Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@12:35:41 GMT

مرغ گران می شود؟

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۷۱۵۵

مرغ گران می شود؟

 باشگاه خبرنگاران جوان ـ  یوسفی گفت: با افزایش جوجه ریزی ها ناشی از تولید داخل و واردات تخم مرغ نطفه دار پیش بینی می شود که قیمت مرغ تا اواخر بهمن نوسانی نداشته باشد.

به گفته یوسفی با توجه به افزایش عرضه مرغ گرم، تقاضایی برای خرید مرغ منجمد در بازار وجود ندارد و در شرایط کنونی ازدیاد عرضه در برابر تقاضا موجب شده که قیمت هر کیلو مرغ گرم به زیر نرخ مصوب برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 قیمت مرغ طی ماه های مهر و آبان بواسطه کاهش تولید به اوج خود رسیده بود که مسئولان تنظیم بازار از طریق عرضه مرغ منجمد و واردات تخم مرغ نطفه دار بدنبال تعادل در بازار بودند.

طبق آمارهای جوجه ریزی در سامانه سماصط در آبان ۱۲۷ میلیون قطعه و آذر ۱۳۱ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است که بنابر پیش بینی مدیر عامل اتحادیه مرغداران روند کاهش قیمت از دهه سوم آذر آغاز شد.

بررسی های میدانی نشان می دهد که قیمت هر کیلو مرغ در سطح خرده فروشی ها ۲۸ تا ۳۱ هزار تومان، ران مرغ ۲۸ هزار تومان، سینه ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان و فیله مرغ ۷۰ هزار تومان است.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت مرغ بازار مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۷۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا بهنام‌پور ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از یک واحد پرورش مرغ گوشتی در دست ساخت، در گفت وگو با خبرنگاران افزود: نبود مرغ در بازار یکی از دغدغه‌های مردم بود، اما در این دولت با احیای واحدهای راکد و احداث چندین واحد تولیدی جدید مشکل حل شد.

وی بیان کرد: با اجرای دقیق برنامه‌های جوجه‌ریزی و تلاش کشاورزان فعال در این زمینه، تولید گوشت مرغ، پایدار شده است.

بهنام پور تصریح کرد: در شش ماه اخیر به ندرت نیاز به تزریق مرغ منجمد در بازار داشتیم و ما همواره مدافع حقوق تولیدکنندگان بوده و برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از آنان و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، تلاش بیشتری خواهیم کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه پس از تهران در شاخص جوجه‌ریزی و تحقق میزان تعهدات رتبه دوم کشور را در سال ۱۴۰۲ کسب کردیم، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد، در این شاخص مهم، عملکردی درخشان داشته است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای همه استان‌ها، از مردادماه سال گذشته تاکنون سهمیه‌ای برای جوجه‌ریزی تحت عنوان برش استانی مشخص کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها به صد درصد تعهد خود عمل کرده بلکه ۱۱ درصد نیز بیشتر جوجه‌ریزی داشته و در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کرد.

کد خبر 6098295

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد
  • یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • جوجه ریزی بیش از ۴ میلیون قطعه‌ در واحد‌های پرورش مرغ استان قزوین
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • صادرات مرغ تا پایان سال به ۳۰۰ هزارتن می‌رسد
  • جوجه ریزی ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه‌ای در استان قزوین
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ کدام خودرو امروز گران شد؟
  • قیمت محصولات سایپا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ هاچ‌بک جدید سایپا گران شد