Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@06:04:57 GMT

ذخیره ۱۶ میلیون متر مکعب روان‌آب در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۵۷۰۲

ذخیره ۱۶ میلیون متر مکعب روان‌آب در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «علیرضا نصرآبادی» مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان نهبندان با ثبت ۸۳ میلی‌متر بارندگی بیشترین حجم مدیریت روان آب را با ۱۲ میلیون متر مکعب به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: اگر وجود سازه‌های آبخیزداری نبود به احتمال زیاد در شهرستان نهبندان شاهد خسارت های فراوان سیلاب می‌بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: حجم آبگیری شهرستان های طبس و سربیشه نیز ۵۰۰ هزار متر مکعب، فردوس ۱۰۰ هزار متر مکعب، درمیان ۲۵۰ هزار مترمکعب، قاین یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب، خوسف ۸۰۰ هزار متر مکعب و بیرجند یک میلیون متر مکعب بوده است.

وی از ساخت ۲ هزار و ۱۵۳ سازه آبخیزداری در استان خبر داد و افزود: امسال نیز ساخت ۲۰۰ سازه دیگر با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان در دستور کار است که تعدادی از این سازه‌ها تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

نصرآبادی ادامه داد: آبخیزداری یکی از شیوه‌های نوین حفاظت آب و خاک، مهار و پخش سیلاب‌ها است که باعث کنترل سیلاب‌های مخرب و نفوذ آب به داخل سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود.

وی گفت: راهبرد اساسی کنترل سیلاب به تغذیه سفره‌های آب کمک می‌کند و موجب می‌شود که قنات‌ها، چشمه‌ها و چاه‌ها با تولید آب بیشتر بتواند زمین‌های کشاورزی بیشتری را به زیر کشت برده و در تولید محصولات غذایی بیشتر و همچنین تامین آب شرب جوامع روستایی که از دغدغه‌های اصلی است، نقش مهمی را ایفا کنند.

انتهای پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس

کلیدواژه: روان آب مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی آبخیزداری هزار متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۵۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس

بدیعی گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر در حوزه آبخیزداری دستگردان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب در بند‌های خاکی و سازه‌های سنگی ملاتی وجود دارد.

وی همچنین افزود: در سازه‌های سنگ ملاتی حوزه سد دربید ۳۵۰هزار متر مکعب آبگیری شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طبس با اشاره به آبگیری ۲۰۰ هزار متر مکعب در حوزه کریت گفت: بند خاکی ملوند نیز ۶۰۰ هزار متر مکعب آبگیری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی