Web Analytics Made Easy - Statcounter

تویوتا با پایین کشیدن جنرال‌موتورز توانست در سال 2021 به پرفروش‌ترین خودروساز در آمریکا تبدیل شود. این اولین بار از سال 1931 تا کنون بود که خودروسازی به جز جنرال‌موتورز پرفروش‌ترین خودروساز آمریکا می‌شود.

به گزارش بازارنیوز به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، تویوتا با پایین کشیدن جنرال‌موتورز توانست در سال 2021 به پرفروش‌ترین خودروساز در آمریکا تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین بار از سال 1931 تا کنون بود که خودروسازی به جز جنرال‌موتورز پرفروش‌ترین خودروساز آمریکا می‌شود.
همچنین این اولین بار در تاریخ آمریکا بود که خودروسازی غیر بومی پرفروش‌ترین خودروساز آمریکا می‌شود.
تویوتا توانست با مدیریت بهتر زنجیره‌های تامین برای اولین بار پس از 90 سال جنرال‌موتورز (جی‌ام) را از تخت خود به زیر بکشد. این در حالی بود که در سال 2021 تداوم بحران کمبود تراشه کامپیوتری باعث شد خودروسازان بسیاری از کارخانه‌های خود را تعطیل کنند و موجود خودروی آماده فروش به کمترین سطح خود برسد.
جی‌ام اعلام کرد در سال 2021 موفق به فروش 2.2 میلیون خودرو شده است که این نسبت به سال گذشته کاهشی 12.9 درصدی را نشان می‌دهد. در مقایسه تویوتا اعلام کرد فروش این شرکت در سال 2021 با رشدی 10.4 درصدی نسبت به سال 2020 روبرو شده و به 2.3 میلیون دستگاه رسیده است. تفاوت دقیق فروش بین این دو خودروساز بزرگ 114,034 خودرو بوده است.
جک هولیس، رییس فعالیت‌های خودرویی تویوتا در آمریکای شمالی با کم اهمیت دانستن این دستاورد گفت: بله ما از نظر فروش از جنرال‌موتورز پیشی گرفته‌ایم اما با صراحت می‌گویم این هدف ما نیست و ما آن را پایدار نمی‌بینیم.
جی‌ام از سال 1931 با پیشی گرفتن از فورد موتور به پرفروش‌ترین خودروساز آمریکا تبدیل شده بود.

برچسب ها: تویوتا ، خودروسازی ، آمریکا لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000QGw

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: تویوتا خودروسازی آمریکا جنرال موتورز اولین بار سال 2021

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۴۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس چابهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سرداردوستعلی جلیلیان گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی خبری مبنی بر ورود یک دستگاه خودروی تویوتا (لندکروز) قاچاق و نگهداری در یکی از پارکینگ‌های سطح شهر چابهار، مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی با هماهنگی‌های قضائی اقدام به بازرسی از محل مورد نظر کردند و در بررسی‌ مشخص شد که خودرو فاقد هرگونه مجوز گمرکی است.
فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش تقریبی خودرو کشف شده ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: خودرو پس از تشکیل پرونده قضائی به پارکینگ منتقل شد.

دیگر خبرها

  • تویوتا به دنبال فرصت در آفریقا
  • خودرو‌های سایپا، چشم «کره شمالی» را گرفت
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس چابهار
  • در نمایشگاه امسال خودروی پکن خبری از خودروهای بنزینی نیست
  • زورآزمایی JAC با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • پتانسیل بازار آفریقا برای خودروهای اقتصادی سایپا
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی