Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت با بیان اینکه اکنون ۷۰ درصدی تجهیزات صنعت نفت از تولید داخل تأمین می‌شود، اعلام کرد این توانمندی وجود دارد که تا ۹۵ درصد کالاها هم داخلی‌سازی شوند.

به گزارش «انرژی امروز» از شانا، جواد اوجی روزچهارشنبه، ۱۵ دی‌ماه، در نشستی با سازندگان کالا و تجهیزات صنعت نفت ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س)، گفت: بیش از چهار ماه از مسئولیت بنده در وزارت نفت می‌گذرد و فکر می‌کنم بیشترین بازدیدها و سرکشی‌ها افزون بر پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و بخش توسعه میدان‌ها، در حوزه ساخت داخل و شرکت‌های دارای فناوری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زمانی در دهه ۷۰ و ۸۰ عمده کالاهای صنعت نفت از خارج کشور تامین می‌شد و بالغ بر ۸۰ درصد هزینه‌ها برای خرید خارجی بود اما امروز به برکت جمهوری اسلامی و شما سازندگان داخلی ورق برگشت و بیش از ۷۰ درصد نیازهای صنعت نفت از داخل تامین می‌شود و این توانمندی وجود دارد که تا ۹۵ درصد کالاها هم داخلی‌سازی شوند.

اجرای پروژه‌های صنعت نفت بدونِ توقف

وزیر نفت با بیان اینکه اکنون کالاهای مورد نیاز همه بخش‌ها(بالادست و پایین‌دست صنعت نفت) با کمک سازندگان داخلی تامین می‌شود، تصریح کرد: از روزی که بنده مسئولیت وزارت نفت را برعهده گرفتم ، پروژه‌هایی که از پیش آغاز شده بود هیچ توقفی نداشتند و شاید ۱۰ تا ۱۵ پروژه دیگر هم در شورای اقتصاد یا در هیئت مدیره شرکت‌های تابعه مصوب شدند.

اوجی با بیان اینکه نشست‌های مختلفی هم با مجریان طرح‌ها و پیمانکاران برگزار شده است تا پروژه‌های مورد نیاز صنعت نفت به خوبی اجرایی شوند، افزود: این روزها دیدارهای متعددی هم با نمایندگان مجلس درباره لایحه بودجه کل کشور سال ۱۴۰۰ داشتیم زیرا وقتی اکثر تامین مالی این بودجه از صنعت نفت است پس باید به آن توجه کنیم.

 

برچسب هاانجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) جواد اوجی رشد صنعت نفت

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران استصنا جواد اوجی رشد صنعت نفت آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو تجهیزات صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۷۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری

به گزارش خبرنگار مهر، امیر لاجوردی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سوال یکی از کاربران مبنی بر تولید مودم نسل ششم در داخل کشور گفت: هفته پیش دقیقاً همین‌کار را کردیم. در جهت حمایت از مصرف کننده و تولید داخل، با تفاهم با تولیدکنندگان عزیز داخلی و اپراتورها قرار شد چهل درصد نیاز اپراتور، در تامین مودم پروژه فیبر، از داخل تامین شود البته به شرطی که تا شش ماه آینده محصولی با کیفیت مناسب تولید شود.

کد خبر 6092720 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • فرانسه جایگاه خود را بین ۱۰ اقتصاد برتر از دست می‌دهد
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰درصد مودم‌های پروژه فیبرنوری
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا