Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@11:59:01 GMT

راهنمای خرید لوازم تناسب اندام + نکات مهم

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۳۹۷۳

راهنمای خرید لوازم تناسب اندام + نکات مهم

درگذشته بیشتر ورزش‌ها در محیط‌های باز انجام می‌شد، اما امروزه ورزش کردن در خانه‌ها بسیاررواج پیدا کرده است و همچنین با پیدایش لوازم ورزشی افراد بیشتر ورزش‌ها و فعالیت‌های بدنی خود را در خانه انجام می‌دهند.

با افزایش لوازم بدنسازی و ورزشی اکثر افراد اشتیاق زیادی برای ورزش کردن پیدا کرده‌اند زیرا به راحتی می‌توانند با استفاده از این لوازم به تناسب اندام دلخواه خود دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب است بدانید که سالمندان و افرادی که دارای توان جسمی ضعیف می‌باشند بسیار خواهان لوازم ورزشی هستند زیرا این لوازم به عضلات آن‌ها قدرت و توان می‌بخشد و همچنین باعث انعطاف پذیری عضلات بدن می‌شوند. بیشترین وسایل ورزشی که مورد استفاده افراد سالمند قرار می‌گیرد شامل اسکی فضایی، دوچرخه ثابت، وزنه مچ دست، توپ طبی و... است که این وسایل باعث می‌شود در هنگام ورزش فشار کمتری روی مفاصل متحمل شود.

هدف ما در تهیه و جمع‌آوری این مطلب راهنمای خرید لوازم تناسب اندام و نکات مهم در رابطه با خرید این لوازم می‌باشد. در این مقاله ما نکاتی را لحاظ کرده‌ایم که شما همراهان عزیز بتوانید به راحتی و با آگاهی کامل اقدام به خرید لوازم تناسب اندام کنید پس پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

راهنمای خرید و انتخاب لوازم تناسب اندام

امروزه لوازم تناسب اندام بسیار بیشمار و متنوع هستند اما قبل از خرید این لوازم باید به چند نکته توجه کنید که بتوانید خریدی درست و مطمئن در رابطه با نیاز اصلی خود انجام دهید. مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوع در خرید لوازم تناسب اندام این است که بدانید، می‌خواهید چه نوع ورزشی را در چه سبکی انجام دهید زیرا ورزش ‌به دو سبک و شیوه هوازی و قدرتی تقسیم می‌شود و با انتخاب سبک و نوع ورزش می‌توان به آسانی برای خرید لوازم ورزشی اقدام کرد.

اگر هدف شما بیشتر چربی سوزی است و ورزش هوازی را انتخاب کرده‌اید باید از لوازم تناسب اندام تمرینات هوازی استفاده کنید که بتوانید علاوه بر چربی سوزی ضربان قلب خود را بالا ببرید، اما اگر هدف شما بیشتر عضله سازی و قدرتمند کردن و بالا بردن قوای جسمانی بدنتان است و سبک ورزش‌های قدرتی انتخاب کرده‌اید باید از لوازم تناسب اندام تمرینات قدرتی مانند لوازم کراس فیت و یا وزنه‌ها و... استفاده کنید که بسیار برای عضله سازی مناسب و پرکاربرد هستند.

نکته!

هر دو این ورزش‌ها هدفشان چربی سوزی و کاهش وزن می‌باشند و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و هر دو آنها در یک موازات عمل می‌کنند. در ادامه به معرفی انواع وسایل تمرینات هوازی و قدرتی پرداخته‌ایم تا شما همراهان بتوانید با لوازم تناسب اندام بطور کامل آشنایی پیدا کنید. لوازم مناسب تمرینات هوازی

همانطور که می‌دانید ورزش هوازی یا کاردیو برای سوخت و ساز چربی بدن بسیار موثر است و باعث می‌شود که اکسیژن به تمام نقاط بدن برسد علاوه بر آن ضربان قلب را به شدت افزایش می‌دهد که برای بهبود و عملکرد و سلامت قلب بسیار مفید است. انواع تمرینات هوازی شامل:

پیاده‌روی دوچرخه سواری و رکاب زدن شنا کردن پله نوردی تند راه رفتن دویدن طناب زدن

مواردی که در بالا اشاره کردیم از انواع ورزش‌های هوازی است که می‌توانید برای انجام این تمرینات از لوازم تناسب اندام مانند تردمیل برای دویدن، تند راه رفتن و پیاده‌روی و از دوچرخه ثابت برای دوچرخه سواری و رکاب زدن و همچنین الپتیکال یا اسکی فضایی را برای تمرینات پله نوردی و کوهنوردی استفاده کنید علاوه بر آن لوازمی دیگر مانند طناب، دستگاه رویینگ، کش تیوپی لوله‌ای و... برای ورزش‌های هوازی قابل استفاده می‌باشند.

لوازم مناسب تمرینات قدرتی

ورزش قدرتی و یا تمرینات استقامتی برای عضله سازی و افزایش قدرت و استقامت بدن بسیار موثر و کاربردی است به گونه‌ای که برای چربی سوزی و فرم‌دهی عضلات بدن هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین در متابولیسم بدن نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. انواع تمرینات قدرتی شامل:

حرکت اسکات حرکت پوش‌آپ حرکت لانچ هنرهای رزمی پرتاپ وزنه حرکت پلانک

تمرینات قدرتی را می‌توان با استفاده از تجهیزات و لوازم بدنسازی مانند لوازم کراس فیت، وزنه‌ها، توپ‌های بدنسازی، استفاده از بندهایTRX ، استفاده از تراباندها، استفاد از کش‌های بدنسازی و... به صورت منظم و با برنامه اصولی انجام دهید.

همانطور که در مطالب بالا مطالعه کردید وسایل و لوازم تناسب اندام برای تمرینات هوازی و قدرتی متفاوت هستند و هر کدام از این لوازم دارای ویژگی‌ها و کاربرد خاصی می‌باشند و برای ناحیه‌های مختلفی از بدن کاربرد دارند. اما در ادامه به چند نکته مهم برای خرید لوازم تناسب اندام می‌پردازیم که با در نظر گرفتن این نکات می‌توانید خریدی مقرون به صرفه و درست داشته باشید.

نکات مهم در خرید لوازم تناسب اندام همانطور که قبلا اشاره کردیم لوازم‌ ورزشی هر کدام دارای کاربرد خاصی هستند پس باید قبل از خرید به این نکته توجه کنید که قصد دارید به صورت کلی چربی سوزی کنید یا فقط یک ناحیه از بدنتان احتیاج به چربی سوزی دارد که متناسب به نیاز خود بتوانید وسیله ورزشی را خریداری کنید. اگر هدفتان چربی سوزی روی کل بدن می‌باشد می‌توان از لوازم تناسب اندام تمرینات هوازی استفاده کنید، زیرا این لوازم تمام نواحی بدن را درگیر می‌کنند و باعث کاهش وزن می‌شوند. اگر هدفتان فقط روی یک ناحیه از بدن می‌باشد بهترین انتخاب استفاده از لوازم تناسب اندام تمرینات قدرتی می‌باشد که می‌توان ناحیه‌هایی مانند بالا تنه، پایین تنه، عضلات شکم و کمر را درگیرکنند. برای شروع ورزش کردن می‌توانید از وسایل ورزشی سبک‌تر استفاده کنید و همچنین با استفاده از این وسایل می‌توانید شدت و میزان عملکرد تمرینات خود را افزایش دهید. اگر فضایی که برای ورزش کردن انتخاب کرده‌اید کوچک می‌باشد بهتر است از لوازم تناسب اندام سبک و قابل حمل استفاده کنید تا فضایی کمتری را اشغال کند.

امیدواریم مطالب بالا برای شما عزیزان سودمند و مفید بوده باشد و بتوانید خریدی به صرفه و مناسب را تجربه کنید. امروزه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خرید اینترنتی کیفیت و اصالت معتبر محصولات ورزشی می‌باشد که در همین راستا فروشگاه لوازم ورزشی کیاورزش  محصولاتی مانند لوازم تناسب اندام باکیفیت و اصالت و برندهای معتبر و با قیمت‌های مناسب را برای خریداران خود ارائه می‌دهد همچنین شما می‌توانید با مراجعه به سایت کیاورزش محصول مورد نظر خود را با دریافت مشاوره از کارشناسان سایت ثبت سفارش کنید.

 

انتهای رپرتاژ ‌آگهی/

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه اومیکرون قاسم سلیمانی مذاکرات وین ابومهدی مهندس تناسب اندام دوچرخه ثابت لوازم ورزشی رپرتاژ آگهی ایام فاطمیه اومیکرون قاسم سلیمانی مذاکرات وین ابومهدی مهندس تمرینات قدرتی تمرینات هوازی استفاده کنید لوازم ورزشی چربی سوزی ورزش کردن ورزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۳۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام

کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ۶ ورزشکار را جهت رسیدگی به سه پرونده فراخواند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام؛ جلسه کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی روز دوشنبه جهت رسیدگی به سه پرونده تشکیل خواهد شد و افراد زیر احضار شده‌اند:

پرورش اندام: سالار مددی، مهدی جابری
مچ اندازی: مسعود بخشی
فیتنس وابا (WABBA): ساسان رشیدی، رامین ارشادی و علی فرهنگی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • اولین ملاقات سرمربی جدید با خبرنگاران: فردا ساعت ۹
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • در هوای بهاری چطور ورزش کنیم؟
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی