Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@10:22:15 GMT

قول عراق بریا پرداخت بدهی ایران

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۶۵۷۸

قول عراق بریا پرداخت بدهی ایران

سخنگوی وزارت برق عراق گفت: وزارت برق عراق آمادگی خود را برای پرداخت همه طلب ایران اعلام کرده است و به زودی به صندوق اعتباری بانک تجارت عراق واریز می‌شود.  وزارت برق عراق آخرین تحولات مربوط به اتصال شبکه برق عراق به کشور‌های همسایه را تشریح و تاکید کرد به دلیل کاهش صادرات گاز ایران به عراق، اکثریت نیروگاه‌ها از کار افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«احمد موسی»، سخنگوی وزارت برق به خبرگزاری «واع» عراق گفت: مذاکرات با ایران ادامه دارد، اما ایران طلب خود را می‌خواهد، وزارت برق هم آمادگی خود را برای پرداخت همه طلب ایران اعلام کرده است و به زودی به صندوق اعتباری بانک تجارت عراق واریز می‌شود.

موسی اشاره کرد که به دلیل کمبود سوخت، نیروگاه‌هایی داریم که از کار افتاده است. اکثر نیروگاه‌ها آماده فعالیت است، اما به دلیل کمبود گاز فعالیت آن متوقف شده است.

سخنگوی وزارت برق عراق تصریح کرد که بارزترین مشکل این است که واردات گاز از ۵۰ میلیون به ۸ میلیون و نیم مترمکعب کاهش یافته است.

وی درباره پروژه‌های اتصال شبکه برق عراق به کشور‌های همجوار گفت که این پروژه‌ها در حال پیگیری است و مذاکرات بر سر قیمت تعرفه ادامه دارد و تاکنون توافقی صورت نگرفته است.

موسی افزود وزارت برق عراق با اردن همکاری می‌کند و قرارداد اتصال برق دارد.

سخنگوی وزارت برق عراق در عین حال تاکید کرد که «جنرال الکتریک» کار خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه تمامی ارتباطات فنی با ترکیه با اخذ تاییدیه برای تکمیل این پرونده تکمیل شده است، اعلام کرد که این وزارتخانه با عربستان سعودی نیز مذاکراتی دارد.

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قول عراق بدهی ایران سخنگوی وزارت برق وزارت برق عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۶۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش دیدنی تلویزیون کره از جنگ ایران و اسرائیل

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 14 شبکه SBS کره جنوبی در گفت و گو با سونگ ایل گوانگ کارشناس سیاسی نظامی این شبکه به بررسی استراتژی ایران مقابل اسرائیل از جمله محور مقاومت (با توصیف دقیق) پرداخت و تبعات حمله ایران به اسرائیل پرداخت و تحلیل غیرمنتظره‌ای را تشریح کرد. این گزارش جالب را که مشخصاً برای کره‌ای‌هایی است که نمی‌دانند در خاورمیانه چه می‌گذرد را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • اوکراین ناتوان در پرداخت بدهی خارجی
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد
  • گزارش دیدنی تلویزیون کره از جنگ ایران و اسرائیل
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران