Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس - بندرعباس، علیرضا بهرمن: بر اثر بارندگی و سیل، ۱۲ هزار و ۳۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغی استان هرمزگان به‌ویژه در مناطق شرقی خسارت و آب باران به خانه‌های مردم رخنه کرده است.

به گفته مسؤولان، رقم خسارت وارد شده به این بخش ۷ هزار و ۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است که حضور میدانی وزیران و مسؤولان ارشد دولت در مناطق سیل‌زده، خود گواه عزم جدی دولت سیزدهم برای جبران این خسارت‌ها و حمایت از مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سیل اخیر و بارندگی‌های شدیدی که در استان شاهد بودیم، در بخش حادثه و خاموشی حدود ۳۵۰ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات برق هرمزگان وارد شد که در جریان این حادثه، نیروهای امدادی شرکت برق در تمام مناطق استان بلافاصله وارد عمل شده و با وجود بارندگی و نامساعد بودن شرایط جوی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن قطعی‌های برق را برطرف کردند.

بیش از ۲ هزار خانوار و ۲۵ روستا در شهرستان‌های میناب و رودان دچار آبگرفتگی و خسارت شده‌اند و به زیرساخت‌های برق، آب و مخابرات شهرستان‌های میناب و رودان خسارت‌های جدی وارد شده است.

به محصولات کشاورزی و لوله‌گذاری‌های مکانیزه بخش توکهور و هشتبندی آسیب فراوان وارد شده است و 90 درصد از راه‌های شهرستان بشاگرد به‌دلیل وقوع سیل مسدود شده است چراکه این راه‌ها خاکی است و برای آسفالت نیاز به بودجه‌ای مستقل دارد.

بارندگی شدید در روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان هرمزگان موجب آبگرفتگی معابر عمومی در میناب شد و بیش از هزار منزل مسکونی در این شهرستان را دچار آبگرفتگی کرد.

خسارت‌های زیادی به نواحی شمالی و روستاهای، حاج خادمی، دمشهر، نوبند، پشته علی‌آباد، گورزانگ و سایر روستاها وارد آمده است.

سیل ویرانگر روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری تمامی مناطق هرمزگان را در برگرفت و خسارت‌های فراوانی به زیرساخت‌ها شامل آب، برق مخابرات، راه، پل‌ها، واحدهای مسکونی و کشاورزی وارد کرده است.

بخشدار جزیره هرمز:
بارندگی اخیر ۵۰میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی جزیره هرمز خسارت زد

محمد زرنگاری بخشدار هرمز به خبرنگار فارس گفت: بارندگی شدید و سیلاب چند روز اخیر ۵۰ میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی این جزیره خسارت زده است.

وی افزود: به‌علت ورود حجم زیادی از سیلاب ناشی از بارندگی‌های اخیر، بیشترین آسیب با ۱۵ میلیارد ریال به شبکه آب و فاضلاب شهری جزیره هرمز وارد شده است.

زرنگاری عنوان داشت: همچنین این سیلاب خسارت‌هایی نیز برای معابر شهری و منازل مسکونی شهروندان هرمزگان به بار آورده است.

بخشدار هرمز اظهار کرد: علاوه بر آن چندین فضای آموزشی نیز دچار آبگرفتگی شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور:
امدادرسانی در ۵۲ شهرستان استان‌های جنوبی ادامه دارد

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر شب گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از روز هشتم تا ساعت ۱۸ امروز ۱۵ دی‌ماه، ۳۰ استان کشور، تحت تاثیر برف، کولاک،  سیل و آب‌گرفتگی شدند که ۱۰۱ شهرستان در ۱۹ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، قزوین، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی و رضوی، لرستان، مازندران، هرمزگان و یزد به خدمات امدادی نیازمند بودند.

وی ادامه داد: با تلاش خستگی‌ناپذیر امدادگران، از یک هفته گذشته تاکنون در مجموع به ۳۷ هزار و ۳۱۵ آسیب‌دیده از حوادث جوی امدادرسانی شده و ۶ هزار و ۴۵۸ نفر (از طریق توزیع چادر یا برپایی چهار اردوگاه در چابهار، کنارک و میناب) اسکان اضطراری داده شدند.

