Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان، حسین عصمتی نگارگر و مجسمه‌ساز گفت: ابزار ما هنرمندان برای ادای دین به ساحت شهدا و حاج قاسم سلیمانی هنر است.

وی برای ساخت سردیس برنزی که ظهر امروز در حوزه هنری رونمایی شد، به صورت مشترک با همسرش مینا صدری همکاری داشته است. اثری که ساخت آن دو ماه طول کشید و در سال ۹۹ تولید شد.

این هنرمند از توجه خود روی تمام جزئیات و تناسبات چهره خبر داد و گفت: بعد از ساخت و تبدیل سردیس به برنز، یک پایه سنگی برای آن طراحی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتفاع این سردیس ۳۹ سانت است که با ارتفاع پایه سنگی آن به ۸۵ سانتی‌متر می‌رسد.

حسین عصمتی بعد از تحصیلات فوق لیسانس، برحسب علاقه شخصی خود و برای شناخت بیشتر نگارگری ایران به سراغ این هنر رفت. او از کودکی مجسمه کار میکند، اما در رشته نگارگری شناخته شده‌تر است. علاوه بر سردیس سردار سلیمانی، یک مجموعه مجسمه هم با همسرش تولید کرده است. مجموعه‌ای که ویژگی‌های نگارگری در آن‌ها لحاظ می‌شود. بعضی‌ها از این کار‌ها با الهام از طراحی‌های رضا عباسی خلق شده اند.

این زوج هنری آثارشان را حاصل علایق و ارادت شخصی خود می‌دانند که مربوط به سفارش ارگان خاصی نیست.

مینا صدری هم ساخت سردیس برنزی حاج قاسم سلیمانی را خودجوش دانست و گفت: این اثر با علاقه مندی شخصی خلق شد. لحظات خلق این سردیس، خاص‌ترین لحظات در دوران هنری من محسوب می‌شود. وجود گرانقدر شهید سلیمانی کمک کرد تا کار تندیس ایشان را با مهارت پیش ببریم و کار را خودمان را دوست دارم.

وی طراحی چهره را یکی از پیچیده‌ترین کار‌های پیکره دانست و افزود: انسان کمالی در ساحت خود دارد که باید در پرتره او نشان داده شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سردار سلیمانی حوره هنری هنرهای تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۵۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز شنبه اولین محفل شعر ارادت رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی در شهرستان هویزه با اجرای زیارت خاصه امام رضا (ع) توسط خادمان بنیاد امام رضا (ع) مستقر در استان خوزستان آغاز شد.

در این مراسم شعرخوانی توسط علی ختروشی، سید امین موسوی، زکی سواری، محمد جواد ساعدی منش، علیرضا کوتی و علی سواری اجرا شد.

از سال گذشته جشنواره شعر عربی صرفاً محدود به یک اختتامیه نیست و با تدبیری که صورت گرفت در چندین شهرستان خوزستان برگزار می‌شود.

امسال نیز در ۶ شهرستان برنامه‌هایی تحت عنوان شب شعرهای رضوی برگزار می‌شود که به اختتامیه جشنواره بین‌المللی شهید رضوی منتهی می‌شوند.

کد خبر 6089943

دیگر خبرها

  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • اهدای تندیس عباس خاکی به ۱۰ روحانی در قم