Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:33:41 GMT

هلال احمر به ۲۷۰۰ سیل‌زده در کرمان امداد رساند

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۷۷۳۴

هلال احمر به ۲۷۰۰ سیل‌زده در کرمان امداد رساند

رضا فلاح شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید معاون اول رییس‌جمهور از مناطق سیل‌زده جنوب استان کرمان به خبرنگار ایرنا گفت: ۲۶۲ نیروی عملیاتی در قالب ۷۰ تیم با ۷۷ دستگاه خودرو و یک فروند بالگرد در مناطق سیل‌زده شهرستان های قلعه گنج، منوجان و رودبارجنوب خدمات رسانی می کنند.

وی با بیان اینکه ۲۲ دستگاه لجن‌کش در مناطق سیل‌زده جنوب استان کرمان مستقر شده است اظهارداشت: عملیات تخلیه آب از منازل همچنان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاح با بیان اینکه ۱۵۱ روستا در مناطق سیل‌زده جنوب استان کرمان ارزیابی شده اند افزود: ۷۰۸ نفر نیز در مناطق سیل‌ زده اسکان داده شدند.

به گفته وی عملیات امدادرسانی در مناطق سیل‌زده از یکشنبه هفته جاری شروع و یکهزار بسته مواد غذایی، ۲ هزار و ۵۹۳ پتو، ۱۵۰ چادر و سایر اقلام غذایی در این مناطق توزیع شده است.

جاری شدن سیلاب طی روزهای اخیر در مناطقی از استان کرمان خسارت آفریده است؛ بیشترین مناطق در شهرستان های جنوب استان کرمان هستند.

بیشتر خسارت ها به زمین های کشاورزی و دامداری ها بوده است.

معاون اول رییس جمهور ظهر دیروز(چهارشنبه) به همراه وزیر جهاد کشاورزی از مناطق سیل زده جنوب استان کرمان بازدید و در جلسه ستاد مدیریت بحران استان در جیرفت شرکت کرد؛ در این جلسه تصمیم هایی برای تسریع در امدادرسانی به شهروندان و جبران خسارت های ناشی از سیل گرفته شد.

دکتر محمد مخبر در این جلسه از خسارت یکهزار میلیارد تومانی سیلاب به منطقه جنوب کرمان خبر داد و گفت: استمهال تسهیلات کشاورزی باید برای کشاورزان در نظر گرفته شود.

وی اظهارامیدواری کرد که با استمهال ۲ تا سه ساله تسهیلات کشاورزی شاهد برگشت وضعیت کشاورزان به روال عادی زندگی باشیم.

برچسب‌ها کرمان امداد رسانی سیل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان امداد رسانی سیل کرمان امداد رسانی سیل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مناطق سیل زده جنوب استان کرمان مناطق سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۷۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک رسانی به حدود ٨٠٠ نفر سیل‌زده

به گزارش «تابناک» به نقل از جمعیت هلال احمر، بابک محمودی با تشریح گزارش عملیات امداد و نجات در سیل و آبگرفتگی در استان‌های مختلف در ۴۸ ساعت گذشته، گفت: ١٣ استان در این مدت شامل اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌جنوبی، خوزستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بوراحمد، مرکزی، هرمزگان و همدان متأثر از سیل و آبگرفتگی بوده است.

وی افزود: در این مدت توسط ١۵٣ نفر از نیرو‌های امدادی هلال‌احمر در قالب ۴٩ تیم در ۵١ عملیات امدادی به ٨٠٠ نفر امدادرسانی شده است.

رییس سازمان امداد ونجات با بیان اینکه ٣۴ نفر در ۴۸ ساعت گذشته از خدمات اسکان اضطراری برخوردار شدند، اظهار داشت: با تلاش امدادگران هلال‌احمر، ١۶ نفر به مناطق امن منتقل شدند و آب ٣٠ واحد مسکونی تخلیه شد.

محمودی تصریح کرد: ٩ دستگاه چادر، ١۴۴ تخته‌پتو، ١٠۵ تخته‌موکت، ۵٢ بسته‌غذایی، ١٠٠ قوطی انواع کنسرو و ٨٩٩ کیلوگرم نایلون میان متأثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • برگزاری دوره امداد و کمک‌های اولیه در شهرکرد
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • امدادرسانی‌ هلال‌احمر به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی اخیر
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه
  • کمک رسانی به حدود ٨٠٠ نفر سیل‌زده
  • ۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز/ تداوم عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی