Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه بار دیگر از شهروندانی که مخالف دریافت واکسن کرونا هستند به تندی انتقاد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ماکرون در مصاحبه‌ای گفت: «واکسن نزده‌ها،  می‌خواهم واقعاً روی مخشان بروم و تا آخر به همین کار ادامه می‌دهیم. راهبرد ما این است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور فرانسه افزود: «آن‌ها را به زندان نمی‌فرستم، به طور اجباری به آن‌ها واکسن نمی‌زنم. آنچه به آن‌ها می‌گوییم این است که از پانزده ژانویه (ده روز دیگر) دیگر نمی‌توانید به هیچ رستورانی بروید، قهوه بخورید، به تئاتر و سینما بروید...».

«مارین لوپن» رهبر حزب راستگرای فرانسه در واکنش به اظهارات ماکرون که تنها چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری بیان شده‌اند گفت: «یک رئیس جمهور نباید چنین حرف‌هایی بزند. امانوئل ماکرون لیاقت دفترش را ندارد».

ماکرون در مصاحبه جدید خود بار دیگر از تأیید شرکت در انتخابات خودداری کرده و به طور تلویحی گفت: «مایل هستم این کار را انجام دهم».

 رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه  نیز هشدار داده بود که چند هفته پیش‌رو سخت خواهد بود زیرا این کشور پس از ثبت ۲۳۲ هزار و ۲۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا تنها در ۲۴ ساعت که بالاترین میزان ابتلای ثبت شده در یک شبانه‌روز در این کشور بوده، به سمت جشن‌های آرام سال نو می‌رود.

با این حال در ادامه اعتراض فرانسوی‌ها به صدور گذرنامه سلامت برای دریافت‌کنندگان واکسن کرونا، دور جدید تظاهرات علیه سیاست‌های ماکرون ۴ دی (روز کریسمس) در پاریس برگزار شد.

کسانی که در فرانسه واکسن کرونا و این گذرنامه را دریافت نکرده باشند از ورود به رستوران‌ها، بارها و رفتن به مسافرت محروم می‌شوند. این گواهی حاکی از این است که فرد صاحب آن، دست‌کم یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده، تست کرونای او در ۴۸ ساعت گذشته منفی بوده یا پس از ابتلا به این بیماری، بهبود یافته است.

ماکرون پیش از این نیز در انتقادی تند و توهین‌آمیز از معترضان به  قوانین کرونایی دولت، گفت تسلیم آن‌ها نخواهد شد. ماکرون معترضان را بی‌عقل توصیف کرد و گفت: «چند ده هزار نفر عقلشان را تا حدی از دست داده‌اند که می‌توانند بگویند ما در دیکتاتوری زندگی می‌کنیم».

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز رئیس جمهور فرانسه ویروس کرونا امیکرون رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۳۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، منابع آگاه در دولت فرانسه اعلام کردند که امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه در ماه «می» به آلمان سفر می‌کند و احتمالاً در ماه «ژوئن» نیز دوباره به آلمان سفر خواهد کرد.

رییس‌جمهور فرانسه اواخر اسفند نیز برای دیدار با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان راهی برلین شد؛ سفری که ظاهراً با هدف کاهش تنش بین فرانسه و آلمان درباره جنگ اوکراین انجام شد.

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر اخیر تنش بین فرانسه و آلمان درباره کمک نظامی به اوکراین تشدید شده و به عرصه عمومی کشیده شده است.

کد خبر 6090492

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود