Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رییس جمهور از خسارت یکهزار میلیارد تومانی سیلاب به منطقه جنوب کرمان خبر داد و گفت: استمهال تسهیلات کشاورزی باید برای کشاورزان در نظر گرفته شود.

به گزارش قدس آنلاین، محمد مخبر شامگاه چهارشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان در جیرفت افزود: امیدواریم با استمهال
۲ تا سه ساله تسهیلات کشاورزی شاهد برگشت کشاورزان به روال عادی زندگی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خسارت به مناطق سیل زده جنوب کرمان را شامل بخش کشاورزی، آب گرفتگی منازل، از بین رفتن مسیرهای ارتباطی، خسارت به پل های ارتباطی، از بین رفتن دام ها و غیره برشمرد و بیشترین میزان خسارت را در بخش کشاورزی اعلام کرد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه مناطق سیلزده قلعه گنج، منوجان و رودبار جنوب به صورت هوایی بازدید شدند، تصریح کرد: در بازدید میدانی نیز از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات مردم در جنوب کرمان قرار گرفتیم.

وی افزود: لازم است به سرعت تامین خسارت ناشی از سیل در جنوب کرمان انجام شود.

مخبر با بیان اینکه سپاه، بسیح، هلال احمر و سایر نهادها به خوبی در رفع مشکلات ناشی از بروز سیلاب کمک رسانی کردند، از زحمات مدیران استانی در کرمان تشکر کرد.

وی افزود: اینکه در یک سال در یک منطقه هم خشکسالی و هم سیل رخ داده جای تامل دارد و طبق گزارش اعلام شده در منطقه جنوب کرمان یکهزار روستا با تانکر آبرسانی می شود و اکنون در همین منطقه شاهد بروز سیل هستیم.

وی یکی از راه حل های مقابله با سیلاب را اجرای طرح های آبخیز و آبخوان داری اعلام کرد و گفت: هر جا این طرح ها اجرا شده شاهد خسارت کمتری بودیم لذا باید طرح های مذکور در این منطقه نیز با سرعت اجرا شود.

معاون اول رییس جمهور افزود: لایروبی هم از دیگر راه های جلوگیری از سیلاب است.

وی با بیان اینکه ۱۰ شهر در استان کرمان در بارندگی های اخیر دچار سیلاب شدند، گفت: بیشترین میزان خسارت در چهار نقطه بود که و از نزدیک با مردم این مناطق صحبت کردیم.

مخبر افزود: مردم خیلی در فشار بودند لذا باید بسرعت تصمیم گیری کرد زیرا مردم در مناطق سیلزده با سرما مواجه هستند.

وی تصریح کرد: وسایل بسیاری از خانه ها در مناطق سیلزده جنوب کرمان از بین رفته و صحنه های سختی را امروز شاهد بودیم.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: ما شرمنده مردم هستیم امیدواریم بسرعت مشکلات مردم در مناطق سیلزده برطرف شود.

وی به سیلاب اخیر کشور اشاره کرد وگفت: رییس جمهور دستور دادند در چهار استان سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان و فارس از نزدیک مسایل و مشکلات مناطق سیلزده بررسی شود.
وی افزود: جمع بندی مشکلات به هیات دولت برده و تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

وی ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت شهید سلیمانی گفت: افتخار می کنم در سالگرد شهادت سردار دلها در استان کرمان هستم.

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: محمد مخبر سیل معاون اول رییس جمهور مناطق سیلزده جنوب کرمان مناطق سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۶۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در کرمان تداوم دارد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان کرمان، در اطلاعیه روز پنجشنبه این اداره کل آمده است، بیشینه بارش‌ها امروز در نیمه شمالی مناطق مرکزی، جنوب غربی و برخی مناطق جنوب شرقی خواهد بود.

طبق این اطلاعیه، با توجه به شدت و نوع بارش‌‎ها آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه‌ها در مناطق مذکور محتمل است.

براساس اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی، فردا از شدت ناپایداری ها کاسته خواهد شد و از ابتدای هفته آینده به استثنا ارتفاعات و برخی مناطق مرکزی که رگبار پراکنده باران خواهند داشت، برای اغلب مناطق جوی نسبتا پایدار و آرام گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • انسداد ۴۲ راه روستایی و راه فرعی قدیمی اسپکه-بمپور درجنوب سیستان وبلوچستان
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی به محورهای موصلاتی وارد شد
  • سامانه بارشی جدید از سه شنبه وارد کشور می‌شود
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • بازدید شبانه استاندار از مناطق تحت تاثیر سیلاب شرق استان کرمان
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد