Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، در دوران شیوع کرونا پرستاران زیادی تمام زندگی حرفه‌ای خود را وقف نجات جان و حیات مردم کردند تا مردم و هم استانی‌های خود سلامت بمانند. اما بعد از ۲۳ ماه مجاهدت در جبهه دفاع از سلامت در بیمارستان‌های استان بوشهر حالا مزدشان را خبر تعدیل نیرو داده می‌شود. 

بر اساس این گزارش، در حالیکه کمتر از یک ماه از تأکید رهبر انقلاب بر مسئله امنیت شغلی می‌گذرد انتشار نامه از معاون توسعه مدیریت و منبع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نشان می‌دهد امنیت شغلی ۵۰ درصد از نیروهای طرح به خطر افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم در حالی‌ گرفته‌ شده است که نیروهای طرح به فراخور زمان به‌کارگیری، حدود دو سال در سخت‌ترین شرایط کرونایی کنار مردم و بیماران بوده‌اند.

 

باوجود اینکه استانداردهای جهانی به‌صورت حداقلی، ۲.۵ پرستار به ازای هر تخت در بیمارستان تعیین‌ شده که این عدد در ایران ۱.۲ و در استان بوشهر یک است و این کمبود نیرو تأثیر مستقیم بر نحوه ارائه خدمات پرستاران دارد، هرچند که آن‌ها تمام تلاش خود را برای مراقبت هرچه بهتر از بیماران دارند.

چندی پیش ابراهیم ابراهیمی رئیس هیئت‌مدیره نظام پرستاری شهرستان بوشهر اعلام کرده بود که در زمان حاضر یک هزار و ۸۰۰ پرستار در بیمارستان‌های استان بوشهر مشغول به کار هستند و بر اساس بررسی انجام‌شده این استان با کمبود ۴۵۰ پرستار روبرو است.

آن‌طور که مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفته: ماهانه چهار میلیارد تومان بابت اضافه‌کار و کارانه بیمارستان‌های دانشگاهی باید به پرستاران پرداخت شود اما امروز به‌طور تقریبی ۱۰ ماه است که مطالبات آنان پرداخت‌ نشده و ۴۰ میلیارد تومان میزان کل مطالبات آنان است.

مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار پرستاران و خانواده شهدای سلامت

در دیدار پرستاران و خانواده شهدای سلامت با رهبر انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای کار کادر درمان را با رزمندگان دفاع مقدس مقایسه کردند و افزودند: همچنانکه در دوران جنگ تحمیلی، پزشکان و پرستاران و امدادگران در زیر بمباران کار می‌کردند، در دوره کرونا نیز پرستاران با افزایش ساعات کار، کاهش مرخصی‌ها، حضور در بیمارستان در ایام تعطیلات نوروز، و مشاهده دردناک مرگ‌ومیر بیماران و همکاران، سختی‌هایی مضاعف، و خطر ابتلا به بیماری مهلک را تحمل کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس موضوع مطالبات پرستاران را مورد تأکید قراردادند و گفتند: مطالبه اصلی پرستاران در یک جمله «تقویت جامعه پرستاری» است که ضرورتی برای حال و آینده کشور به شمار می‌رود.

ایشان افزودند: قضیه کرونا نشان داد که اگر جامعه پرستاری تقویت نشود، در بزنگاه‌ها ضربه خواهیم خورد.
«کمبود پرستار و لزوم تکمیل سرانه آن نسبت به تخت‌های بیمارستانی»، و «مسئله امنیت شغلی» دو مطالبه دیگری بود که رهبر انقلاب تحقق آن‌ها را ضروری دانستند و گفتند: در برخی مقاطع از جمله در دوره کرونا فراخوان‌هایی برای کار پرستاری داده‌ شده است اما با پرستاران قراردادهای کوتاه‌مدت بسته‌ شده و پس از مدتی آن‌ها را مرخص کرده‌اند درحالی‌که پرستار باید امنیت شغلی داشته باشد و نباید همچون کارگر فصلی به آن نگاه شود.

به گزارش فارس، گلایه‌ها و انتقادات نسبت به اقدامات مدیریت دانشگاه علوم پزشکی روزبه‌روز در حال اضافه شدن است و این نابسامانی‌ها علاوه براثر مستقیم بر روی عملکرد کادر درمان، اعتماد مردم را به بخش درمان استان بوشهر را تحت تأثیر منفی قرار داده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز استان بوشهر رهبر انقلاب امنیت شغلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۳۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳

به گزارش «تابناک»، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی گفت: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

دیگر خبرها

  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی؛ مهاجرت پرستاران به بخش خصوصی
  • فاجعه پنهان نظام پزشکی؛ کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • مهاجرت کادر درمان از بخش دولتی به خصوصی
  • کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی/ مهاجرت کادر درمان به بخش خصوصی
  • ریشه‌های نارضایتی‌ها پرستاران؛ اضافه‌کار اجباری بر خلاف قانون
  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند
  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد