Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد شجعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرک گلخانه‌ای کاشمر سال ۱۳۸۵ بر اساس کارشناسی رسمی دادگستری به مبلغ ۱۹۰ میلیارد ریال قیمت‌گذاری شده بود.

وی ادامه داد: این موضوع همان سال و پس از آن در قالب اطلاعیه‌هایی به اطلاع علاقه‌مندان به فعالیت در شهرک گلخانه‌ای کاشمر رسید اما ناتوانی مالی دانش‌آموختگان کشاورزی برای پرداخت این مبلغ موجب شد تا از آن زمان تاکنون استقبالی از این شهرک صورت نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: جانمایی نامناسب این شهرک گلخانه‌ای دیگر علت فقدان تمایل در میان سرمایه‌گذاران بومی برای صرف سرمایه‌ در آن بوده است.

وی افزود: سال ۱۳۸۵ حدود ۵۰ نفر از دانش‌آموختگان کشاورزی با تشکیل یک شرکت ضمن جذب اعتبار لازم دو منبع آبی را خریداری کرده و با در اختیار گرفتن زمین، کار آماده‌سازی زیرساختهای شهرک گلخانه‌ای کاشمر را آغاز کردند اما ظرف ۱۵ سال اخیر تاکنون این طرح نیمه‌تمام مانده است.

شجعی ادامه داد: ظرف یک سال اخیر مشکل سند شهرک گلخانه‌ای رفع شده و برق‌رسانی و گازرسانی به منطقه انجام و ترانس‌های برق مورد نیاز نیز خریداری شده است.

وی گفت: ۱۵ هکتار از مساحت ۲۹ هکتاری شهرک گلخانه‌ای کاشمر سازه بوده و زیرکشت محصولات می‌رود. بقیه این مساحت شامل مسیر راه و خیابان، ایستگاههای جمع‌آوری و دیگر تاسیسات لازم است که تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر افزود: با وجود همه این مسائل، هم‌اینک تلاش می‌شود تا در کوتاهترین زمان ممکن، عملیات اجرایی شهرک گلخانه‌ای این شهرستان به سرانجام لازم و شایسته برسد.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده نمود، زیرا در تولیدات کشاورزی زیرساخت کار در حوزه گلخانه و کشت گیاهان کم‌آب طلب هدف‌گذاری شده است.

شجعی گفت: گرچه قرار بوده ۵۰ دانش‌آموخته دانشگاهی متخصص امور کشاورزی در شهرک گلخانه ای ثبت نام کنند اما آنان نتوانستند آنرا به نتیجه برسانند لذا مدیریت شهرک ها ورود کرده تا با استفاده از توان همه بخشها، این پروژه را به نتیجه برساند.

وی افزود: شهرک گلخانه‌ای با مرکز شهر کاشمر هشت کیلومتر فاصله دارد و آب مورد نیاز برای کشت محصولات در سطح ۱۰ هکتار از مساحت آن در قالب مرحله نخست تامین شده است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: با توجه به اینکه بزرگترین دغدغه بخش کشاورزی در منطقه کم آبی است، کشت گلخانه ای می تواند زمینه تولید چندین برابری محصولات حتی انگور را فراهم نماید.

وی گفت: از ۶ نوع مخاطره اصلی در دنیا، ایران چهار نوع مخاطره را دارد لذا می طلبد برای کاهش خسارت به بخش کشاورزی، کشت و کارها به محیط های کنترل شده هدایت شود.

شجعی افزود: باید بارانداز محصولات کشاورزی منطقه ترشیز را در کاشمر قرار دهیم، زیرا ۷۰ واحد صنایع تبدیلی و غذایی داریم که اکنون ۶۰ درصد آنها فعالند.

امام جمعه کاشمر نیز دیروز در جریان بازدید از شهرک گلخانه‌ای نیمه تمام این شهر گفته بود که منطقه آب و خاک دارد، اما از آب برای تولید محصولات کشاورزی به صورت غرقابی استفاده می شود که این امر برای گذشته شاید خوب بوده باشد، ولی برای شرایط کنونی خوب نیست و بنا به نظر کارشناسان باید به سمت کشت های گلخانه ای پیش رفت.

حجت‌الاسلام جواد طاهری با تاکید بر ضرورت ایجاد اشتغال دذر منطقه، افزوده بود: حال که بخش خصوصی بومی کاشمر از شهرک گلخانه ای استقبال نکرده است، اگر افراد غیربومی هم وارد کار شوند از حضور آنان استقبال می کنیم تا این شهرک الگویی برای دیگر شهرک ها شود.

۲۰ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در سطح ۱۲ هزار و ۷۰۰ هکتار کشتزار و ۳۲ هزار و ۴۰۰ هکتار باغ شهرستان کاشمر فعالیت دارند. 

مرکز شهرستان ۱۳۸ هزار نفری کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است. 

برچسب‌ها کشت گلخانه ای کشاورزی کاشمر سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشت گلخانه ای کشاورزی کاشمر کشت گلخانه ای کشاورزی کاشمر سرمایه گذاری شهرک گلخانه ای کاشمر کشاورزی کاشمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۷۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد

به گزارش خبرگزاری مهر، صمد حسن‌زاده در همایش تجاری ایران و چین که در حاشیه رویداد ایران اکسپو برگزار شد، اظهار کرد: چین با حجم تجارت دوجانبه بیش از ۳۰ میلیارد دلار، اختلاف زیادی نسبت به شرکای تجاری دیگر ایران دارد و شریک نخست تجاری کشور است. همچنین این ظرفیت وجود دارد که سقف تجاری دو کشور به ۵۰ میلیارد دلار ارتقاء یابد.

وی افزود: ایران در گذشته اولین شریک تجاری چین در خاورمیانه بود اما در حال حاضر رتبه ایران به بالاتر از پنج رسیده و بنابراین باید این رتبه را دوباره ارتقاء دهیم. امیدواریم دو کشور بتوانند از پتانسیل‌های بخش خصوصی برای توسعه روابط دو جانبه بهره‌برداری بیشتری کند.

حسن زاده ادامه داد: ظرفیت سرمایه گذاری خارجی برای چینی‌ها به ویژه در مناطق آزاد فراهم شده است. همچنین شرکت‌های چینی می‌توانند از طریق ایران به بازارهای منطقه‌ای دسترسی داشته باشند.

رییس اتاق ایران گفت: بخش خصوصی ایران در بیشتر زمینه‌های صنعتی، معدنی، تجاری از جمله در محصولات پزشکی، فولاد، مصالح ساختمانی، محصولات دانش بنیان، خدمات فنی و مهندسی، صنایع دستی، گردشگری و غیره آماده همکاری برای آشنایی بیشتر جوامع تجاری دو کشور است. اتاق بازرگانی ایران به عنوان بزرگترین تشکل اقتصادی و نماینده بخش خصوصی آماده همکاری در توسعه روابط است.

کد خبر 6093443 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • اعمال ممنوعیت جابجایی دام و برخورد با متخلفین در کاشمر
  • وقتی سرگرمی، قربانی بزرگ شعار دادن می‌شود /چرا «نون خ» در فصل پنجم مورد استقبال قرار نگرفت؟
  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد