Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه اصفهان رشته‌های علوم انسانی و علوم پایه را معادن طلا دانست و بر تقویت رشته‌های علوم انسانی و نخبه پروری در این رشته‌ها تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تکریم و معارفه رئیس و سرپرست دانشگاه اصفهان رشته‌های علوم انسانی و علوم پایه را معادن طلا دانست و بر تقویت رشته‌های علوم انسانی و نخبه پروری در این رشته‌ها تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زلفی گل در ادامه ضمن تقدیر از زحمات طالبی گفت: دکتر هوشنگ طالبی بخش زیادی از عمر خود را صرف پیشرفت علم در ایران و اصفهان کرده و ما قدردان زحمات ایشان هستیم.

 

وی افزود: دکتر طالبی سرمایه نمادین کشور است و بخش قابل توجهی از عمر و جوانی خود را صرف توسعه دانشگاه اصفهان کرده است.

 

وی همچنین با اشاره به تجربیات ملی و فرا ملی حسین هرسیج اظهار داشت: بدون تردید با حضور دکتر هرسیج و تجارب ارزنده ایشان تحولات زیادی در دانشگاه اصفهان انجام خواهد شد.

 

زلفی گل در ادامه افزود: دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و خوشنام کشور، رسالت سنگینی را بر عهده دارد و امید است دکتر هرسیج و تیم ایشان بتوانند به نحو مطلوب در راستای اهداف متعالی دانشگاه گام بردارند.

 

وزیر علوم، رشته‌های علوم انسانی و علوم پایه را مانند معدن طلا دانست و اظهار داشت: درکشور‌های پیشرفته دنیا، نخبه‌ترین افراد را در رشته‌های علوم انسانی جذب می‌کنند و برای رشته‌های علوم پایه و مهندسی از کشور‌های دیگر دانشجو جذب می‌کنند.

 

زلفی گل علم را برای آرامش، آسایش و رفاه بشر دانست و تصریح کرد: فقط سلامت جسم مهم نیست بلکه سلامت روح نیز بسیار حائز اهمیت است. رشته‌های علوم انسانی آرامش و رشته‌های علوم طبیعی آسایش ما را تامین می‌کند.

 

وزیر علوم، تحقیقات و آموزش عالی افزود: اقتصاد مقاومتی باید دانش پایه و علم بنیان باشد و در این صورت ما می‌توانیم با نوآوری نیاز‌های خود را تامین نماییم و محصولاتی تولید کنیم که رقابت ناپذیر باشند.

 

وی کارکرد‌های دانشگاه را مبتنی بر خدمت به جامعه و همچنین رسیدن به مرجعیت علمی دانست و اظهار داشت: در راستای مرجعیت علمی و اثرگذاری اجتماعی باید سرمایه گذاری کنیم.

 

زلفی گل همچنین خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه سال آتی سیستم جدیدی تحت عنوان نظام ایده‌ها و نیاز‌ها تعریف شده است. در این سیستم نیاز‌های جامعه تعریف و در معرض دید پژوهشکران قرار می‌گیرد و پایان نامه‌ها و کار‌های تحقیقاتی مبتنی بر نیاز‌های تعریف شده در این سیستم انجام می‌شود. البته تسهیلاتی نیز برای پژوهشگرانی که ایز این سامانه برای انجام کار‌های تحقیقاتی استفاده می‌کنند قائل می‌شویم.

 

وزیر علوم در ادامه ضمن اشاره به موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان، اظهار داشت: دستاورد‌های بسیار مفید و قابل توجهی در این موزه نگهداری می‌شود. دکتر زلفی گل پیشنهاد نمود، همه اساتید، یاوران علمی و دانشجویان با اهدا آثاری به این موزه در راستای ارتقای این بخش از دانشگاه، افتخار ملی کسب نمایند و اسامی آن‌ها در تالار افتخارات دانشگاه ضبط و ثبت شود.

