Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:29:03 GMT

نشست فوق العاده ناتو پیرامون بحران اوکراین

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۳۴۴۴

نشست فوق العاده ناتو پیرامون بحران اوکراین

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای خبری ناتو با اعلام این مطلب افزود: این نشست بصورت مجازی و پیرامون تنش اوکراین و روسیه برگزار خواهد شد.

این تارنمای خبری افزود: وزیران امور خارجه کشورهای عضو ناتو در این نشست درباره حضور نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین و موارد امنیتی مرزی اروپا به گفت و گو خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست به ریاست «ینس استولنبرگ»  دبیرکل ناتو برگزار خواهد شد.

شبکه خبری سی ان ان نیز ضمن پوشش این خبر افزود: این نشست سه روز پیش از ملاقات مقامات ارشد آمریکا و روسیه برگزار می شود.

درهمین حال و به نقل از شبکه الجزیره انگلیسی، وزیر خارجه اوکراین دراین باره اعلام کرد: به عنوان بخشی از تلاش گسترده برای جلوگیری از تجاوز روسیه در نشست ناتو در بروکسل شرکت خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، قرار است گفتگوهای امنیتی راهبردی روسیه و آمریکا  ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۰ دی )، نشست شورای ناتو و روسیه در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی ) و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) تشکیل شود.

همزمان با افزایش تنش ها میان واشنگتن و مسکو بر سر اوکراین و در حالیکه قرار است گفتگوهای امنیتی میان آمریکا و روسیه در ژانویه ۲۰۲۲ آغاز شود، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه  ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱ (۹ دی ) ۵۰ دقیقه با یکدیگر تلفنی گفت و گو کردند.

این دومین تماس میان رهبران آمریکا و روسیه  در ماه دسامبر ۲۰۲۱ و  پیش از برنامه گفتگو میان مقامات ارشد آمریکایی و روسی در ۱۰ ژانویه در ژنو بود.*۱۳۰۲**

برچسب‌ها اوکراین روسیه ناتو اتحادیه اروپا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه ناتو اوکراین روسیه ناتو اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۳۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از امروز سه شنبه بار دیگر آغاز شد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سووی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

کد خبر 6093427

دیگر خبرها

  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم
  • استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود