Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد حسینی چهارشنبه در جلسه گفت و شنود با اساتید، نخبگان و اعضای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در شیراز ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: با توجه به اینکه بارش های اخیر و سیل باعث شد که برخی از استان‌ها با مشکلات بسیاری مواجه شوند، در جنوب استان فارس هم هموطنان هم گرفتار سیل هستند و برخی از دولتمردان برای رسیدگی به این مشکلات به استان ها سفر کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه دولت سیزدهم پای کار است و این دولت، دولتی پرتحرک است. خاطرنشان کرد: به دستور رئیس جمهور همه امکانات برای امدادرسانی باید به سرعت در اختیار سیل زدگان قرار گیرد. 

سیل در ۱۲  و ۱۳ دی ۱۴۰۰ موجب خسارات مالی و کشته شدن پنج نفر در مناطق جنوبی فارس شد. 

فضای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری
معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ گفت: در هشت سال گذشته مشکلات متعددی در زمینه فرهنگی، معیشتی و سیاست خارجی برای مردم ایجاد شده بود و این مشکلات باعث یک نوع واگرایی، یأس و ناامیدی در میان مردم شده بود.
حسینی ادامه داد: هرچند اقشار مختلف جامعه در انتخابات تلاش بسیاری برای روی کار آمدن دولتی مردمی داشتند اما از آنجا که اساتید و دانشگاهیان به عنوان مرجع هستند و کلامشان در جامعه نافذ است، این قشر در این انتخابات نقش قابل توجه و بی بدیلی داشتند. البته ما تازه در ابتدای مسیر برای تحقق امید مردم و تحول مدنظر هستیم.

انتصابات شتاب گیرد
معاون امور مجلس رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: معمولا این پرسش مطرح است که چرا انتصابات در دولت کُند پیش می رود. ما هم عقیده داریم که انتصابات باید سرعت بیشتری داشته باشد و فرصت را نباید از دست بدهیم و نیروهای با انگیزه ، توانمند، انقلابی و جهادی باید مسئولیت کارها را به عهده بگیرند و گرنه کار راکد می ماند.
وی ادامه داد: در برخی مجموعه ها کارها به موقع انجام شده اما در برخی مجموعه ها این تغییرات با تاخیر پیش می رود. البته در حال حاضر شاهد تلاش شبانه روزی اعضای دولت هستیم.

دانشگاه اتاق فکر دولت است
حسینی عنوان کرد: آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور همان طور که در زمان انتخابات بر اساتید دانشگاه و حوزه تکیه داشت،پس از انتخابات هم بارها تأکید کرد که دانشگاه اتاق فکر دولت است و وزرا باید از نظرات و تجربیات اساتید دانشگاه بهره ببرند تا در جامعه نخبگی کشور همگرایی ایجاد شود.
وی گفت: از اساتید در رشته های مختلف صنعت، کشاورزی، محیط زیست و در حوزه های سیاسی و اقتصادی برخوردار هستیم که این اساتید می توانند پشتوانه فکری دولت باشند.
حسینی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های سردار سلیمانی هم این بوده که اهل مشورت بوده است و به خوبی تصمیم می گرفته و در نهایت این تصمیمات را در عمل خوب اجرا می‌کرده است. ما هم باید این روش را در پیش بگیریم.

همگرایی تیم اقتصادی دولت سیزدهم
معاون امور مجلس رئیس‌جمهور اضافه کرد: برخی می خواهند اینطور القاء کنند که تیم اقتصادی دولت هماهنگ نیست در صورتی که اینگونه نیست و  جلسات ستاد هماهنگی اقتصادی مرتب تشکیل می شود و همگرایی مطلوبی وجود دارد و حتی از ابتدای شروع فعالیت های دولت تاکنون بسیاری از کارخانه‌های نیمه تعطیل و تعطیل فعال شدند. این در حالیست که شاهد اختلاف نظر درباره سیاست های مالی و پولی بین دولتمردان در دولت پیشین بودیم.
حسینی گفت: عده‌ای در تلاش هستند نقاط قوت دولت را به نقاط ضعف تبدیل کنند. ریاست جمهوری و دولتمردان همواره به استان های بسیاری سفر می‌کنند و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار می گیرند.

میراث دولت گذشته
وی یادآور شد:  این دولت هر ماه ده هزار میلیارد تومان سررسید بدهی های دولت قبل را پرداخت می کند و تعهدات غیرکارشناسی مختلفی دولت قبل ایجاد کرده است این مسائل بار سنگینی را بر دوش دولت نهاده است که برطرف شدن این مشکلات زمانبر است ولی دولت برای این مسائل برنامه دارد. برخی مشکلات برنامه کوتاه‌مدت و برخی میان مدت و بلند مدت می‌خواهد.
حسینی اعلام کرد: وضعیت شیوع کرونا هم تا پیش از ورود دولت جدید برای حل این مشکلات  بسیار نامطلوب بود و بسیاری از بیمارستان ها ظرفیتی برای پذیرش بیمار وجود نداشت اما دولت جدید با اقدامات اساسی که انجام داد بسیاری از  مشکلات این بیماری را برطرف کرد.
حسینی افزود: ما باید مراقب باشیم تا تحت تأثیر شایعات فضای مجازی و اطلاعات نادرست شبکه های اجتماعی قرار نگیریم.

بانیان وضع موجود مطالبه گر شده اند
حسینی یادآوری کرد: ما سعی می کنیم در انتصابات از افراد جوان، توانمند و انقلابی استفاده کنیم تا اهداف دولت انقلابی محقق شود.
معاون امور مجلس رئیس جمهور افزود: دولت گذشته کارهایی را که باید در طول این هشت سال انجام می داد، به درستی پیگیری نکرد و انجام نداد. به عنوان مثال شرایط هیأت علمی دانشگاه ها در طول این مدت  تغییری نکرد ولی بانیان وضع موجود امروز به اسم های مختلف مطالبه گر شده‌اند.

کسری بودجه نخواهیم داشت
حسینی عنوان داشت:  کلیات اولین سند مهم مالی دولت که بودجه ۱۴۰۱ است در مجلس تصویب شد و انشالله این سند مالی مهم که ریل اداره کشور را تغییر می دهد به تصویب نهایی برسد.
او گفت: در حال حاضر شتابی که رشد تورم داشت سیر نزولی پیدا کرده است و انشالله این شرایط بهتر خواهد شد. با اقدامات و تدابیر اخذ شده در بودجه سال آینده هیچ‌گونه کسری بودجه نخواهیم داشت.

بهره‌گیری از افراد تحول طلب و فساد ستیز
حسینی بیان داشت: بدون تردید دولت مردمی تمهیدات لازم برای برطرف شدن مشکل همسان سازی حقوق هیأت علمی را اتخاذ خواهد کرد و ما پیگیر حل این مشکل هستیم.
وی یادآور شد: ما در تلاش هستیم که از افراد تحول طلب و فسادستیز و نیروهای انقلابی و ولایی در انتخاب مدیران و مسئولین دانشگاه ها بهره بریم. ما نمی خواهیم حقوق افرادی که این دولت را قبول ندارند تضییع شود. این در حالیست که در دولت قبل در داستان بورسیه، در تبدیل وضعیت و ادای حق جفای زیادی به نیروهای متعهد و انقلابی شد. آنها نه تنها مدیریت را بر عهده نیروهای انقلابی نمی گذاشتند بلکه حتی برای عضویت هیأت علمی هم برای افراد مشکل ایجاد می کردند.
حسینی بیان داشت: دولت اهل مشورت است و برای اتخاذ تصمیمات برای پیشبرد امور کشور از فعالان سیاسی، روحانیت و نمایندگان مجلس نظرخواهی می کند.

توصیه به مدیران استانی
معاون امور مجلس رئیس‌جمهور اضافه کرد: مدیران استانی هم باید این موضوع مهم را در نظر بگیرند که در انتصابات از افراد شایسته و انقلابی استفاده کند. امیدواریم که شاهد تحقق شعار شایسته سالاری دولت در سطوح مختلف باشیم و از افرادی که دانش، تخصص و عزم اجرا دارند برای مدیریت و مسیولیت های اجرایی استان و کشور بهره ببریم.
حسینی گفت: طبق سخنان رئیس جمهوری ما باید با نخبگان جامعه همواره ارتباط داشته باشیم، دغدغه ها و مشکلات آنها را بشنویم و پیگیری کنیم. امیدواریم با همگرایی قوه قضاییه، مجریه و مقننه بتوانیم شاهد اقدامات اساسی برای حل مشکلات کشور باشیم. می بایست از این فرصت مغتنم و مجالی که همه دستگاه‌ ها در خدمت نظام هستند، به بهترین نحو استفاده کنیم.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: الگوی مدیریتی و زندگی ما شهید سلیمانی است که در بحران ها مدیریت کرد و هیچ گاه هیچ چیزی را برای خود نخواست و شجاعانه پای آرمان های انقلاب ایستاد.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری چهارشنبه در آغاز سفری یکروزه با استقبال استاندار فارس وارد شیراز شد.
معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری در آغاز سفر به شیراز به زیارت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) نشرف شد.
بنا بر برنامه اعلامی، حسینی در آیین سوگواری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در حرم مطهر شاهچراغ (ع) سخنرانی خواهد کرد؛ این آیین قرار است در فضای معنوی خاصی در حضور پیکرهای مطهر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس برگزار شود.

خبرنگار: فرزانه قنبر دزفولی

برچسب‌ها شیراز سیل سیدمحمد حسینی دولت سیزدهم فارس پروندهٔ خبری وقوع سیلاب در ۴ استان جنوبی و تلاش برای امدادرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز سیل سیدمحمد حسینی شیراز سیل سیدمحمد حسینی دولت سیزدهم فارس معاون امور مجلس رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۵۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و دومین جلسه علنی شورا در واکنش به گزارش بازدید امانی از محله جوادیه گفت: سد معبر به یک فرهنگ تبدیل شده است. اگر مردم از این افراد خرید نکنند چنین شرایطی پیش نمی آید اما این موضوع به یک فرهنگ اشتباه تبدیل شده و عادی شده است.

او با بیان اینکه تمام مسائل تخصصی و دغدغه ما وسایل حمل و نقل عمومی است افزود: کسی که در شورا مسئله شخصی با دیگری ندارد و همه دغدغه رفع مشکلات حمل و نقل عمومی هستند.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: می‌توان استفاده از دوچرخه در روزهای سه شنبه را دوباره رواج داد و به جای اینکه دوچرخه‌ها زیر باد و باران از بین برود، بهتر است در صورت استفاده مردم از بین برود.

او ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته این موضوع را مطرح کرد که اگر زمینی در اختیار آنها قرار بگیرد با توان خود و یا خیرین مدرسه ساز نسبت به ساخت مدارس و نوسازی آن اقدام خواهند کرد.

در ادامه نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران امروز در جلسه علنی شورا به شهرداری تهران پیشنهاد کرد به منظور احیا و گسترش فرهنگ دوچرخه سواری، ۱۰ هزار دوچرخه به صورت رایگان در اختیار دبیرستان‌های پسرانه کم برخوردار پایتخت قرار دهد.

سیدمحمد آقامیری با بیان اینکه در دوره‌های گذشته بیش از ۳۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در سطح شهر تهران ساخته شده که حدود ۸۰ کیلومتر آن در سطح پارک ها و بوستان ها است، گفت: متأسفانه این مسیرها بلا استفاده اند و ۳۰۰ دوچرخه سوار روی این ۳۰۰ کیلومتر مسیر نداریم!

او افزود: به شهردار تهران پیشنهاد کردم چون این وسیله حمل و نقل توسط مردم ما انتخاب نشده است و با ورود موتورهای برقی هم فکر نمی‌کنم دیگر جایی برای دوچرخه در بعد حمل و نقل پیدا شود، این بودجه‌ای که ما برای نگهداری مسیر دوچرخه در معاونت حمل و نقل دیده ایم به صورت عمده دوچرخه خریداری شود و به صورت رایگان به دبیرستان ها اهدا شود. با این رقم چیزی در حدود ۱۰ هزار دستگاه دوچرخه می توان خریداری کرد.

آقامیری با تأکید بر اینکه این بودجه سالانه صرفا هزینه خرید رنگ و ... می شود تاکید کرد: شهرداری ۱۰۰ دبیرستان کم برخوردار سطح شهر را شناسایی کند و به آنها دوچرخه رایگان اهدا کند. با این اقدام نوجوانان ما مسیر مدرسه تا منزل را با دوچرخه طی کنند. در اوقات فراغت هم می توانند خرید منزل و رفت و آمدهای خود را داشته باشند. آن وقت است که می توانیم با خیال راحت بگوییم ۱۰ هزار نوجوان از این مسیرها استفاده می کنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران هم در این باره گفت: مدیریت شهری باید شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه‌ها را دوباره به آنها برگرداند.

تشکری هاشمی با اشاره به برگزاری مناقصه برای ساماندهی وضعیت دوچرخه ها گفت: گویا چندین مرتبه مناقصه برگزار و برنده نیز مشخص شده؛ اما با گرفتاری در یک سیکل معیوب اداری کار متوقف شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تقاضای من این است که اجازه دهند مردم شهر از امکان دوچرخه سواری استفاده کنند و بارها انجمن‌هایی که مرتبط با دوچرخه هستند به کمیسیون مراجعه کرده‌ و از ما خواستند که مانع استفاده از دوچرخه نباشیم.

او افزود: اخیرا با مدیرعامل سازمان ترافیک جلسه‌ای در همین خصوص داشتیم که قول دادند در اسرع وقت موانع را مرتفع کنند.

کد خبر 848391 منبع: ایسنا برچسب‌ها فرهنگ شوراى شهر تهران دوچرخه سواری

دیگر خبرها

  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است