کولیوند گفت: در بازه زمانی یاد شده، چهار هزار و ۵۱ نفر/روز امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر به متاثران از حوادث جوی در ۳۰۹ منطقه شامل ۵۶ شهر، ۲۰۰ روستا، ۱۶ منطقه عشایری و ۳۵ محور کوهستانی خدمت‌رسانی کرده و ۱۰۳ نفر را به مناطق امن و هشت نفر را به مراکز درمانی منتقل کرده‌اند. متاسفانه ۱۰ نفر از هموطنان نیز بر اثر سیل‌ و آب‌گرفتگی در استان‌های کرمان (۲ نفر)، فارس (۵ نفر) و سیستان و بلوچستان (۳ نفر) جان خود را از دست دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان ساخت: در عملیات امدادرسانی به متاثران از حوادث جوی در این مدت، از ۳۹۴ واحد مسکونی تخلیه آب انجام و ۲۰۱ خودرو نیز رهاسازی شد. همچنین تاکنون اقلام زیستی و امدادی مورد نیاز به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد تومان میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

کولیوند با اشاره به اینکه ۱۲۰ تن اقلام امدادی از طریق هوایی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان ارسال شده است، بیان کرد: از روز گذشته تا ساعت ۱۸ امروز چهار فروند بالگرد هلال‌احمر، با ۴۷ سورتی و ۲۵ ساعت پرواز، ۱۱ تن محموله امدادی به استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس منتقل کردند و علاوه بر جابه‌جایی ۱۶۳ نیروی عملیاتی به مناطق درگیر حادثه سیلاب، ۲۳ حادثه‌دیده را نیز به نقاط امن انتقال دادند.

به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر، امدادرسانی در ۵۲ شهرستان در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان و کرمان ادامه دارد.

کمک ۴۵ میلیارد تومانی بنیادمستضعفان به سیل‌زده‌ها

به دنبال وقوع سیل اخیر در 3 استان جنوبی و شرقی کشور، رئیس بنیاد مستضعفان به منظور کمک به اهالی آسیب‌دیده استان های هرمزگان، فارس و سیستان و بلوچستان دستوراتی را صادر کرد.

سید پرویز فتاح در تماس‌های تلفنی جداگانه با استانداران استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و هرمزگان با تاکید بر کمک‌رسانی بنیاد مستضعفان برای جبران بخشی از خسارات وارده به مردم این استان‌ها، از اختصاص مبلغ 15 میلیارد تومان به هریک از این استان‌ها به‌منظور جبران بخشی از خسارت وارده به لوازم خانگی آسیب‌دیده در جریان سیل اخیر این 3 استان خبر داد.

در این تماس‌های تلفنی، فتاح بر تامین سیمان رایگان برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل اخیر توسط بنیاد مستضعفان نیز تاکید کرد.

وزیر نیرو با دستور رئیس‌جمهور عازم استان‌های جنوبی شد

برهمین اساس علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو با دستور ویژه سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور وزیر نیرو راهی استان‌های جنوبی کشور شد و از مناطق سیل‌زده شرق هرمزگان بازدید به‌عمل آورد.

بازدید از سد استقلال میناب

وزیر نیرو در ابتدای سفر یک روزه خود به هرمزگان از سد استقلال میناب بازدید کرد.

محرابیان در این بازدید بر لایروبی سد استقلال میناب تاکید کرد و مقرر شد در خصوص تخصیص اعتبار به منظور لایروبی سد در نشست ستاد مدیریت بحران تصمیم‌گیری شود.

ظرفیت این سد قبل از بارندگی‌ها ۲۰درصد مفید بوده که اکنون به حدود ۱۰۰ درصد رسیده است.

سد میناب با ظرفیت ۲۷۰ میلیون متر مکعب بزرگترین سد استان است.

بازدید از پل بسیج و شهرک المهدی میناب

وزیر نیرو و نماینده ویژه رئیس جمهور از پل دوم میناب (بسیج) بازدید کرد.

 به گفته وی، اعتبارات ویژه‌ای برای تعمیر این پل در نظر گرفته می‌شود.

محرابیان همچنین با حضور در شهرک المهدی و فرهنگ شهر میناب، ضمن دیدار و گفت‌وگو با مردم، در جریان خسارات وارده ناشی از سیل و اقدامات در حال انجام قرار گرفت.

بازدید از اراضی کشاورزی آسیب‌دیده از سیل در میناب

وزیر نیرو به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور از اراضی کشاورزی آسیب‌دیده از سیل در میناب بازدید کرد.

