Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس - بندرعباس، علیرضا بهرمن: سیل ویرانگر هفته جاری، تمام مناطق هرمزگان را در برگرفت و خسارت‌های فراوانی به زیرساخت‌ها شامل آب برق مخابرات، راه، پل‌ها، واحدهای مسکونی و کشاورزی وارد کرد.

براساس اعلام هواشناسی هرمزگان، میناب با ۲۷۲ و رودان با ۱۷۶ میلی‌متر بیشترین بارش‌ها را داشتند که آسیب بسیاری متحمل شدند و این بارش‌‌ها موجب آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شهری و روستایی و خسارت به زیرساخت‌های عمومی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به وسعت آبگرفتگی به‌ویژه در منطقه شهری میناب، تیم‌های مدیریت بحران استانداری و تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر هرمزگان از ساعت اولیه وقوع سیل در منطقه حضور دارند و مشغول خدمات‌رسانی هستند.

بیش از یک هزار منزل در ۳۰ محله این شهرستان در جریان بارندگی روزهای اخیر دچار آبگرفتگی شد.

 

 

در پی بارندگی‌های چند روز اخیر، حجم ذخیره آب سدهای استان که خالی و رو به پایان بود، به بیش از ۹۱ درصد رسیده و در حال حاضر ۱۰۰ درصد آبگیری کامل شد.

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو که از روز گذشته راهی استان‌های جنوبی کشور شده بود، صبح امروز وارد بندرعباس شد و از مناطق سیل زده شرق هرمزگان بازدید به عمل آورد و دقایقی پیش، احمد وحیدی وزیر کشور نیز با استقبال استاندار هرمزگان وارد بندرعباس شد تا از نزدیک وضعیت مناطق شهری و روستایی را که بر اثر سیل دچار آسیب‌دیدگی شدید شده‌اند را مورد بررسی قرار داده و در این زمینه مساعدت‌های لازم به‌عمل آورد.

ایام شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام و سیدالشهدای مقاوت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برای هرمزگانی که با خشکسالی بسیار عمیق و کم‌آبی شدید مواجه است با خیر و برکات بسیاری همراه بود.

گذشته از وقوع سیلاب و آسیب مزارع کشاورزان، باران دی‌ماه امسال باعث شد تا هرمزگان به‌طور ویژه از خشکسالی خارج و سدهای این استان که رو به خالی شدن بود تا دو سال آینده بدون مشکلات کم‌آبی به کار خود ادامه دهند.

پل بسیج میناب که در جریان بازگشایی دریچه‌های سد استقلال دچار آسیب شده بود با بکارگیری ۶۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین شهرداری میناب، مدیریت بحران و بخش خصوصی از روز گذشته ترمیم آن آغاز شد.

 

 

هم‌اکنون بهسازی پل بسیج پایان یافته و عبور و مرور بر روی آن از عصر امروز آغاز شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر: ارسال بزرگترین محموله کمک‌رسانی به سیل‌زدگان جنوب کشور

پیرحسین کولیوند ظهر امروز در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان میناب، اظهار داشت: بزرگترین محموله کمک‌رسانی به سیل‌زدگان جنوب کشور با همکاری سپاه و ارتش، امشب فرستاده می‌شود.

وی افزود: استان‌های هرمزگان، کرمان و فارس شرایط پایدارتر است، اما در کنارک و سیستان و بلوچستان وضعیت ناراحت‌کننده‌ای وجود دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه بر اثر سیل سه روز گذشته در میناب ۷۵۰ خانواده اسکان اضطراری یافتند و به بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر معرض در سیل امدادرسانی شده است، خاطرنشان ساخت: این امدادرسانی شامل توزیع چادر، پتو و  مواد غذایی بوده است.

فرماندار رودان: توزیع بیش از ۱۲۰۰ تخته پتو، چادر و موکت در رودان

مصطفی غلام‌پور عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودان با اشاره به وضعیت پایدار شهرستان رودان پس از وقوع سیلاب ناشی از بارندگی‌های اخیر اظهار داشت: امداد رسانی به آسیب دیدگان از سیلاب از صبح روز ۱۳ دی آغاز شد و با مشارکت نیروهای بسیج، طلاب در کنار هلال احمر و شهرداری در محله سنگی به عنوان کانون سیل اقدامات اولیه صورت پذیرفت.

فرماندار رودان افزود: مسیر ورودی محله سنگی پس از ۵ ساعت از وقوع بحران سیل بازگشایی شد و آب وارد شده به این منطقه نیز پس از ۷ ساعت تخلیه شد.

 

 

غلام‌پور با بیان اینکه از بدو وقوع بحران در این منطقه بیش از ۵ مرتبه با بازدیدهای مختلف کارشناسی با حضور استاندار هرمزگان، معاون توسعه استانداری، نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه رودان، مدیرکل حوزه دفتر استاندار، مدیرکل بحران استانداری این منطقه بطور ویژه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی با اشاره به قطع خطوط ارتباطی این شهرستان به مدت ۲۴ ساعت در اوج بحران سیل گفت: خط ارتباط این شهرستان از دو محور میناب و منوجان استان کرمان قطع شده بود که با تلاش‌های انجام شده تمامی ارتباطات برقرار شد.

غلام‌پور ادامه داد: آب ۲۷ روستا نیز قطع شده بود که هم اکنون با رفع مشکل تنها در ۳ روستا مشکل قطعی آب داریم.

وی گفت: ۵۰ محور در شهرستان بر اثر طغیان رودخانه ها مسدود شده بود که هم اکنون تنها مسیر روستای ماشنگی به مرکز بخش رودخانه مسدود می‌باشد که اقدامات لازم برای رفع آن در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار رودان به قطع برق در ۵۹ منطقه شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون با رفع مشکل در ۲ محله با مشکل برق مواجه هستیم.

غلام‌پور از تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث پل منطقه بارانی جغین خبر داد و گفت: دو دستگاه بولدوزر نیز برای ترمیم و تقویت سیل‌بند محله سنگی اختصاص یافته است.

وی به برخی اقدامات پیشگیرانه نیز در برای مقابله به سیلاب در رودان گفت: ترمیم و تقویت دیوار حفاظتی شهر رودان از مهمترین این اقدامات بود که موجب پیشگیری از وقوع سیلاب در محدود شهر رودان شد.

فرماندار رودان از برآورد خسارت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به زیر ساخت های شهرستان در حوزه کشاورزی، مسکونی، آب و برق و راه‌ها خبر داد.

وی گفت: تاکنون ۱۰ هزار کیلو پلاستیک، ۳۷۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۵۹۰ تخته پتو ، ۴۳۷ تخته موکت و ۱۷۴ تخته چادر در بین آسیب دیدگان از بارندگی‌های اخیر در شهرستان توزیع شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان: حجم ذخیره آب سدهای هرمزگان به بیش از ۹۰ درصد رسید

جمشید عیدانی ظهر امروز در حاشیه بازدید وزیر نیرو از سد استقلال میناب، اظهار داشت: در حال حاضر سدهای استقلال میناب و شمیل و نیان بندرعباس ۱۰۰ درصد آبگیری شده است.

وی افزود: در بارندگی‌های چند روز اخیر، حجم ذخیره آب سدهای هرمزگان به بیش از ۹۰ درصد رسید.

 

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با بیان اینکه در این بارندگی‌ها سد سرنی میناب ۵۰ درصد و سد جگین جاسک نیز حدود ۷۰ درصد آبگیری شد، خاطرنشان ساخت: در استان هرمزگان آب شرب و کشاورزی مردم از چهار سد استقلال میناب، شمیل و نیان بندرعباس، سرنی میناب و جگین جاسک تامین می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشاگرد: 90 درصد راه‌های روستایی بشاگرد بسته است

امین‌الله باسره صبح امروز در تشریح آخرین وضعیت شهرستان بشاگرد پس از بارندگی شدید روزهای گذشته، اظهار داشت: بدنبال بارش‌های اخیر در شهرستان بشاگرد، ۹۰ درصد راه‌های روستایی در سه بخش مرکزی، گوهران و گافر و پارامون بسته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشاگرد افزود: بیشتر این مسیرها در بخش گافر و حوزه سرحدی در بخش گوهران است.

وی با بیان اینکه به دلیل طغیان رودخانه‌ها و باتلاقی بودن مسیرها امکان بازگشایی در شماری از محورها مانند زیرکوه گافر تا مساعد نشدن شرایط زمین وجود ندارد، تصریح کرد: راه‌های ارتباطی اصلی به میناب، جاسک و قلعه‌گنج با تلاش راهداری بازگشایی شده و رفت و آمد برقرار است.

باسره اضافه کرد: شهرستان بشاگرد در بارندگی‌های یک هفته گذشته هرمزگان، بیش از ۹۶ میلیمتر بارندگی داشت.

وزیر نیرو: سیل به 4700 هکتار اراضی میناب خسارت زده است

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو صبح امروز در سفر به شرق هرمزگان که به منظور بررسی خسارات ناشی از سیل اخیر صورت گرفته، اظهار کرد: سد میناب با ظرفیت ۲۷۰ میلیون متر مکعب بزرگترین سد استان به حساب می‌آید که در حال حاضر به صورت کامل آبگیری شده است.

وی افزود: لایروبی سد استقلال میناب ضروری است و اعتباری در این زمینه اختصاص خواهد یافت.

به گفته وزیر نیرو، سیل به ۴۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی میناب نیز خسارت زده است و باید برای جبران این خسارات وارد شده و اصلاح و بهبود این وضعیت در جلسه ستاد مدیریت بحران اقدام کنیم.

محرابیان همچنین تأکید کرد: اعتبارات ویژه‌ای برای تعمیر پل بسیج میناب در نظر گرفته می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان: امدادرسانی به بیش از ۱۴ هزار فرد آسیب‌دیده از سیلاب هرمزگان

مختار سلحشور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان صبح امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار داشت: به‌دنبال وقوع بارندگی شدید در هرمزگان کار امدادرسانی به مردم آسیب‌دیده در ۱۲ شهرستان ۱۶ شهر و ۳۹ روستا توسط تیم‌های عملیاتی در حال انجام است.

وی افزود: تعداد ۱۴ هزار و ۹۱۵ نفر آسیب‌دیده توسط نجاتگران این جمعیت امدادرسانی شدند که از این تعداد ۸۸۵ نفر اسکان اضطراری داده شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان ادامه داد: تاکنون ۱۷۷ دستگاه چادر امدادی، ۹۸۹ تخته موکت، ۱۶۰۰ تخته پتو و ۱۲ هزار و ۸۳۷ کیلو گرم نایلون در بین آسیب‌دیدگان توزیع شده است.

سلحشور با اشاره به توزیع اقلام امدادی بین حادثه‌دیدگان سیل اخیر تصریح کرد: ۴۶۹ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۶۱ شعله والور و فانوس، ست ظروف و بخاری در مناطق آسیب‌دیده توسط نجاتگران این جمعیت توزیع شده است.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین عملیات تخلیه آبگرفتگی ۴۶۵ واحد مسکونی و رهاسازی ۵ خودرو توسط امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان هرمزگان انجام شده است.

استاندار هرمزگان: سیل به زیر ساخت های کشاورزی و آب رودان و میناب خسارت جدی زده است

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده رودان اظهار داشت: طی بازدیدهای امروز از مناطق سیل زده شهرستان های میناب و رودان موضوع جبران خسارت‌ها بطور ویژه مطرح و بررسی شد.

وی افزود: با انتقال امکانات از مرکز و غرب استان به منطقه سیل زده شرق امیدواریم با راهکارهای موقت و دائم مشکلات تا حدود زیادی مرتفع شود.

مهدی دوستی ادامه داد: طبعاً جبران این خسارت که در بخش‌های کشاورزی و منازل مسکونی عمدتا می‌باشند نیازمند تخصیص اعتبار ویژه هست که برای این امر برنامه‌ریزی خواهد شد.

استاندار هرمزگان همچنین افزود: برآورد میزان دقیق خسارت از صبح امروز توسط تیم‌های ارزیاب آغاز شده است و گروه‌های جدید نیز از صبح فردا در منطقه برای تسریع در کار مناطق سیل‌زده مستقر خواهند شد.

دوستی با بیان اینکه برآوردهای اولیه حکایت از آسیب جدی به زیرساخت‌های کشاورزی و آب  دارد، گفت: رقم دقیق خسارت پس از برآورد کامل اعلام خواهد شد.

وی در خصوص خسارت ناشی از تصرف غیر قانونی اراضی و برداشت‌های بی‌رویه از سطح رودخانه خاطرنشان کرد: قطعا باید دستگاه متولی این امر  پاسخگو باشد و این مسیرها در سطح رودخانه‌ها و مناطق شهری مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و با یک کار کارشناسی دقیق از تکرار این گونه مسایل پیشگیری می شود.

نماینده عالی دولت در هرمزگان تاکید کرد: بطور یقین باید تصمیماتی که در گذشته در این زمینه‌ها گرفته اصلاح شود.

عکس: حامد آزادی
فیلم: مرتضی آخوندی

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز هرمزگان سیل میناب رودان بشاگرد باران استاندار هرمزگان مناطق سیل زده جمعیت هلال احمر فرماندار رودان استقلال میناب استان هرمزگان شرق هرمزگان سد استقلال بارندگی ها وزیر نیرو صبح امروز آسیب دیده غلام پور وقوع سیل هم اکنون آغاز شد راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۶۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، صبح دوشنبه طی مراسمی مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان به همت خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران ظهر امروز در این شهرستان برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان‌های تهران و خراسان‌جنوبی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار درمیان و مسؤولان شهرستان و تعدادی از خیرین و حامیان جمعیت هلال احمر استان تهران میهمانان این مراسم بودند.

حامیان و خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران در بدو ورود به شهرستان درمیان، از پایگاه امداد و نجات شهرستان بازدید کردند.

میهمانان مراسم سپس برای کلنگ زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان به روستای قیک سفر کردند.

گفتنی است؛ خیرین در طرح نذر ملی خدمت، با همکاری جمعیت هلال احمر استان تهران ۲۹۷ انشعاب لوله آب را برای ۶ روستای محروم شهرستان درمیان تهیه و تحویل داده‌اند.

کد خبر 6092073

دیگر خبرها

  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • انسداد ۴۲ راه روستایی و راه فرعی قدیمی اسپکه-بمپور درجنوب سیستان وبلوچستان