Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@01:10:09 GMT

هشدار تند اردوغان به مخالفان

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۶۴۸۸

هشدار تند اردوغان به مخالفان

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در دیدار با اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه نسبت به اعتراضات خیابانی مخالفان دولت هشدار داده است.

به گزارش بی بی سی، اردوغان در این دیدار که ۴ ژانویه برگزار شد، گفت: ظاهرا قرار است به خیابان‌ها و میادین بیایند. آیا ۱۵ ژوئیه (تلاش برای کودتا ناکام) را ندیدید؟ هرکجا می‌خواهید جمع شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان درسی را می‌گیرید که این ملت به کسانی که در ۱۵ ژوئیه به خیابان‌ها ریختند آموختند، آموختند. 

در کودتای سال ۲۰۱۶، که حمایت عمومی یا سیاسی به همراه نداشت، ده‌ها نفذ کشته و صد‌ها نفر زخمی شدند.احزاب مخالف دولت در ترکیه در سراسر کشور راهپیمایی برگزار کرده و خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام شده اند.

اظهارات اردوغان در پی اعتراضات خیابانی اخیر که عمدتا توسط اتحادیه‌ها در بحبوحه نابسامانی اقتصادی کشور برگزار شده صورت گرفته است.

کمال قلیچ‌داراوغلو، رهبر حزب جمهوری خواه خلق در توییتر اظهارات اردوغان را به عنوان "فریاد جنگ داخلی" تعبیر کرد و آن را به افت و کاهش حمایت از حزب عدالت و توسعه نسبت داد.

 قلیچ‌داراوغلو گفت "خونی در خیابان‌ها ریخته نخواهد شد" و قول داد که حزب عدالت و توسعه را از طریق انتخابات از قدرت کنار بزند. درخواست‌های مکرر مخالفان برای برگزاری انتخابات زودهنگام توسط آقای اردوغان رد شده است.

برخی نظرسنجی‌ها حاکی از کاهش حمایت از حزب عدالت و توسعه به دلیل سقوط ارزش لیره، افزایش شدید تورم و افزایش قیمت کالا‌های اصلی و انرژی است.

مورات یتکین، روزنامه‌نگار برجسته ترکیه، گفت اظهارات آقای اردوغان پس از گردهمایی مشترک قلیچ‌داراوغلو و مرال آکشنر، رهبر حزب ملی‌گرای خوب در استان جنوبی مرسین عنوان شد.

یتکین با اشاره به جمعیت قابل توجه در این گردهمایی گفت: "اردوغان از حضور مخالفان در میادین ناخشنود است. "او در عین حال اشاره آقای قلیچ‌داراوغلو به "جنگ داخلی" را "بسیار جسورانه و خشن" خواند.

تونجای مولوی اوغلو در روزنامه اپوزیسیون جمهوریت نوشت: "آنچه من می‌بینم این است که از وضعیت هراس در دولت برای توجیه اظهارات تند، تهدید، عملیات غیرقانونی و قدرت دولتی علیه مخالفان استفاده خواهد شد. "

کاربران شبکه‌های اجتماعی هم به طور گسترده اظهارات آقای اردوغان را "یک تهدید" تلقی کردند.

آخرین تظاهرات بزرگ ضد دولتی ترکیه در سال ۲۰۱۳ به نام "اعتراضات پارک گزی" برگزار شد. تظاهرات، از جمله اعتراضات در حمایت حقوق زنان، اغلب توسط پلیس سرکوب پلیس می‌شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اردوغان قلیچ داراوغلو عدالت و توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۶۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد

اظهارات رجب طیب اردوغان در سخنرانی روز جمعه در پنجمین کنفرانس سالانه اتحادیه پارلمانی قدس در استانبول، در مورد تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیان شد.

اردوغان خاطرنشان کرد: اتحادیه نمایندگان قدس به واسطه فعالیت‌های خود در همه زمینه‌ها به صدا و روح مسئله فلسطین در سطح جهانی تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در گوشه و کنار قدس شریف آثاری از نیاکان قهرمان ما وجود دارد که ۴۰۰ سال به شهر مقدس خدمت کردند و هیچکس نمی‌تواند آن را پاک کند. هیچ‌کس نمی‌تواند از ما انتظار داشته باشد که در قبال نسل‌کشی برادران فلسطینی‌مان که ۲۰۳ روز به تنهایی مقاومت کرده‌اند، سکوت کنیم.»

اردوغان با بیان اینکه اسرائیل به تدریج هویت بیت المقدس باستانی را از بین می‌برد و نقض حرمت مسجد الاقصی، قبله اول مسلمانان را تشدید می‌کند، تصریح کرد: طرز فکر کسانی که با کشتن همتایان غزه‌ای خود، تولد فرزندان خود را جشن می‌گیرند، به این معناست که آنها ارتباط با اساسی‌ترین ارزش‌های انسانی ندارند..»

وی با تاکید بر اینکه ترکیه همچنان حماس را که از سرزمین خود در برابر اشغالگران دفاع می‌کند به عنوان یک جنبش آزادیبخش ملی تلقی می‌کند، تصریح کرد: ترکیه تنها کشوری است که برای ۵۴ محصول محدودیت تجاری بر اسرائیل اعمال می‌کند.

دولت آمریکا همچنین به دلیل حمایت بی قید و شرط نظامی و دیپلماتیک از اسرائیل مورد انتقاد قرار گرفت. او گفت که با این کار به تشدید مشکل غزه کمک می‌کند نه راه حل.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین