ می‌کنند که در زمان رونق بازار مسکن نباید هیجانی عمل کنید . زیرا همه ی افرادی که بصورت هیجانی اقدام به خرید مسکن با قیمت بالا میکنند در دورانی که مسکن به ثبات میرسد و یا دچار رکود میشود قصد فروش دارند و چون قیمتی که خریداری کرده اند در اوج بوده است و از ارزش ذاتی بالاتر بوده در دوران بی رونقی در فروش دچار مشکل خواهند شد و مجبور به فروش به قیمت واقعی که گاها پایین تر از قیمت خریداری شده است میشوند. اکثر سرمایه‌گذاران به‌علت خریدوفروش ملک، اقدام به خرید می‌کنند و انتظار دارند که آن را با قیمت بالاتری به‌فروش رسانند، در صورت هیجانی عمل کردن، تورم و درنهایت رکود ایجاد می‌شود.

نبود مالیات بر خانه های خالی و هزینه های پایین نگهداری باعث میشود که نگاه مردم به مسکن بصورت کالایی باشد و اقدام به خرید آن از روی نیاز نباشد که این امر خود باعث افزایش قیمت آن خواهد شد .

مشتری نداشتن بازار مسکن تهران

نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که اگر قصد خرید و فروش ملک را دارید، بهتر است از خرید ملک‌‌هایی که متراژ بالا داشته و در مناطق لاکچری واقع شده‌اند، خودداری کنید تا زودتر به فروش برسند. در تهران ملک‌های کلید نخورده‌ی بسیاری در بالاشهر تهران و با متراژهای بسیاربالا وجود دارند که در چند سال اخیر به فروش نرسیده‌اند و این دلیل مشتری نداشتن بازار مسکن تهران میشود .

به‌طور کلی در منطقه یک تهران منازل کلید نخورده بسیاری وجود دارد که میزان فروش آن‌ها نسبت به سال گذشته به یک سوم رسیده است. کارشناسان بازار مسکن افت بسیار شدیدی در وضعیت خرید و فروش این منطقه پیش‌ بینی کرده‌اند؛ زیرا با افزایش قیمت املاک، میزان تقاضای منطقه 22 کاهش یافته است و ملاک این آمار میزان معاملات پروژه ستین میباشد . همچنین بررسی‌ها نشان‌ دهنده پر شدن ظرفیت اقتصاد مسکن است که به دنبال آن رکود طولانی ایجاد خواهد شد.

به‌طور کلی شما با پیش‌خرید ملک در مناطقی مانند منطقه 22 تهران که آن را به‌عنوان یکی از مناطق سودآور در آینده در نظر می‌گیرند، می‌توانید برای تهیه ملک در بلند مدت اقدام کنید. همچنین می‌توانید با پیش‌ خرید ملک‌ های مسکونی در این منطقه در بلندمدت سود کلانی کسب کنید. این منطقه دارای برج‌های بزرگ، مناطق تفریحی، ساختمان‎‌های تجاری و... است که به‌علت آب‌ و هوا و طبیعتی بسیار زیبا و جذاب، به منطقه گردشگری و توریستی تبدیل شده است.

عوامل موثر بر کاهش میزان خرید ملک و افزایش قیمت مسکن را بشناسید.

در چند سال اخیر عواملی مانند تحریم، کرونا، افزایش خیلی زیاد نرخ ارز، کمبود زمین و در نهایت افزایش قیمت مصالح تاثیر بسیاری بر افزایش قیمت ارز داشته است. ناگفته نماند که قیمت ارز سریعا بر قیمت مسکن تاثیر نخواهد گذاشت و حدودا بعد گذشت 6 ماه سبب افزایش قیمت‌ها خواهد شد. یکی دیگر از عوامل بسیار مهم و اثرگذار بر قیمت مسکن، قیمت زمین است. باتوجه به اینکه به‌علت یافتن کار، میزان مهاجرت از روستا به شهر افزایش یافته، تعداد زمین کاهش یافته است که در نهایت سبب افزایش قیمت زمین و ملک می‌شود. همچنین با افزایش قیمت دلار قیمت مصالح ساختمانی مانند آهن، فولاد، سیمان و... نیز افزایش خواهد یافت. باتوجه به اینکه قیمت مصالح عاملی بسیار موثر بر قیمت مسکن است، در نتیجه قیمت مسکن نیز افزایش می‌یابد. میزان عرضه‌وتقاضا یکی‌ دیگر از عوامل اثرگذار بر قیمت مسکن است، متاسفانه بازار خرید در این حالت تهاجمی دارد که با افزایش تقاضا برای هرچیزی همه افراد به سمت آن کالا هجوم می‌برند. انجام این کار سبب کاهش عرضه و ایجاد تورم و در نهایت رکود است. به‌همین منظور باید برای جلوگیری از ایجاد مشکلات همواره تعادل بین عرضه و تقاضا برقرار باشد.

باید توجه داشته باشید که بازار مسکن در هر شرایطی سودده است و بهتر از نگهداری پول نقد در بانک‌ها است. از آنجایی‌که بعد از گذشت زمان و براساس عواملی مانند تورم، ارزش پول نقد کاهش می‌یابد، نگهداری پول نقد در بانک‌ها مناسب نیست. همچنین میزان سود بانکی کاهش یافته که به ضرر شما است.

به‌علاوه نگهداری پول نقد سبب افزایش حجم نقدینگی و تورم می‌شود، اما خرید ملک در بلندمدت سودآور بوده و دارایی با ارزش محسوب می‌شود. کارشناسان پیشنهاد می‌دهند که در زمان رونق بازار برای جلوگیری از مشکلاتی که ممکن است در آینده پیش بی آید حتما مشورت گرفته و با دقت و به دور از هیجان سرمایه گذاری کنید .

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم سوال چرا بازار مسکن مشتری ندارد؟ را به شما پاسخ دهیم و نکات مهمی که باید بدانید را به‌شما معرفی کنیم. همانگونه که ذکر کردیم، همه افراد دغدغه‌ای برای خرید ملک و صاحب خانه شدن دارند؛ زیرا همواره ملک به‌عنوان دارایی باارزش و سرمایه‌ای به‌شمار می‌آید. خرید ملک در بلندمدت برای شما سودآور است و اگر پول کافی برای تهیه ملک ندارید، بهترین گزینه پیش‌ خرید ملک در یکی از بهترین مناطق تهران (منطقه 22) است.

کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که با خرید ملک در این منطقه می‌توانید در بلندمدت سود کلانی کسب کنید. نکته دیگری که باید بسیار به آن توجه کنید این است که اگر قصد سرمایه‌گذاری دارید، بهتر است در مناطقی که قیمت متوسط و متراژی مناسب دارند، اقدام به تهیه ملک کنید. انجام این کار سبب فروش و اجاره سریع‌ تر ملک می‌شود. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات موردنیاز خود را کسب کرده باشید.

 

انتهای رپرتاژ‌ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه اومیکرون قاسم سلیمانی مذاکرات وین ابومهدی مهندس بازار مسکن سرمایه گذاری خرید و فروش ملک رپرتاژ آگهی ایام فاطمیه اومیکرون قاسم سلیمانی مذاکرات وین ابومهدی مهندس بازار مسکن تهران نگهداری پول نقد چرا بازار مسکن بلندمدت سود بر قیمت مسکن مشتری ندارد افزایش قیمت اقتصاد مسکن خرید ملک کاهش یافته خرید مسکن خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۳۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی کوچی در خصوص طرح ساماندهی املاک مسکونی و تاثیر اجرای ان بر مدیریت بازار اجاره گفـت: ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی در مجلس بررسی و رفع شد امیدواریم با تایید نهایی آن توسط شورای نگهبان و اجرایی شدن آن نظم و انضباطی به بازار اجاره بها مسکن ببخشد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی تلاش کردیم پایه و مبنایی برای قیمت‌گذاری واحد های مسکونی تعیین کنیم و نظارت وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و صمت را بر بازار پر تلاطم مسکن افزایش دهیم. همچنین به شورای عالی مسکن اجازه دادیم در حوزه قیمت‌گذاری و تعیین سقف مجاز اجاره بها در مناطقی که تورم مسکن به صورت غیر واقعی افزایش پیدا کرده و بیش از 20 درصد باشد، ورود کنند. این طرح ضمن توجه به روش‌های مختلف از جمله پرداخت تسهیلات از مستاجران حمایت کرده و با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده، انگیزه تولیدکنندگان مسکن را نیز افزایش می‌دهد. همچنین موجب افزایش تولید و عرضه واحدهای مسکونی به بازار می‌شود که این خود به کاهش و تعدیل قیمت‌های کمک می‌کند.

رضایی کوچی عنوان کرد: همچنین در طرح مذکور، با ساماندهی سکوهای خرید و فروش مسکن و نیز رتبه بندی دفاتر مشاوران املاک و افزایش نظارت بر آنها و شیوه های مختلف تلاش کردیم مانع درج آگهی های جعلی و قیمت‌گذاری های کاذب شویم. امیدواریم با اجرای دقیق آن بازار پر آشوب اجاره بها مسکن مدیریت شده و به آرامش برسد.

دیگر خبرها

  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها