Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - سعید مظفری زاده در حاشیه دیدار دوستانه و نمادین میان منتخب تیم ملی سال ۹۸ و منتخب پرسپولیس و استقلال که به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، اظهار داشت: پس از حدود ۱۰ سال در آزادی سوت زدم و قضاوت کردم. حضور در زمین برایم لذت بخش و زنده کننده خاطرات خوبی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سیستم کمک داور ویدئویی 2 سال با کشور فاصله دارد

 VAR سیستمی است که در لحظات حساس و دقایق نفس گیر فوتبال به کمک داور می‌آید تا نتیجه بازی به علت خطای انسانی از واقعیت فاصله نگیرد، همان سیستمی که می‌توانست سرنوشت گل پرسپولیس به صنعت نفت را طور دیگری رقم بزند تا بازی درگیر حواشی نشود.  امکانات داشتن سیستم کمک داور ویدویی مهیا نیست و برنامه ریزی‌ ای نیز برای داشتن آن انجام نشده است و به همین دلیل تا داشتن VAR حداقل ۲ سال فاصله داریم. اگر همین امروز برای داشتن  این سیستم اراده و برنامه ریزی کنیم،  عملی شدن این خواسته و ورود سیستم کمک داور ویدویی (VAR) به زمین بازی ۲ سال طول خواهد کشید. نبود VAR ضربه زیادی به فوتبال و داوری فوتبال کشور می‌زند. 

برخورد ارکان قضایی فدراسیون با متخلفان قاطع نیست 

به زعم برخی از کارشناسان، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برخورد کوبنده با متخلفان ندارد و همین باعث شده حواشی اعتراضات به داوری زیاد باشد.  

مظفری زاده در این خصوص ادامه داد که کار انسانی خطای انسانی دارد، اما ضریب اعتراضات از آنچه واقعا در زمین رخ می دهد، بیشتر است. زیرا اگر برخورد فدراسیون مانند فوتبال روز جهان قاطع‌تر بود، حواشی نیز به مرتب کمتر می‌شد.  

ارتباطات باعث فاصله گرفتن داوری ما از دوران اوج خود شد 

کارشناس داوری فوتبال ایران در پایان گفت: اگر مدیریت درست باشد در آینده می‌توانیم به دوران اوج خود در آسیا بازگردیم، زیرا کشورمان استعداد‌های زیادی دارد.  نبود ثبات و مدیریت و ارتباطاتی که منافع شخصی پشت آن بوده به داوری کشور لطمه  وارد کرده است و ما جایگاه داوری مان در آسیا را از دست داده ایم.  

بیشتر بخوانید:

اگر همه تیم‌ها از اشتباهات داوری ضرر می‌کنند، پس چه کسی سود می‌برد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وی ای آر پرسپولیس لیگ برتر فوتبال فدراسیون فوتبال سیستم کمک داور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۵۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق تمام مسابقات لیگ ۲ به دلیل ضرب و شتم داور

به گزارش همشهری آنلاین، او در ادامه افزود: همچنین برگزاری کلیه مسابقات لیگ دو و توابع استان تهران تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری به حالت تعلیق درآمد.

در این باره بیشتر بدانید:

اتفاق عجیب در فوتبال پایه ایران + تصاویر | عده‌ای به جان کمک داور افتادند

کد خبر 847619 برچسب‌ها ویژه ورزشی فوتبال ورزش حوادث ایران

دیگر خبرها

  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال
  • کمک داور ویدیویی مانع از کامل شدن بازگشت چلسی در ویلا پارک
  • تعلیق تمام مسابقات لیگ ۲ به دلیل ضرب و شتم داور
  • کارشناس داوری: بازیکن پرسپولیس قبل از زدن گل اول خطا کرد
  • قضاوت سلطان‌زاده در گزینشی نهایی کشتی المپیک
  • (ویدئو)کارشناس داوری جنجالی‌ترین صحنه پرسپولیس - آلومینیوم؛ اورنوف روی گل اول خطا کرد؟
  • یزدانی: قبل از گل‌های اول پرسپولیس و آلومینیوم خطا رخ داد
  • داور را دو روز قبل از مسابقه عزل کردند!‏
  • تغییر مدیریت در کار نیست؛ مدیران سرخابی حداقل تا پایان فصل در استقلال می‌مانند
  • تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