Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجله «جوانه ها» که با اجرای نوجوانان از رادیو فرهنگ پخش می شود پنج شنبه ۱۶ دی ماه ویژه « شهادت حضرت فاطمه (س) » روی آنتن می رود .

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در  برنامه جوانه های این هفته رادیو فرهنگ، زندگانی و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)  بررسی می شود .

در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) برنامه "جوانه ها" تاریخ و نحوه شهادت حضرت فاطمه (س) بررسی می شود 

بخش "معرفی کتاب" مجله "جوانه ها" به معرفی کتاب "بانوی بهشتی در عرصه های حضور" نوشته سعید داودی اختصاص دارد 

کتاب بانوی بهشتی در عرصه های حضور از «مقدمه حضرت آیت الله مکارم شیرازی، تبارشناسی و تولد حضرت فاطمه سلام الله علیها، فاطمه زهرا سلام الله علیها در عرصه عرفان و معنویت، فاطمه زهرا سلام الله علیها در عرصه اجتماع، فاطمه زهراسلام الله علیها در عرصه کسب فضیلت ها، فاطمه زهرا سلام الله علیها در عرصه قیامت» گردآوری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش اول این کتاب شامل «شخصیت پدر، عظمت مادر، میلاد کوثر و اسامی معروف» است، نویسنده در بخش دوم این کتاب، موضوعات «علم و معرفت فاطمه سلام الله علیها، ایمان و یقین فاطمه سلام الله علیها، عبادت فاطمه سلام الله علیها، دعا و مناجات فاطمه سلام الله علیها، فاطمه زهرا سلام الله علیها در عرصه خانواده و فاطمه زهرا سلام الله علیها در اشعار شاعران» را مورد کنکاش قرار داده است و بخش سوم مطالبی را درباره «دردانه رسول خدا صلی الله علیه وآله، همسر نمونه، برترین مادر» است.

بخش چهارم عناوین «آموزش پرسش گران، کمک علمی به زنی مؤمن، رسیدگی به مستمندان، جهاد و مبارزه، جهاد و مبارزه در عصر رسول خدا صلی الله علیه و آله، مبارزه پس از رحلت رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله، فدک علم مبارزه، خطبه ای در جمع زنان انصار و شهادت مظلومانه» را در خود جای داده است.

موضوعات «فضایل حضرت زهرا سلام الله علیها در قرآن کریم، فضایل حضرت فاطمه سلام الله علیها در روایات اسلامی و فاطمه سلام الله علیها در دیدگاه صاحب نظران» در بخش پنجم دیده می شود همچنین مباحث «شکوه و عظمت در صحنه محشر، شفیعه روز جزا، آرزوی فاطمی بودن، نخستین کسی که وارد بهشت می شود و نور فاطمه سلام الله علیها در بهشت» در بخش ششم مورد بررسی قرار گرفته است و در بخش هفتم به مواردی همچون « فخر زنان، منم زهرا، صدیقه ولایت، مادر صبر وشکیبایی، غریب وطن، مهاجر غریب، آخرین راز و نیاز، مرغ پرشکسته، نگاه آخر، خاطرات تو، ناله های علی علیه السلام و شبنم امید» اشاره می شود.

گردشگری بخش  دیگری از برنامه « جوانه ها » است که این هفته به آشنایی شنوندگان  با روستای ابیانه یکی از جذاب ترین روستاهای استان اصفهان اختصاص دارد.

در بخش خوشمزه این برنامه نیز شنوندگان با طرز تهیه آش گندم آشنا می‌شوند.

در بخش "مشاهیر" برنامه جوانه ها  نیز زندگی نامه ی حضرت فاطمه ی زهرا(س) بررسی می شود.

برنامه "جوانه ها" را پنجشنبه ها به تهیه کنندگی و مشاور محتوایی مریم قاسمی  ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و هنر حضرت فاطمه شهادت حضرت زهرا معرفی کتاب تولد خانواده زنان حضرت زهرا قرآن استان اصفهان آیت الله مکارم شیرازی پدر حضرت فاطمه خانواده شهادت حضرت فاطمه زهرا فاطمه سلام الله علیها فاطمه زهرا س حضرت فاطمه شهادت حضرت جوانه ها فاطمه س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۷۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله مکارم خطاب به سردار رادان : درمورد « طرح نور » سست نشوید و محکم ادامه دهید

حجت الاسلام محی الدین مکارم شیرازی، پیام آیت الله مکارم شیرازی در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی را به سردار رادان ابلاغ کرد.   به گزارش رسا، حجت الاسلام محی الدین مکارم شیرازی در مراسم تکریم از سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور که صبح روز جمعه با حضور مدیران مدارس حوزه علیمه، روحانیون و مسئولین در مدرسه عالی فقهی الامام علی بن موسی الرضا علیه السلام برگزار شد، اظهار داشت: سربازی حضرت ولی عصر ارواحنا فداه مخصوص ملبسین به لباس روحانیت نیست و افراد دیگری مانند سردار رادان شایستگی این مقام را دارند.   وی با اشاره به اینکه برای حضور در این جلسه خدمت حضرت آیت الله مکارم شیرازی رسیدم، گفت: حضرت آیت الله مکارم شیرازی سلام رساند، خداقوت گفت و از زحمات سردار رادان تشکر کرد؛ خصوصا از طرح نور تشکر کرد و گفت که با قوت این برنامه را ادامه دهید، حاشیه سازی نشود و احترامات رعایت شود، سست نشوید و محکم ادامه دهید و برای موفقیت نیروی انتظامی دعا کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • آیت الله مکارم خطاب به سردار رادان : درمورد « طرح نور » سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه