Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از BBC، مرد شماره یک تنیس جهان یعنی نواک جوکوویچ به دلیل واکسینه نشدن در برابر ویروس کرونا و تنها چند ساعت پس از حضور در کشور استرالیا، ویزایش لغو و درپورت شد.

او چند ساعت در فرودگاه نگه داشته شد تا اینکه نیروهای مرزی اعلام کردند که او قوانین ورود را رعایت نکرده و اخراج خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش‌ها، او اکنون به یک هتل بازداشتگاه دولتی منتقل شده تا در انتظار خروجش با یک پرواز خروجی باشد.

جوکوویچ در مورد وضعیت واکسیناسیون خود صحبتی نکرده است، اما سال گذشته گفته بود که "مخالف واکسیناسیون است".

مسئولان تنیس اوپن استرالیا تأیید کردند که معافیت پزشکی برای این بازیکن - پس از یک فرآیند بررسی دقیق که توسط دو هیات مستقل جداگانه اعطا شده بود -  وجود داشت اما مشکلات پس از ورود جوکوویچ در واخر روز چهارشنبه از دبی به ملبورن ظاهر شد. نیروی مرزی استرالیا در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد که جوکوویچ در ارائه مدارک مناسب برای برآورده کردن شرایط ورود به استرالیا ناکام ماند و ویزای وی متعاقبا لغو شد.

در ادامه این بیانیه آمده است که شهروندانی که ویزای معتبر در هنگام ورود ندارند یا ویزای آنها لغو شده است، بازداشت و از استرالیا اخراج خواهند شد.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، تاکید کرده است که "هیچ کس فراتر از قانون نیست." او  در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز پنج‌شنبه، اظهار کرد که به جوکوویچ اعلام شده مدارک معافیت واکسیناسیون او برای ورود به این کشور کافی نیست.

کد خبر 648171 برچسب‌ها كروناويروس خبر مهم تنیس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس خبر مهم تنیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • استرالیا نخستین رایانه کوانتومی کاربردی جهان را می سازد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود