Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل هنرهای نمایشی، مراسم قدردانی از سهیلا جوادی کارگردان و سبا سلیمانی نویسنده نمایش «خاموشان» آخرین اثر تئاتری زنده‌یاد علی سلیمانی شامگاه روز سه شنبه ۱۴ دی در تماشاخانه سنگلج برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، علیرضا نادعلی عضو و سخنگوی شورای شهر تهران، حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما، مهدی ابدالی معاون اداره کل هنرهای نمایشی و جمعی از هنرمندان و دیگر مدیران برگزار شد، پریسا مقتدی مدیر تماشاخانه سنگلج ضمن خوشامدگویی به حاضران به ارائه توضیحاتی در مورد مسیر پیموده شده برای اجرا رفتن نمایش «خاموشان» پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقتدی خانواده سلیمانی را نماد و نمونه مناسبی برای تعریف انسجام خانوادگی دانست و کوشش‌های آنها را برای به سرانجام رساندن نمایش «خاموشان» ستود.

در ادامه حجت‌الاسلام محمد قمی با گرامی دانستن یاد و حضور زنده‌یاد علی سلیمانی از خانواده سلیمانی به دلیل روی صحنه آوردن نمایشی با محتوای مقاومت و ارزش‌های دینی قدردانی کرد.

قادر آشنا هم در سخنانی کوتاه نمایش «خاموشان» را که آخرین اثر تئاتری مرحوم سلیمانی است، نمایشی شریف و درخور توصیف کرد و از همسر و دختر آن مرحوم به عنوان کارگردان و نویسنده اثر و نیز بازیگران و عوامل اجرایی نمایش که یاد هنرمند خوب و مردمی و متعهدی چون علی سلیمانی را زنده نگه می‌دارند، تشکر کرد.

در ادامه هم سهیلا جوادی و سبا سلیمانی به ترتیب در مورد انگیزه و نحوه به اجرا رساندن «خاموشان» که پیش‌تر در سال ۱۳۹۸ توسط زنده‌یاد علی سلیمانی در سالن حوزه هنری روی صحنه رفته بود به ایراد توضیحاتی پرداختند.

پایان بخش این مراسم اهدای هدایایی به همسر و فرزند مرحوم سلیمانی بود. یکی از این هدایا قطعه فرش قاب شده حرم حضرت امیر (ع) در نجف بود که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

پس از مراسم تقدیر، حاضران به تماشای نمایش «خاموشان» نشستند.

کد خبر 5393040 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: حجت الاسلام محمد قمی پریسا مقتدی علی سلیمانی اداره کل هنرهای نمایشی سازمان تبلیغات اسلامی قادر آشنا تماشاخانه سنگلج قاسم سلیمانی تئاتر ایران دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی الی الحبیب فیلم کوتاه چهلمین جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم عمار حوزه هنری حضور هنر ایران در جهان فرهنگسرای نیاوران سریال ایرانی موسیقی ایرانی کارگردان تئاتر نقاشی علی سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۳۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس

فرهادی دبیر جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس گفت: ۲۵۰ اختراع و پژوهش در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و پتروشیمی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد. منصور 

فرهادی افزود: دبیرخانه این جشنواره در ۸ ماه گذشته، در جزیره بوموسی راه اندازی شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان نیز در این مراسم گفت: برای ارتقای کیفیت صنایع هرمزگان باید از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان بیشتر استفاده شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: شرط ارائه مجوز به سرمایه گذاران در صنایع باید حضور نخبگان و مخترعان باشد.

سردار احمد راستی معاون پژوهشی نیروی دریایی سپاه هم در این مراسم گفت: با حمایت از مخترعان طرح‌های گردشگری در هرمزگان تقویت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • تجلیل از کارگران شهرداری فرخ شهر
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • سالن های نمایشی در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه اجرا نخواهند داشت 
  • سالن‌های نمایشی ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های نمایشی ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت‌ماه اجرا نخواهند داشت
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست