Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در توییتی از احتمال اعمال برخی محدودیت‌ها در تعداد مقامات حاضر در نشست‌های وین به دلیل همه‌گیری کرونا که اکنون در اروپا در حال گسترش است، خبر داد.

«لارنس نورمن» در این خصوص نوشت: چیزی نیست که همه‌گیری (کرونا) بر آن تأثیر نگذارد: متوجه شدم که به دلیل کووید، تلاش جدیدی برای کاهش تعداد مقامات حاضر در اتاق در گفت‌وگوهای وین صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش برای محدود کردن اغلب جلسات به دو نفر از هر هیأت، اگرچه به من گفته شده که استثنائاتی وجود دارد.

به گزارش فارس، ادامه دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌ها علیه ایران بعد از تنفسی سه روزه به مناسبت سال جدید میلادی روز دوشنبه ۱۳ دی ماه با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در هتل کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش از سر گرفته شد. 

دیروز (سه‌شنبه) ۱۴ دی ماه دیدارهای دو و چندجانبه بین هیأت‌های حاضر در گفت‌وگوها ادامه یافت. در همین راستا علی باقری رئیس هیأت ایرانی و انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا در این مذاکرات عصر سه‌شنبه به گفت‌وگو پرداختند و نشست‌هایی نیز با حضور معاون وزیر خارجه ایران و مذاکره کنندگان ارشد روسیه و چین برگزار شد.

علاوه بر این مذاکره کنندگان ارشد سه کشور اروپایی در نشستی مشترک با مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران دیدار کرده و به گفت‌وگو پرداختند.

بر همین اساس امروز نیز قرار است گفت‌وگوها در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه یابد. در مذاکرات این روزها در وین چهار موضوع رفع تحریم‌ها، تضمین‌ها، راستی‌آزمایی و موضوعات هسته‌ای در دستورکار مذاکره کنندگان قرار دارد.

 «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در جدیدترین اظهارنظر درباره روند مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی و احیای برجام تصریح کرد که رایزنی‌های غیررسمی فشرده‌ای در چارچوب مذاکرات وین در پایتخت اتریش در جریان است.

اولیانوف در این خصوص توضیح داد: دور هشتم مذاکرات وین ادامه دارد. رایزنی‌های غیررسمی فشرده‌ای در قالب‌های متفاوتی در جریان است. کار بر روی رفع تحریم‌های [آمریکا] علیه [ایران]، موضوعات هسته‌ای و توالی گام‌ها برای احیای برجام ادامه دارد.

نماینده روسیه در مذاکرات وین در پاسخ به سؤالی درباره حصول پیشرفت در روند مذاکرات وین گفت که پیشرفت‌ها از قبل قابل مشاهده بوده و «موانع اصلی روشن‌تر و شفاف‌تر و مشخص‌تر شده‌اند».

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: رفع تحریم ها مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۳۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 

یک مقام ارشد حماس می‌گوید که پیشنهادی که از سوی طرف صهیونیست در مذاکرات دریافت کرده تغییر خاصی را در مواضع آن نشان نمی‌دهد و اگر «اصلاحات اساسی» در آن ایجاد نشود، احتمال توافق پایین خواهد بود. 

به گزارش تایمز اسرائیل، این مقام حماس در خصوص طرح مذکور گفت: «پیشنهاد طرف اسرائیلی که ارائه شده تغییر اساسی در موضع آن را نشان نمی‌دهد. این طرح پاسخ واضحی به مشکل عقب‌نشینی [اشغالگران از غزه] و آتش‌بس کامل نمی‌دهد». 

گفتنی است، صبح امروز (شنبه) خلیل الحیه، معاون رئیس جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد که پاسخ رسمی دشمن صهیونیستی در خصوص پیشنهاد جدید برای مذاکرات را دریافت کرده و پس از اتمام بررسی‌ها، پاسخ متقابل آن را اعلام خواهد کرد. 

گفته شده این پیشنهاد پیش‌تر به میانجیگران مصری و قطری تحویل داده شده بود. 

مهم‌ترین خواسته‌های حماس در مذاکرات، برقراری آتش‌بس دائمی و خروج کامل اشغالگران از نوار غزه بوده است. 

به تازگی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر در بیانیه مشترکی از حماس خواسته‌اند توافق روی میز را بپذیرد. با این حال این جنبش اعلام کرده که به خواسته‌های اصلی خود پایبند است و تحت فشار آمریکا مذاکره نخواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • حیرت و درماندگی غرب در برابر شکوه قدرت سازی ایران