جلسه ستاد پیشگیری با حضور وزیر نیرو

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو شب گذشته در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان اظهار کرد: مردم مطمئن باشند دولت با تمام توان از عزیزان سیل‌زده حمایت می‌کند و تا پایان آلام آن‌ها در کنار این عزیزان خواهد ایستاد.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم تصمیمات عملیاتی را طبقه بندی کنیم، یکی از موضوعات بسیار مهم امدادرسانی است. با توجه به گزارش‌ها این اقدامات در مراحل پایانی است و از راهداری می‌خواهم که برای بازگشایی معابر تلاش کند و حلال اهمر نیز برای کمک رسانی همچنان تلاش کند.

 

 

وزیر نیرو با بیان اینکه هلال احمر تا زمانی که مردم به کمک نیاز دارند باید اقدام به ارائه خدمات کند، بیان داشت: ساکنین منازلی که آسیب دیده‌اند و احتمال خسارت وجود دارد باید توسط هلال احمر تشویق شوند تا در اماکن در نظر گرفته شده توسط هلال احمر مستقر شوند تا شاهد حادثه و خسارتی نباشیم.

محرابیان ضمن تاکید بر تامین غذای گرم برای مردم سیل زده، ابراز داشت: این اقدام نیز باید تا فردا به سرعت پس از شناسایی تعداد خانواده‌ها انجام شود و برای تحقق این امر می‌توان از ظرفیت‌ گروه‌های جهادی و خیران نیز استفاده کرد.

به خانواده‌های آسیب دیده لوازم خانگی اهدا می‌شود

وی تصریح کرد: خانواده‌هایی که وسایل آن‌ها از سیل آسیب دیده، شناسایی شوند و کد ملی آن‌ها ارائه شود تا یک مجموعه لوازم خانگی شامل یخچال، فرش، لوازم پخت و پز و ... به این عزیزان اهدا شود.

محرابیان در پاسخ به گزارش یکی از دستگاه‌های اجرایی مبنی بر قطع بودن جاده دسترسی ۳ روستا، عنوان کرد: به مدیریت بحران استانداری هرمزگان دستور ویژه داده می‌شود که امشب با ساماندهی اکیپ‌های متعدد نسبت به رفع این موضوع اقدام کند.

استحکام تیرهای برق در دستور کار قرار گیرد

‌وزیر نیرو در ادامه با اشاره به این نکته که در زلزله گذشته در استان هرمزگان تنها یک نفر فوتی ثبت شد که آن‌ هم ناشی از سقوط تیر برق است، ابراز داشت: دستور ویژه به شرکت توانیر برای ساماندهی و تعویض تیرهای برق نامناسب صادر و مقرر شد به سرعت اقدامات لازم برای افزایش استحکام تیرهای برق سراسر کشور به خصوص هرمزگان انجام شود.

محرابیان تصریح کرد: در حال حاضر هشت روستا در استان هرمزگان مشکل آب شرب دارند که به دلیل قطعی برق تاسیسات آب‌رسانی است و می‌تواند گفت که تا آخر امشب روستای بی‌آب در استان هرمزگان نخواهیم داشت.

بارندگی اخیر سبب احیای منابع آبی بشاگرد شد

وی افزود: در پی بارندگی‌های اخیر منابع آبی در مناطق مختلف به خصوص شهرستان بشاگرد احیاء شد و بخش اعظمی از آب‌رسانی سیار برچیده شد.

محرابیان خاطرنشان ساخت: از ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط انتقال فوق توزیع استان هرمزگان در ۶۴ نقطه آب بردگی ثبت شد و تمام حادثه‌ها در کمترین زمان برطرف شد.
 
وی عنوان کرد: در بحث نوسازی منازل تخریبی دولت تعهد می‌پذیرد تا تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک بلاعوض پرداخت کند و مجری آن نیز بنیاد مسکن خواهد بود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در زیر ساخت دو نوع خسارت اضطراری و زمان‌بر داریم، ابراز داشت: هر دستگاهی باید خسارات اضطراری که به حوزه‌های آن‌ها وارد شده و مانع ارائه خدمات عادی شده است را احصاء و به مرکز ارائه کند.

محرابیان تصریح کرد: حل مشکلات زیرساختی ناشی از سیلاب پس از تامین اعتبار در دو روز آینده آغاز می‌شود.

۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای دیواره‌سازی رودخانه‌های پایین‌دست سد استقلال

وی خاطرنشان ساخت: پروژه ایمن‌سازی و دیواره‌سازی رودخانه‌های مراکز جمعیتی پایین دست سد استقلال میناب حدود 35 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان می خواهم که عملیات اجرایی آن را آغاز کند و تامین اعتبار آن نیز انجام می‌شود.

وزیر نیرو اظهار کرد: برای ساماندهی رودخانه‌ها از بند «و» نیز استفاده شود تا در سیلاب‌های آینده دچار خسارت‌های گسترده نشویم.

محرابیان خاطرنشان کرد: اعتبارات لازم برای ایمن‌سازی و بهسازی پل دوم «میناب» تامین می‌شود تا راه و شهرسازی طی یک ماه به صورت جهادی نسبت به ایمن‌سازی و بازطراحی آن اقدام کنند تا در سیلاب‌ها مردم دچار خسارت نشوند.

وی عنوان کرد: در اول جاده سندرک یک پل وجود دارد که نمی‌تواند سیلاب را عبور دهد چراکه پل دارای یک دهنه است و باید یک دهنه دیگر به آن اضاف شود تا مسیر عبور آب تسهیل شود.

استمهال وام‌های کشاورزی برای دو سال

وزیر نیرو ابراز داشت: در سیل اخیر آسیب جدی به کشاورزان استان هرمزگان وارد شد که برای کاهش خسارت‌ آن‌ها، وام‌های کشاورزانی که از سیل آسیب دیده‌اند، به مدت دو سال استمهال خواهد شد و این موضوع در قالب مصوبه دولت به بانک‌ها ابلاغ می‌شود.

وزیر کشور وارد هرمزگان شد

هم‌زمان با برگزاری این جلسه، احمد وحیدی وزیر کشور نیز وارد هرمزگان شد و با همراهی استاندار عازم شرق استان جهت حضور در بین مردم سیل‌زده شد تا از نزدیک وضعیت مناطق شهری و روستایی را که بر اثر سیل دچار آسیب‌دیدگی شدید شده‌اند را مورد بررسی قرار داده و در این زمینه مساعدت‌های لازم به‌عمل آورد.

وزیر کشور از مناطق سیل‌زده توکهور و هشتبندی بازدید کرد

احمد وحیدی وزیر کشور با همراهی مهدى دوستى استاندار هرمزگان و حسین رئیسی نماینده مردم شرق استان و جمعی از مدیران و مسؤولان شبانه از مناطق سیل‌زده بخش توکهور و هشتبندی شهرستان میناب بازدید کرد.

 

 

وزیر کشور ضمن بازدید از کمپ‌های اسکان اضطراری سیل‌زدگان و دیدار و گفت‌وگو با مردم، وضعیت مناطق آسیب‌دیده از سیل در بخش توکهور و هشتبندی را مورد بررسى قرار داد.

وحیدی ضمن دلجویی از آسیب‌دیدگان، دستورات لازم را به‌منظور جبران بخشی از خسارت‌های سیل‌زدگان به‌خصوص در زمینه تامین نیازهای اولیه آنان صادر کرد.

وی از کمپ اسکان موقت سیل‌زدگان در این بخش نیز بازدید کرد.

وحیدی همچنین در بازدید دو ساعته خود از بخش توکهور و هشتبندی، با اقشار مختلف مردم به‌ویژه آسیب‌دیدگان از سیل دیدار و ضمن بررسی نیازهای آنان، دستورات لازم را صادر کرد.

وزیر کشور بیش از پنج ساعت از مناطق مختلف آسیب‌دیده از سیل در شهرستان میناب بازدید کرد و این بازدیدها تا نیمه‌شب گذشته هم‌چنان ادامه یافت.

وحیدی نیمه‌شب راهی رودان شد

احمد وحیدی بلافاصله پس از بازدید از مناطق سیل‌زده میناب، توکهور و هشتبندی، نیمه‌شب راهی رودان شد تا در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان رودان حاضر شود و این نشست تا ساعت 2 بامداد به طول انجامید.

گپ‌و‌گفت مسؤولان محلی

در این نشست، فرماندار رودان تمهیدات پیش‌بینی شده برای مقابله با تهدیدات سیل و خسارات وارده به شهرستان پس از وقوع سیل را تشریح و نمایندگان شوراهای اسلامی بخش مرکزی، رودخانه، بیکاه و جغین نیز مشکلات مناطق خود را در حوزه‌های مختلف مطرح کردند.

مصطفی غلام‌پور فرماندار شهرستان رودان در حضور وزیر کشور اظهار داشت: پس از وقوع سیل در شهرستان رودان، ۵۰ محور اصلی و فرعی ارتباطی مسدود بود که هم‌اکنون تنها یک محور مسدود است و تا فردا بازگشایی می‌شود.

وی افزود: همچنین از مجموع ۳۷ روستا که به‌دلیل سیل دچار قطعی برق شده بودند، تنها سه روستا هم‌اکنون بدون برق هستند که اقدامات لازم برای اتصال این سه روستا به شبکه برق در حال انجام است.

فرماندار رودان تصریح کرد: آبگرفتگی ۷۰۰ واحد مسکونی، تخریب ۱۳۰ واحد مسکونی،  خسارت به ۱۸۷۷ هکتار از اراضی زراعی و باغی و پنج کیلومتر سیل‌بند از جمله خسارت‌های سامانه بارشی سیل‌آسای اخیر در شهرستان رودان است.

جلسه ستاد پیشگیری با حضور وزیر کشور در رودان

احمد وحیدی وزیر کشور بامداد پنجشنبه ۱۶ دی‌ماه در جلسه فوق‌العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان رودان در جمع مسؤولان و جمعی از افشار مختلف مردم ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از همه تلاشگران در عرصه مهم خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان در استان هرمزگان، تشکر و قدردانی کرد.

وی افزود: در هرمزگان اقدامات لازم، بلافاصله پس از وقوع سیل انجام و آب هدایت شد و از همه دست‌اندرکاران که با تدابیر خوب این کارها صورت دادند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

وحیدی با اشاره به درخواست‌های مطرح شده در این نشست، عنوان داشت: احداث پل و لایروبی رودخانه‌ها از جمله موارد ضروری است که باید برای آن برنامه‌ریزی و به سرعت انجام گیرد که در راستای پیشگیری از اتفاقات بسیار مهم خواهد بود.

وزیر کشور گفت: موارد مختلف هم‌چون تامین تجهیزات و ماشین‌آلات و جبران خسارت‌های وارد شده بر اثر سیل به خصوص به کشاورزان در هرمزگان با جدیت پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: اراده و همبستگی و تدبیر در صحنه که باید در مواقع بحران به فوریت به اجرا گذاشته شود، بسیار مهم و کارساز است و در این حادثه سیل نیز، مدیریت بحران در صحنه به خوبی انجام شد.

وحیدی اظهار داشت: همه باید به وظایف خود عمل کنیم که آلام سیل‌زدگان به خصوص کشاورزان که زحمت کشیدند اما دچار خسارت شده‌اند، جبران شود.

وزیر کشور خواستار تسریع در  برآورد دقیق خسارات، نیازمندی‌ها و مشکلات ناشی از سیل در هرمزگان شد و ابراز امیدواری کرد که تحقق این نیازها در شهرستان رودان نیز در فرصت کوتاهی به نتیجه رسیده و تامین شود.

وزیر کشور پس از نیمه‌شب رودان را به مقصد بندرعباس ترک کرد

احمد وحیدی وزیر کشور پس از نیمه‌شب، به‌منظور حضور در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان، رودان را به مقصد بندرعباس ترک کرد. این جلسه در سالن اجتماعات استانداری هرمزگان برگزار شد که تا ساعت 5 صبح امروز به‌طول انجامید.

جلسه ستاد پیشگیری با حضور وزیر کشور در بندرعباس

احمد وحیدی صبح امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و تشکر از مجموعه اقدامات دستگاه‌های مختلف به منظور امدادرسانی و ارائه خدمات به سیل‌زدگان در استان هرمزگان، عنوان کرد: همه دستگاه‌های مسؤول تا پایان رفع مشکلات و آلام مردم مناطق سیل‌زده استان هرمزگان، هم‌چنان با تسریع در اقدامات، خدمات‌رسانی به این مردم صبور و نجیب را به‌عنوان اولویت بسیار مهم انجام می‌دهند و بازدید از مناطق سیل‌زده به‌صورت مستمر باید توسط مدیران صورت گیرد.

خدمات‌رسانی تا پایان رفع مشکلات مناطق سیل‌زده ادامه دارد

وزیر کشور بر لزوم تسریع در رفع مشکل راه‌های مواصلاتی آسیب‌دیده بر اثر سیل و برقراری تردد و همچنین رفع مشکل پل‌های آسیب دیده، تاکید کرد و افزود: نوسازی، مرمت و بازسازی جاده‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین خواستار توجه ویژه به تأمین وسایل گرمایشی برای سیل‌زدگان، با توجه به سرمای هوا در این مناطق شد.

