Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز ، پرهام‌رضایی در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان  که به ریاست استاندار  البرز برگزار شد، گفت:  در نشست های تخصصی در پی تمرکز بیشتر بر بازارهای هدف در کشورهای همسایه و دستیابی به مسیرهایی هستیم تا توسعه صادرات و حل مشکلات تولیدی فعالان اقتصادی استان را  تجربه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به میزبانی البرز از رییس جمهور در آینده نزدیک افزود: طرح چالش‌های پیش روی صنعت و تولید استان در جلسه ای با حضور رییس جمهور ، فرصت خوبی برای پیگیری مسائلی است که نیاز به رسیدگی در سطح ملی دارد.

وی با اشاره به برخی قوانین سختگیرانه در حوزه تولید ، ضرورت بازنگری در قیمت گاز مصرفی واحد های صنعتی را از مطالبات صنعتگران البرز عنوان کرد.

رییس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی البرز با  ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی،  پیگیری مسائل مرتبط به توسعه صادرات البرز به ویژه از مبدا گمرک استان را بسیار با اهمیت  عنوان کرد.

رضایی با اشاره به نشست اخیر به منظور توسعه صادرات به حوزه آفریقا در محل اتاق بازرگانی البرز  گفت: هدف از این نشست   بیان ظرفیت‌ صادراتی استان برای مراودات تجاری با آفریقا و استفاده از تجربیات تجاری فعالان اقتصادی در آن کشور بود.

وی با تاکید بر  تمرکز بیشتر بر بازارهای هدف در کشور های همسایه افزود: در جلسات تخصصی، کارشناسی و کارگروهای اتاق بازرگانی بهبود و توسعه صادرات و حل مشکلات تولیدی فعالان اقتصادی استان در دستور کار قرار دارد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز البرز با اشاره به موانع پیش روی در مسیر توسعه صادرات استان  گفت: یکی از پروژه های تاثیر گذار در افزایش رقم تولید ناخالص داخلی، بالا بردن حجم صادرات غیرنفتی است و تحقق این مهم نیازمند بررسی مواردی از جمله در بحث  ارزش گذاری تکلیفی و دستوری کالاهای صادراتی است.

رضایی  با اشاره به اینکه  برخی مسایل سد راه توسعه صادرات است، افزود: به عنوان نمونه سیاست های بانک مرکزی خاص بوده و در دوره کنونی نیز همچنان این رویه تغییر نکرده است و موجب شده که نتوانیم با کشورهای همسایه تراز تجاری قابل قبولی را پیش ببریم، در مقابل کشور ترکیه به صورت مویرگی در بازار کشورهای همسایه ایران ورود کرده و با راه اندازی دفاتر تجاری صادرات خود به این کشورها را انجام می دهد.

رییس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه عدم ایجاد مشوق و انگیزه های صادراتی از جمله تقدیر شایسته از صادرکنندگان نمونه کشور و ضعف در روابط بانکی از موانع سد راه صادرات ایران است ، افزود: مراودات بانکی به دلیل تحریم ها قطع شده است، از طرفی حتی صادرات نفت به کشورهای مقصد از جمله هند کاهش یافت، باید بانک های ایرانی در مقاصد هدف صادرات برای تبادلات بانکی صادر کنندگان و واردکنندگان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در چند سال اخیر شاهد بخش نامه‌های خلق الساعه و موازی کاری دستگاه‌های اجرایی بوده ایم، از طرفی هر کدام از وزارتخانه ها، ادارات و سازمان‌ها جزیره ای عمل می کردند و بر صادرات اثر زیادی گذاشت.

رضایی مشکل بازگشت ارز صادراتی و همچنین هزینه های گزاف حمل و نقل بین المللی و تاثیر آن بر قیمت تمام شده کالاها را از دیگر مشکلات مشکلات پیش روی صادرکنندگان برشمرد و گفت: یکی از رخدادهای ایجاد شده تحت تاثیر تحریم ها و شرایط کرونایی، افزایش هزینه‌های حمل و نقل لجستیک و بین المللی است به نحوی که طی ۶ ماه گذشته بیش از چند برابر قیمت کانتینرهای محصولات صادراتی در ایران افزایش یافت.

وی ادامه داد: تحت تاثیر تحریم‌ها در حال حاضر کشتیرانی های محدودی با ایران کار می کنند و به عنوان نمونه کشتیرانی مرسک که از بزرگترین کشتیرانی ها دنیا است دیگر با ایران کار نمی کند.

رییس اتاق بازرگانی البرز گفت:در حال حاضر تحت تاثیر تحریم‌ها تنها با یکسری کشتیرانی‌های کوچک کار می کنیم که به دنبال سوء استفاده هستند و قیمت های بسیار بالایی از صادرکنندگان ایرانی دریافت می کنند.

وی در بخش دیگری در بحث تامین نیروی کار مورد نیاز صنایع استان گفت: بیش از ۲هزار واحد صنعتی در شهرستان اشتهارد مشغول به فعالیت هستند که احتیاج به تامین نیروی کار دارند.

رضایی در ادامه عنوان کرد: با افزایش ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی باید حمل و نقل عمومی به منظور جابجایی نیروی های کارگری بخش صنعت میان کلانشهر کرج و اشتهارد تقویت شود، با این کار حجم بالایی از مشکلات پیرامون جذب نیروهای بیکار کرج هم با اشتغال آنها در صنایع اشتهارد رفع می شود.

 استان البرز دارای سه هزارو ۵۰۰ واحد تولید و صنعتی است.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها گفت و گوی دولت و بخش خصوصی البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها گفت و گوی دولت و بخش خصوصی البرز سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها گفت و گوی دولت و بخش خصوصی البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۴۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد

صمد یوسفی اصل رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان که با برپایی غرفه در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، ایران اکسپو (Iran Expo ۲۰۲۴) و با در نظر گرفتن محوریت نمایشگاه و زنجیره‌های ارزش راهبردی صادرات‌محور، تلاش خود را در معرفی مطلوب ظرفیت‌های تولید و خدمات بخش‌خصوصی و توانمندی‌های صادراتی استان زنجان متمرکز کرده، با استقبال خوب بازدیدکنندگان مواجه شده‌ است.

وی ادامه داد: آنچه که امروز در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ به‌چشم می‌خورد، این حقیقت روشن و انکارناپذیر است که بخش‌خصوصی کشور با تجربه و دانشی که از آن برخوردار و در حال ارتقای آن نیز است، به‌شرط وجود زیرساخت‌ها و سیاست‌گذاری‌های مطلوب موجب گسترش همکاری‌های تجاری خارجی و توسعه فضای اقتصادی کشور می‌شود. ‌

یوسفی‌اصل، حضور اتاق بازرگانی زنجان به‌عنوان نماینده بخش‌خصوصی استان در نمایشگاه‌ها به ویژه اکسپو را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در گام اول نیاز داریم زبان و اهداف برگزاری نمایشگاه‌ها را درک و به‌درستی تفسیر کنیم و در گام بعد با ایجاد یک ارتباط و ساختار منطقی و اصولی، پتانسیل‌های واقعی استان را در کنار چالش‌ها به عرضه بگذاریم.

وی همچنین رویکرد این دوره از نمایشگاه را هوشمندانه عنوان کرد و افزود: ما در این نمایشگاه می‌آموزیم چگونه به‌طور موازی از توانایی‌ها و ضعف‌هایمان صحبت کنیم و نتیجه و دستاورد نیز، آموختن راه‌های تبدیل تهدیدها به فرصت و تقویت ضعف‌هاست.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان اظهار داشت: یکی از ۲ زنجیره‌ ارزش استان، متعلق به زیتون است و بر اساس محوریت این نمایشگاه نیز، این محصول کشاورزی به خوبی در غرفه استان زنجان در حال معرفی شدن است.

وی افزود: خوشبختانه غرفه استان زنجان با استقبال بسیار خوبی مواجه شده و تاجران بسیاری از کشورهای چین، الجزایر، سوریه، ترکیه، عراق، روسیه و افغانستان در غرفه استان حضور و بر اساس مذاکرات صورت‌گرفته، تفاهنامه همکاری بین اتاق بازرگانی زنجان و شرکت smart investments سوریه که در زمینه تولید و صادرات و واردات زیتون فعال است، ‌منعقد شد.

ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه جاری با حضور مدیران ارشد، صنعتگران، تجار و بازرگانان خارجی در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفت و گوی همکاری آسیا
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است