Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@22:48:32 GMT

افتخار رانندگی مرد میدان

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۷۳۶۸

افتخار رانندگی مرد میدان

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - امروز کسی به باشگاه خبرنگاران جوان کرمان آمد که  ۳۲ سال شب ها و روزهای زیادی در کنار مردی بوده است که اسطوره جهان شد. او راننده مسافری بود که وجودش مملوء از عشق به حضرت زهرا (س) بود.

نصرالله جهانشاهی متولد سال ۱۳۳۵ در روستای رابر کرمان، حالا بعد از این همه سال دست ودلش به رانندگی نمی‌رود؛ چون بهترین مسافرش ۲ سال به جهان ابدی سفر کرده؛ اما نصرالله،  همچنان  منتظر تماس حاج قاسم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او همچون فرمانده اش بی ریا در جمع خبرنگاران باشگاه خبرنگاران حضور یافت و از روزهایی گفت که با سردار دل ها مسیرهای دلدادگی را می پیمود. 

چند سال است که حاج قاسم را می‌شناسید؟

من از کودکی به دلیل نزدیکی روستایمان به روستای حاج قاسم او  را می‌شناختم.

چند سال افتخار این را داشتید که  راننده شهید سلیمانی باشید؟

من از اوایل سال ۱۳۶۶؛ یعنی از زمان جبهه تا ۵ روز قبل از شهادت حاج قاسم، راننده  او و پا در رکابش بودم. جالب است بدانید زمان جنگ بعضی مواقع ماه ها ماموریت‌های سری با هم می‌رفتیم که کسی از ما خبر نداشت.

آخرین مکالمه ای که با بهترین مسافرتان داشتید،  چه بود؟ 

من قبل از اینکه  حاج قاسم  به سوریه برود، با او تماس گرفتم و گفتم مادرم مریض است و  باید پیش او باشم و حاجی گفت:  برو و من هم برگشتم به مادرتان سر می‌زنم. 

از آخرین دیدارتان برایمان بگویید؟ 

من ۵ روز قبل از شهادتش او را دیدیم و یکسری  از کار‌های روزانه را  انجام دادیم. من آدم خوبی نیستم؛  ولی حاجی من را  امین خودش کرده بود و مقداری از کار‌های خانواده اش را در  نبود خود به من می‌سپرد.

لحظه تلخ شهادت مسافر همیشگیتان را چه طور شنیدید؟ 

صبح زود که به من خبر شهادت حاجی  را دادند، دنیا روی سرم خراب شد. هنوز بعد از ۲ سال باور ندارم و منتظرم سردار زنگ بزند و به من بگوید، آماده شو باید جایی برویم.

 چه چیزی باعث شد که  ۳۲ سال راننده یک فرد باشید؟ 

من حاج قاسم را خیلی دوست دارم و این دوست داشتن باعث شد هیچ وقت از او جدا نشوم؛ البته بعضی وقت‌ها به خاطر اشتباهات یا سهل انگاری که داشتم حاجی ناراحت می‌شد و یکی دو باری اخراجم کرد؛ ولی صبح روز بعد دوباره زودتر می‌رفتم  و منتظرش بودم.

من روز‌ها و شب‌های زیادی زندگی حاج قاسم را از نزدیک دیدم و هیچ وقت نجوا‌های شبانه اش را فراموش نمی‌کنم. در نماز شب هایش چنان گریه می‌کرد، انگار یک بچه ۲ ساله است.

 سال ها فرمانده را با چه ماشینی جا به جا می کردید؟ 

در جنگ ماشین‌های متفاوتی وجود داشت؛ البته  یک پیکان داشتیم و  بعد از جنگ هم سال‌های سال خودرو ما بود و این قدر آثار گلوله روی آن زیاد است که به موزه جنگ  اهدا شد. بعد از آن  ماشین سمند بود. حاجی اهل ماشین خارجی و مدل بالا نبود، حقیقتا حاجی مرد ساده زیستی بود.

سردار دل ها چه طور زندگی می‌کرد؟

جاج قاسم سال‌های سال در خانه سازمانی بود  و با اینکه فرمانده لشکر بود، بدون محافظ با پیکان رفت و آمد می کرد. واقعا این آدم اسطوره بود.

به عنوان رفیق ۳۲ ساله شهید سلیمانی دوست دارین چه چیزی در مورد او بگویید؟ 

شهید سلیمانی اسطوره مقاومت، شجاع و انسان با تدبیری بود. او  پایه‌های مقاومت را به خوبی در جهان اسلام پایه گذاری کرد که هیچ وقت این پایه‌ها آسیب نمی‌بیند.

محبوبیت شهید سلیمانی در زمان تشییع او به جهانیان نشان داده شد، به نظر شما علت این موضوع چه بود؟ 

شهید سلیمانی عاشق مردم ایران بود و  خودش را از مردم جدا نمی‌دانست و با هیچ حزب و گروهی دشمنی نداشت. او حتی زمانی که جوانان را بیرون می دید، می‌گفت:  همه،  چه آن ها که با حجابند و چه آن ها که بی حجابند، فرزندان ما هستند و غریبه نیستند  و این عشق به همه در تشییع او  مشخص بود  و همه آمده بودند.

قبل از شهادت تهمت‌های به حاج قاسم می زدند، واکنش سردار در مقابل این حرف‌ها چه بود؟

من خدمتتان بگویم این سردار بزرگ این قدر با درایت بود که هر جا دخالت می‌کرد بی نقص‌ترین و بهترین کار انجام می شد و خدا خیلی به او لطف داشت. در برهه‌هایی از زمان با اینکه حاج قاسم فرمانده بود؛ اما حقوق من شاید از او بیشتر بود و به طور کلی خودش را درگیر حاشیه نمی‌کرد.

حاجی خیلی می‌دانست و خیلی جا‌ها از حقوقش برای دیگران هزینه می‌کرد؛ البته تا مردم نبینند نمی‌توانند باور کنند؛ ولی حاج قاسم خیلی ساده زندگی می‌کرد.

در این سال‌ها که در کنار شهید سلیمانی بودید چه درسی از او گرفتید؟

تعهد را از حاجی یاد گرفتم او کاری را که می‌پذیرفت به نحو احسنت انجام می‌داد. ولایت پذیر و یک مسلمان واقعی بود.

حاجی برای حفظ حریم ایران بسیار تلاش کرد، هیچ جای دنیا، چنین فرماندهی وجود ندارد. او تمام عمرش را برای آرامش و امنیت مردم کشور تلاش کرد.

حاج قاسم سلیمانی در وصیتش به مردم کرمان اشاره کرده است، نظر او در مورد هم استانی هایش چه بود؟ 

مردم کرمان، شاید باورتان نشود حاج قاسم شما را خیلی دوست داشت و هر جا می‌رفت با افتخار می‌گفت: کرمانی هستم و به خاطر همین برای همیشه آمد، پیش شما ماند.

خیلی از مردم شاید بخواهند بیشتر در مورد خانواده شهید سلیمانی بدانند، کمی از خانواده او برایمان بفرمایید؟

سردار سلیمانی ۵ فرزند،  ۲ پسر و سه دختر دارد و  در قیامت شهادت می‌دهم وقتی دختران حاج قاسم  ازدواج کردند، به آن ها جهیزیه ساده  داد  وهیج کس باور نمی کرد این‌ها جهیزیه دختران یک فرمانده بزرگ باشد.

از حضور صمیمانه شما در جمع خبرنگاران جوان کرمان  بی نهایت سپاسگزاریم. 

گفت و گو از مرضیه کریمی افشار

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حاج قاسم سلیمانی راننده خودرو شهید سلیمانی حاج قاسم سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۷۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم محرابی پیش ازظهر دوشنبه در حاشیه تقدیر از سومین جشنواره ملی «افتخار من» خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس ویژه فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان، افزود: ۱۵۲ اثر به دبیرخانه استانی سومین جشنواره ملی «افتخار من» در مازندران ارسال شد، بیان کرد: در آئین اختتامیه این جشنواره در مازندران برگزار شد از ۲۰ برگزیده تقدیر به عمل آمد.

محرابی با بیان اینکه در بخش دل نوشته ۴۵ اثر، صوت ۲۱ اثر، عکس سه اثر، فیلم ۷۷ اثر، خاطره یک اثر، یادداشت ۵ اثر به دبیرخانه استانی واقع در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ارسال شد، اذعان داشت: سومین جشنواره ملی «افتخار من» در بخش‌های فیلم کوتاه، فایل صوتی، عکس، خاطره، دل نوشته و… با موضوع دفاع مقدس، محور مقاومت، فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس برای فرزندان و نوادگان برگزار شد.

محمدرضا میار عباسی نوه منصور میار عباسی نفر اول بخش فیلم کوتاه و یکی از چهار برگزیده این جشنواره نیز ضمن ابراز خرسندی از انتخاب اثر نوه‌اش در این جشنواره گفت: پدر محمدرضا» فراخوان جشنواره را از طریق فضای مجازی دریافت کرد و توانست با هنر خود فیلم کوتاهی با موضوع جشنواره تهیه و به دبیرخانه ارسال کند.

این نویسنده با بیان اینکه فیلم حاوی گفت و گوی دو طرفه بین من و نوه‌ام محمدرضا است، افزود: در شیوه خاطره گویی همه تلاشم این بود که بتوانم مفاهیم و آموزه‌های دفاع مقدس و رشادت فرزندان این ملت، ولایتمداری و مجاهدت‌شان را به او منتقل کنم.

منصور میار عباسی از رزمندگان دفاع مقدس اهل شهرستان چالوس صاحب دو اثر به نام‌های «عارفان امین» و «گل‌های بهشت» است که در حاشیه این مراسم ابن دو اثر را به کتابخانه تخصصی دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اهدا کرد.

کد خبر 6091951

دیگر خبرها

  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • خلیج فارس برگی از تاریخ پر افتخار و چند‌هزار ساله ایران
  • مسیر میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم مسدود است
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • تصاویر سد شاه قاسم یاسوج
  • رویداد «دختران حاج قاسم» آموزش فرماندهی جهاد تبیین است
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم + فیلم