وزیر کشور، تأمین و توزیع بیشتر بسته‌های غذایی و استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و موکب‌ها در راستای پخت غذای گرم برای سیل‌زدگان را نیز مورد تاکید قرار داد.

وحیدی افزود: رفع مشکل آب هشت روستایی که به‌دلیل سیل دچار مشکل قطعی آب هستند نیز به سرعت انجام شود.

امهال وام‌های کشاورزان خسارت‌دیده به‌مدت ۲سال

وی با تاکید بر پیگیری جدی جبران خسارت‌های ناشی از سیل، عنوان کرد: امهال وام‌های کشاورزان خسارت‌دیده در سیل به‌مدت ۲ سال، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان جهت پرداخت بدهی آنها به بخش خصوصی بابت نهاده‌ها، اختصاص بذر رایگان توسط وزارت جهاد کشاورزی برای کشت بعدی کشاورزان، تحویل نهال یارانه‌ای به کشاورزان و حفر چاه جدید بجای چاه‌های آسیب‌دیده که دارای پروانه بوده و به‌دلیل سیل پر شده‌اند، از مصوبات برای جبران خسارت‌های سیل در هرمزگان خواهد بود.

وزیر کشور با اشاره به لزوم فوریت در جبران خسارت سازه‌های آبخیزداری، اضافه کرد: تامین اعتبار این امر و همچنین تامین و انتقال تجهیزات برای لایروبی رودخانه‌ها و بازگشایی و راه‌ها، از طریق سازمان مدیریت بحران کشور صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز سیل شرق هرمزگان میناب رودان وزیر کشور هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران رئیس جمعیت هلال احمر احمد وحیدی وزیر کشور بخش توکهور و هشتبندی آسیب دیده از سیل سیستان و بلوچستان جلسه ستاد پیشگیری میناب بازدید سد استقلال میناب استان هرمزگان مناطق سیل زده بنیاد مستضعفان میلیارد تومان شهرستان رودان میلیارد ریال مدیریت بحران وزیر نیرو بحران استان جبران خسارت ناشی از سیل بارندگی ها رودخانه ها رئیس جمهور بر اثر سیل حضور وزیر سیل زدگان بسیار مهم رفع مشکل استان ها وارد شده خسارت ها سیل اخیر وقوع سیل نیمه شب شده اند وارد شد تا ساعت راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۷۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی

تجمع کنندگان با سردادن شعار‌هایی حمایت خود را از طرح نور که با هدف حفاظت از حریم حجاب و عفاف و مقابله با هنجار شکنی در حال اجراست، اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع خواستار ترویج هر چه بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب و تلاش برای گسترش آن در جامعه شدند.

مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان هم در این تجمع گفت: نیرو‌های خدوم و انقلابی انتظامی که در همه صحنه‌ها به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند، اینبار هم با اجرای طرح نور به موضوع عفاف و حجاب به عنوان دغدغه آحاد مردم ورود کردند.

حجت الاسلام حقیقی با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب یکی از ضرورت‌های جامعه است، افزود: لازم است همه اقشار و صنوف مختلف جامعه در این امر به کمک نیروی انتظامی بشتابند.

وی چادر برای زنان را یک زینت برشمرد و گفت: حجاب مانعی برای پیشرفت نیست و در کنار عفت و پاکدامنی زنان، مردان هم باید غیرت داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان هم گفت: ما برای دفاع از ارزش‌هایی که شهدای ما جان خود را در راه آن فدا کردند، سوگند یاد کرده ایم.

سردار جاویدان افزود: اگر همه دستگاه‌ها به وظیفه و مسئله اجتماعی و فرهنگی خود در این زمینه عمل کنند، عفاف و حجاب در جامعه نهادینه می‌شود.

وی با اشاره به گردش پذیر بودن هرمزگان گفت: هر کسی در هر صنف و جایگاهی باید برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و جلوگیری از بی حجابی تلاش کنند.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان گفت: وعده صادق سند معتبری در تاریخ ایران است که ابهت رژیم کودک کش صهیونیستی که خود را پنجمین ارتش مقدر دنیا معرفی می‌کند، فرو ریخت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس هرمزگان
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • بازدید وزیر کشور از غرفه هرمزگان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان