Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان و «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در یک گفت‌وگوی تلفنی آخرین وضعیت قزاقستان را مورد بررسی قرار دادند.

روسای جمهور دو کشور در این گفت‌وگوی تلفنی در مورد اقدامات در دست انجام برای تثبیت اوضاع و برقراری سریع صلح و آرامش در این جمهوری تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور ازبکستان مجددا بر حمایت تغییر ناپذیر خود از مردم برادر و مقامات قزاقستان در تلاش آنها برای تامین ثبات و رفاه در کشور تاکید کرد.

از تاریخ 14 دی ماه در شهرهای «آکتائو» و «ژانائوزین» استان «مانگیستائو» قزاقستان صدها نفر در پی افزایش قیمت سوخت گاز خودروها دست به تجمعات اعتراضی زدند.

آنها با اعلام مخالفت نسبت به این موضوع، از مقامات قزاقستان خواستند تا نسبت به کاهش قیمت سوخت گاز خودروها که از اول سال جدید میلادی تا 120 «تنگه» (واحد پول قزاقی) بابت هر لیتر افزایش یافته، اقدام کنند.

این اعتراضات روز گذشته (15 دی ماه) افزایش یافت و معترضین موفق شدند در شهر آلماتی برخی از ساختمانهای دولتی را تصرف کنند که باعث شده در این کشور وضعیت فوق العاده اعلام شود و برخی از مقامات دولتی نیز از سمت خود برکنار شدند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: میرضیایف تاکایف اوضاع قزاقستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۸۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، فرمانده نیروهای زمینی ارتش اوکراین گفت اوکراین به دلیل کمبود مهمات با وضعیت دشواری در میدان نبرد روبروست.

«الکساندر سیرسکی» فرمانده نیروهای زمینی ارتش اوکراین روز شنبه اعلام کرد که وضعیت نیروهای اوکراینی در میدان نبرد رو به وخامت است.

فرمانده نیروهای زمینی ارتش اوکراین تاکید کرد که اعضای ائتلاف ناتو را از وضعیت دشوار عملیاتی و راهبردی اوکراین در میدان نبرد مطلع کرده است.

سیرسکی افزود که ارتش اوکراین اکنون به راکت، مهمات و تجهیزات نظامی غرب برای نبرد با روسیه نیاز دارد.

فرمانده نیروهای زمینی ارتش اوکراین روز شنبه در اظهاراتی تصدیق کرد که نظامیان ارتش اوکراین باوضعیت دشواری در خط مقدم نبرد مواجه هستند.

فرمانده نیروهای زمینی ارتش اوکراین در پیامی در شبکه تلگرامی خود نوشت: وضعیت در منطقه ای که نیروهای اوکراینی در آنجا مشغول عملیات هستند، همچنان دشوار است.

سیرسکی تاکید کرد که نیروهای نظامی روسیه در این مناطق از ظرفیت نیروی هوایی خود و همچنین برتری موشکی و مهمات توپخانه ای خود بهره می برند.

کد خبر 6090287

دیگر خبرها

  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است
  • جمیله علم الهدی خطاب به غربی ها: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • جمیله علم‌الهدی: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را ببینند
  • جمیله علم‌الهدی: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد