Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد کنفرانس خبری وی به مناسبت سالگرد حمله به کنگره لغو شده است.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، ترامپ در بیانیه‌ای نوشت: «به لطف تعصب و بی‌صداقتی محض کمیته غیرمنتخب تحقیق درباره ششم ژانویه متشکل از دموکرات‌ها و دو جمهوری‌خواه شکست‌خورده و رسانه‌های اخبار جعلی، من کنفرانس خبری پنجشنبه در مارالاگو را لغو می‌کنم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور سابق آمریکا افزود: «در عوض بسیاری از این عناوین مهم را در تجمع روز شنبه پانزدهم ژانویه در آریزونا به بحث می‌گذارم. این یک تجمع بزرگ خواهد بود!»

«الیسا فرح» دبیر مطبوعاتی سابق کاخ سفید پیش‌تر در مصاحبه با نشریه «بیزنس اینسایدر» تصمیم ترامپ برای برگزاری کنفرانس خبری در سالگرد حمله هوادارانش به ساختمان کنگره را مورد انتقاد قرار داد.

فرح به بیزنس اینسایدر گفت، اینکه ترامپ تصمیم گرفته در سالگرد حمله هوادارانش به ساختمان کنگره در نشستی خبری بار دیگر بر ادعای تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ تأکید کند، نشان می‌دهد که او مشاوران خوبی اطراف خود ندارد.

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در دوران ترامپ درباره محتوای سخنرانی او گفت، احتمالاً رئیس جمهور سابق آمریکا بر «این دروغ که انتخابات دزدیده شد» تأکید خواهد کرد و مدعی خواهد شد «کسانی که بابت این شورش مجازات شده‌اند زندانی سیاسی هستند».

در همین حال پلوسی که از اعضای ارشد حزب دموکرات است از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا درخواست کرده که در مراسمی به مناسبت سالگرد حمله به کنگره شرکت کنند.

با اینکه در تاریخ ششم ژانویه ۲۰۲۲ جلسه‌ای در مجلس نمایندگان آمریکا برنامه‌ریزی نشده است، رئیس مجلس نمایندگان قصد دارد قانون‌گذاران را برای گرامی‌داشت قربانیان این حادثه دعوت کند. گفته می‌شود قرار است «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز در این مراسم به سخنرانی بپردازد.

در همین حال، سه مأمور پلیس واشنگتن دی.سی امروز (چهارشنبه) و در آستانه سالگرد حمله به کنگره آمریکا، از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا شکایت کردند.

 این مأموران پلیس در شکایت خود آورده‌اند به‌دلیل حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره متحمل آسیب‌های فیزیکی و روحی شده‌اند.

در متن شکایت مشترک دو نفر از این شاکیان آمده است: «در نتیجه سخنرانی ترامپ در تاریخ ششم ژانویه سال ۲۰۲۱ و رفتارها و بیانیه‌های او پیش از این تاریخ یا در همان روز و همچنین امتناع او از متوقف کردن هوادارانش از اقدام خشونت آمیز در کنگره، ترامپ مرتکب رفتارهایی غیرقانونی شد که به زخمی شدن مأموران پلیس کنگره ایالات متحده و مأموران پلیس پایتخت شده است».

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. 

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

متعاقباً  دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا کمیته‌ای منتخب برای رسیدگی به این حادثه تشکیل دادند که شماری از جمهوری‌خواهان مخالف ترامپ نیز به آن ملحق شدند و از دولت درخواست کردند اسناد و شواهد مربوط به ریاست جمهوری ترامپ را در اختیارشان قرار دهد.

منبع: الف

کلیدواژه: رئیس جمهور سابق آمریکا ساختمان کنگره مجلس نمایندگان کنفرانس خبری ششم ژانویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۶۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال