Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:50:00 GMT

چند خبر کوتاه از استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۴۷۷۶

چند خبر کوتاه از استان اصفهان

تشییع پیکر ۱۰ شهید گمنام در نایین 

مراسم تشییع و وداع با پیکر مطهر ۱۰ شهید گمنام، روزچهارشنبه در شهر نایین برگزار شد.

در این مراسم، پیکر شهدای گمنام از میدان امام تا امامزاده سلطان سلطان سید علی (ع) (گلزار شهدای این شهر )تشییع شد.

تشییع‌کنندگان با حضور در این مراسم یاد و خاطره شهدا را گرامی داشته و بار دیگر با شهیدان راه اسلام و مکتب قرآن عهد و میثاقی دوباره بستند و از ایثار و فداکاری این شهید سرافراز قدردانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهرستان نایین با ۳۰۴ شهید در ۱۴۰ کیلومتری شرق استان قراردارد.

برگزاری یادواره شهیدان فرهنگی سمیرم 

 رییس مجمع عالی بسیج استان اصفهان گفت: دشمنان این آب و خاک با تهاجم و ناتوی همه جانبه فرهنگی به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی هستند.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محسن طالب پور روز چهارشنبه در یادواره شهدای فرهنگی شهرستان سمیرم، اظهار داشت: آنها ۲۴ ساعته برای نابودی ارزش ها، باورها و فرهنگ ما توطئه می کنند.
وی تصریح کرد: رهبر انقلاب سال ۱۳۷۰ نسبت به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن هشدار دادند که همان زمان برخی خندیدند و گفتند توهم توطئه است.
مسوول سابق نمایندگی ولی فقیه در لشکر نجف اشرف ادامه داد: هنوز هم با وجود مشاهده آثار نرم و فراگیر این نبرد نرم فرهنگی و اعتقادی برخی آن را توهم می دانند.
حجت‌الاسلام طالب پور با بیان اینکه غربی ها ملیت، اسلامیت و باور ما را هدف گرفتند، تاکید کرد: آنها تا جایی پیش رفته اند که حتی دیگر برای خدا و دین او هم حریمی قائل نیستند.
به گفته وی، آمریکا و غرب دیگر امکان و توان حمله نظامی به کشورمان را ندارد و به همین علت کمر به نابودی ارکان فرهنگی و باورهای ایرانیان بسته است.
رییس مجمع عالی بسیج استان اصفهان افزود: رزمایش اخیر سپاه در جنوب کشور نشانگر اقتدار ایران اسلامی بود و دشمن مستکبر و ترسو را به عقب راند.
حجت‌الاسلام طالب پور تحریف حتی در رابطه با فرمانده شهید سپاه قدس را اقدام‌کور دیگر غربی ها در این روزها برشمرد و گفت: با تطهیر پهلوی و تحریف سردار دل ها به دنبال ایجاد انحراف در افکار عمومی هستند اما به فضل خدا کاری از پیش نمی برند.

استاندار اصفهان : شهید سلیمانی نماد مبارزه با تروریسم بود

استاندار اصفهان روز سه شنبه در آیین رونمایی از اثر  استاد محمدعلی حدت با عنوان «نقاشی مردان سپیده دم» که با موضوع سردار دل‌ها در حوزه هنری اصفهان برگزار شد گفت: این شهید والامقام نماد مبارزه با تروریسم در دنیا بود و فردی است که نبوغ نظامی او همه را به تحسین وا داشت.

سید رضا مرتضوی افزود: حاج قاسم انواع مختلف خصوصیات یک انسان برجسته را در خود جمع کرده بود و اخلاص او سبب شد که خدا محبت او را دل همه مردم قرار دهد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی یک دیپلمات برجسته بود، ادامه داد: حاج قاسم  سلیمانی یک شخصیت بین‌المللی بود و فقط در درون ما محبت ایجاد نکرد بلکه هر کجا می‌رفت او را دوست داشتند. در سوریه، لبنان، یمن، افغانستان و در بیش از ۴٠ کشور تجمعات عظیم برای شهادت او به صورت خودجوش برگزار شد.
وی افزود: امریکا حاضر شد ترور یک شخصیت و مقام رسمی یک کشور را به صورت واضح علنی کند که نشان از جایگاه و منزلت و شأن حاج قاسم دارد.
مرتضوی  افزود: شهادت او یک تصادف و یک اتفاق نبود، یک انتخاب بود، انتخابی که چهل سال برای آن دوید.
وی خلق آثار استاد حدت را شاهکار هنری عنوان کرد و افزود: هنر نقاشی به ویژه سبک کلاسیک و رئالیسم به عنوان ابزاری برای تفهیم خرد همگانی و افزایش سطح هوش نمادین توصیف موضوع نمود و هنر تصویر سازی و صورت گری را از جمله هنرهای متعالی و آوانگارد برشمرد.

آغاز عملیات مرمت مسجد تاریخی بابا عبدالله نایین

عملیات مرمت مسجد تاریخی باباعبدالله نایین با همکاری میراث فرهنگی ، شهرداری و هیا ت امنا این مسجد آغاز شد.

محمود مدنیان محمدی رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نایین گفت: این طرح مرمتی شامل پی‌بندی دیوارها و ستون‌ها، تعویض آجرهای فرسوده بدنه‌ها، بندکشی آجرهای شبستان و همچنین مرمت و اصلاح شیب‌بندی صحن مسجد است.

وی گفت: مرمت‌گران اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان در سال‌های گذشته قسمت‌های دیگر این مسجد از جمله شبستان‌های همکف، پشت‌بام و گنبد خانه را مرمت و استحکام‌بخشی کرده اند.

مسجد تاریخی باباعبدالله متعلق به قرن هفتم هجری و مشتمل بر بلندترین گنبد آجری مقبره‌ای شهر نایین در محله تاریخی کوی سنگ نایین واقع شده و به‌شماره ۲۰۴ در ۳۱ تیر ۱۳۱۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

شهرستان نایین با بیش از یکهزار و ۲۰۰ اثر تاریخی دارد.

برچسب‌ها اسلام هراسی گروه تروریستی داعش سمیرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسلام هراسی گروه تروریستی داعش سمیرم اسلام هراسی گروه تروریستی داعش سمیرم حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۴۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۱۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ فرمانده انتظامي شهرستان نايين از توقيف  گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودرو های عبوری به ۴ دستگاه کامیونت مشکوک شدند و این خودروها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ احسان بدیعیان افزود: ماموران حاضر در هماهنگی با مرجع قضائی دربازرسی از این خودروها کالاهایی از جمله  ۱۶۰ عدد ضد یخ، ۱۵۳ عدد انواع شامپو،کفش و ماسک مو، ۵۵ عدد زنجیر موتور،۹ دستگاه انواع لوازم خانگی و ۴۸ دستگاه کپسول گاز مخصوص جوشکاری که همگی خارجی و بدون اسناد و مدارک معتبر گمرکی بوده را کشف کردند.

وی ارزش اموال کشف شده از سوی کارشناسان مربوطه را ۱۱ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: در این عملیات ۴ فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش
  • حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • فیلم| امدادرسانی هلال‌احمر نایین در روستای مغار اردستان
  • توقیف ۱۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد