Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@05:53:28 GMT

اعلام وضعیت فوق العاده در سراسر قزاقستان

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۶۳۳۹

اعلام وضعیت فوق العاده در سراسر قزاقستان

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از "اسپوتنیک"، همزمان با اعلام وضعیت فوق العاده در قزاقستان، دسترسی به اینترنت در این کشور مسدود شده است.
همچنین "یورو نیوز" گزارش داد که معترضان در شهر آلماتی به ساختمان ریاست جمهوری هجوم برده و آن را به آتش کشیده‌اند. چندین ساختمان مهم در این شهر از جمله شهرداری، دادستانی و یک دفتر شبکه تلویزیونی ملی قزاقستان به آتش کشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود که معترضان به دفتر وزارت کشور در آلماتی نیز یورش برده اند.
«قاسم ژومارت توقایف» رئیس جمهوری قزاقستان در نشستی به منظور بررسی شرایط کنونی این کشور اعلام کرد، استعفای نخست وزیر پذیرفته شده و اعضای دیگر دولت تا تشکیل دولت جدید به کار خود همچنان ادامه خواهند داد.
در پی تشدید ناآرامی‌های چند روز اخیر به ویژه امروز در شهر‌های اصلی قزاقستان، معترضان به سیاست افزایش قیمت سوخت در این کشور امروز به دفتر شهردار آلماتی بزرگترین شهر کشور یورش برده و سعی کردند عمارت شهرداری را تصرف کنند، اما با مقاومت نیرو‌های امنیتی مواجه شدند.
در پی ناآرامی‌ها و اعتراضات بر سر افزایش قیمت بنزین و گاز ۱۹۰ نفر در اعتراضات گسترده در آلماتی قزاقستان زخمی شدند.
به گزارش ایرنا، به دنبال بالاگرفتن اعتراض‌ها در دو شهر بزرگ قزاقستان به علت افزایش قیمت سوخت، دولت این کشور صبح امروز استعفا کرد. وزارت کشور قزاقستان نیز اعلام کرد به دنبال رویداد‌های ساعات گذشته در این کشور که با اعتراض‌های گسترده مردمی همراه بوده، پلیس دست کم ۲۰۰ نفر را در ارتباط با نقض نظم عمومی بازداشت کرده است.
قیمت سوخت در این کشور تا هفته گذشته به قدری ارزان بود که اکثر مردم این کشور با تبدیل موتور‌های خودرو‌های خود به گاز مایع سعی داشتند علاوه بر استفاده از خودرو‌های شخصی در ایاب و ذهاب هزینه‌های زندگی را نیز به راحتی مدیریت کنند، اما تصمیم جدید دولت برای افزایش قیمت سوخت آن‌ها را وارد یک چالش اقتصادی و اجتماعی جدید کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه اومیکرون قاسم سلیمانی مذاکرات وین ابومهدی مهندس قزاقستان اعلام وضعیت فوق العاده اعتراضات ایام فاطمیه اومیکرون قاسم سلیمانی مذاکرات وین ابومهدی مهندس افزایش قیمت قیمت سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۶۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینما‌ها عصر جمعه تعطیل می‌شوند

سینما‌های سراسر کشور، به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) از عصر جمعه تا صبح یکشنبه تعطیل می‌شوند.

بنا بر این گزارش، سینما‌های سراسر کشور از ساعت ۱۷:۳۰ روز جمعه تعطیل شده و در تمام روز شنبه، هیچ فیلمی نمایش نمی‌دهند. فعالیت سینما‌ها از صبح یکشنبه به حالت عادی بازمی‌گردد.

هم‌اکنون فیلم‌های مست عشق، سال گربه، تمساح خونی، بی‌بدن، آسمان غرب، آپاراتچی، ایلیا جستجوی قهرمان، نوروز و پرویزخان به روی پرده هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • سینما‌ها عصر جمعه تعطیل می‌شوند
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • تصاویر نشست استانداران سراسر کشور 10 اردیبهشت
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده