Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@08:27:26 GMT

آخرین وضعیت «مایسا» در باغ وحش ارم

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۷۴۶۸

آخرین وضعیت «مایسا» در باغ وحش ارم

مدیر باغ وحش ارم با اشاره به وضعیت توله فیل باغ وحش ارم گفت: «مایسا» رشد طبیعی دارد و در حال حاضر از او در جایگاه زمستانی نگهداری می‌شود.

به گزارش ایسنا،‌ فیل آسیایی گونه‌ای در حال انقراض است.  سال ۱۳۹۲ رییس‌جمهوری سریلانکا دو زنجیر فیل آسیایی (یک زنجیرفیل ماده به نام «میهری» و یک زنجیرفیل نر به‌نام «مهاس») به رییس‌جمهوری وقت ایران هدیه داد و این فیل‌ها از یتیم‌خانه فیل‌ها در کشور سریلانکا به ایران منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال ۹۸ بود که فیل ماده در باغ وحش ارم باردار شد و برخلاف فیل‌های دیگر که بعد از ۲۰ الی ۲۲ماه فارغ می‌شوند، «میهری» بعد از گذراندن دوره ۲۴ماهه بارداری بچه فیل را به دنیا آورد.

به گفته پیمان محمدزاده - دامپزشک باغ ‌وحش ارم - نوزاد متولد شده ماده و جثه آن مقداری کوچک‌تر از حد معمول بود و همین مسئله باعث شده بود تا برای استفاده از شیر فیل مادر نیاز به آموزش و وقت بیشتری باشد.

پس از دوماه که فیل مادر و بچه فیل دوره‌های مراقبتی و قرنطینه خود را گذراندند، بچه فیل باغ وحش ارم «مایسا» نامیده شد و دامپزشک باغ ‌وحش ارم ازسلامت آن خبر داد.

پرویز قندالی حالا بعد از گذشت هشت ماه از تولد «مایسا» درباره وضعیت این توله فیل به ایسنا گفت:«مایسا» با وجود آنکه روز تولد نسبت به توله فیل‌های دیگر جثه کوچک تری داشت ولی در این مدت رشد طبیعی داشته و به طور طبیعی شیر می خورد و کاملا بازیگوش و سرحال و قبراق است.

مدیر باغ وحش ارم درباره جایگاه این بچه فیل و شرایط نگهداری آن اظهارکرد: توله فیل در جایگاه زمستانی که شیشه‌ای است، همراه با مادرش نگهداری می‌شود.

قندالی در پایان اظهار کرد: به دلیل اینکه جایگاه فیل‌ها فقط برای دو زنجیر فیل استاندارد بود، در حال ساخت یک جایگاه جدید برای توله فیل، فیل مادرو فیل پدرهستیم تا مردم بتوانند از آن‌ها در یک جایگاه بازدید کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فیل آسیایی مایسا فیل های باغ وحش ارم حیات وحش باغ وحش ارم توله فیل بچه فیل فیل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۷۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی هفت چشمه در پرتاب چکش نقره‌ گرفت

مهدی هفت چشمه پرتابگر جوان کشورمان موفق شد مدال نقره ماده پرتاب چکس مسابقات دو و میدانی جوانان قهرمانی آسیا را به دست آورد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در مرحله نهایی رقابت ماده پرتاب چکش مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا که به میزبانی شهر دبی در امارات در حال برگزاری است، مهدی هفت چشمه پرتابگر کشورمان در جایگاه دوم قرار گرفت و مدال نقره را کسب کرد.

هفت چشمه با پرتابی به مسافت 66.64 متر  و 6 سانتیمتر کمتر نسبت به نفر نخست در جایگاه دوم  ایستاد.

علی سروری دیگر نماینده کشورمان در این مسابقات در جایگاه چهارم قرار گرفت و دستش از کسب مدال کوتاه ماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دفاع از مردم حق و وظیفه شوراها است
  • (ویدئو) لذت یک توله شیر کوهی از استراحت در بانوج
  • تساوی سرد و بی‌حاصل یوونتوس و میلان
  • تصاویری زیبا از علاقه توله خرس قطبی به مادرش
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ هفت چشمه نقره‌ای شد
  • مهدی هفت چشمه در پرتاب چکش نقره‌ گرفت
  • مانا حسینی در جایگاه هفتم پرتاب نیزه
  • تاکیدامام جمعه بوکان براهمیت نقش و جایگاه معلمان و کارگران در جامعه
  • (ویدئو) اولین معاینه پزشکی دو توله ببر سوماترایی