 

 

شایان ذکر است، محمدعلی زلفی گل در مرکز فناوری و نوآوری دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: از آقایان دکتر طالبی و دکتر هرسیج برای محیا کردن بستر حضور فناوران و نوآوران در مراکز علمی استان اصفهان و هدایت جو دانشگاه از سیستم کاملاً نظری به بخش عملی و تولید تشکر می‌کنم.

 

وی خطاب به نوآوان حاضر در جلسه افزود: حضور شما نوآوران و فناوران در کنار کلاس‌های دانشگاه درس اساتید یک نعمت و فرصت است. به امید خدا روز به روز تعداد نوآوران، فناوران بیشتر شده و تعداد شرکت‌هایی که در دانشگاه اصفهان حضور خواهند یافت افزایش یافته و شاهد خواهیم بود که هیچ جوان تحصیل‌کرده‌ای بیکار نباشد.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: یکی از دلایل خروج نخبگان از کشور، نداشتن شغل است؛ متاسفانه نخبگان احساس اینکه می‌توانند برای پیشرفت کشور خود اثربخش باشند را ندارد. اگر چنین جوانی شغل داشته باشد و احساس کند که از علم، دانش و استعداد خود می‌تواند برای پیشرفت کشورش استفاده کند هیچ‌گاه خانه، خانواده و میهن خود را رها نکرده و عازم کشو‌های دیگر نخواهد شد. تاسیس پهنه و مرکز نوآوری توسط رئیس پیشین دانشگاه اصفهان، کاری بسیار بزرگ است و به امید خدا با گذر کردن یک دهه از عمر این پهنه شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان می‌تواند منشا خیرات و برکات زیادی باشد.

 

وی تصریح کرد: شکی وجود ندارد که سرپرست جدید دانشگاه اصفهان نیز همین دیدگاه را داشته و با تیم مدیریتی خود همین راه را ادامه خواهد داد. آقای رکنی‌زاده نیز که خود مدیریت این بخش را بر عهده داشته به امید خدا با قدرت و قوت به کار خود ادامه خواهد داد.

 

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: سعی می‌شود که قسمت‌های نرم‌افزاری و آئین‌نامه و مقررات به گونه‌ای تنظیم شود که حضور فناوران و نوآوران در دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری تسریع و تسهیل یابد تا به امید خدا بتوانیم توسعه‌ای همه جانبه در زمینه نوآوری و فناوری داشته باشیم.

 

گفتنی است در حاشیه بازدید زلفی گل از ناحیه فناوری و نوآوری دانشگاه اصفهان، ساختمان جدید دانشکده حقوق دانشگاه اصفهان با زیربنای هفت هزار مترمربع و هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد که توسط آقای مهدی مظاهری خیر نیک اندیش دانشگاه ساز اهدا شده بود با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر سه‌شنبه ۱۴ دی‌ماه کلنگ زنی شد. همچنین دفتر یادبود دانشگاه اصفهان توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امضا گردید و از ده نفر از حامیان دانشگاه تقدیر به عمل آمد. در ادامه دفتر جدید مانیتورینگ کتابخانه مرکزی دانشگاه نیز توسط وزیر علوم افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه اصفهان وزیر علوم تحقیقات و فناوری تکریم و معارفه روسای دانشگاه رشته های علوم انسانی تحقیقات و فناوری دانشگاه اصفهان امید خدا وزیر علوم علوم پایه رشته ها نیاز ها زلفی گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۶۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد، آنها چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت های آنها نبوده است.

وی افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات‌ علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات‌ علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

زلفی‌گل عنوان کرد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

وی ابراز کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴ و نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج از برنامه های این سفر است‌.

همچنین نشست آمایش آموزش عالی با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها ، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • وزیر علوم: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • برگزاری کنکور در ۱۹۱۳ حوزه و در بیش از ۴۰۰ شهرستان
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی