Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر _ گروه جامعه؛ این هفته از نمایشگاه گردشگری خبر رسید که تاریخ برگزاری نمایشگاه گردشگری باز هم تغییر کرده است و به رغم اینکه در چند سال اخیر نمایشگاه‌های گردشگری استانی در حال برگزاری است اما این بار با هم معاون گردشگری اعلام کرده که درصدد است تا نمایشگاه‌های استانی با موضوع گردشگری برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینها را در یک وبینار مطرح کرده و گفته که نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران در سال ۱۴۰۰ از روز نهم تا ۱۲ بهمن ماه برپا خواهد شد.

علی‌اصغر شالبافیان گفت: درصدد هستیم با تداوم و تکرار نمایشگاه گردشگری در سایر استان‌ها، مشابه آنچه هر سال در تهران برگزار می‌شود؛ به صورت مستمر تلاش کنیم تا گردشگری در ویترین اداره کشور جای گیرد.

معاون گردشگری همچنین با تاکید بر اینکه هر یک از ادارات‌کل استانی در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران باید معین یکی از بازارهای هدف باشند؛ گفت: نیاز است تمشیت فعالین بازار در اولویت کاری استانی قرار گیرد و با حمایت بخش خصوصی برگزاری نشست‌های B ۲ B به صورت حضوری و مجازی با مشارکت مهمانان بین‌المللی مدنظر قرار گیرد. ادارات کل استانی باید با تسهیل‌گری امکان حضور شایسته بخش خصوصی در این رویداد مهم را فراهم آورند.

او همچنین همکاری فعال با سایر شرکت‌ها و مؤسسات معتبر مطرح که فعالیتی غیر از گردشگری دارند را نیز در صدر امور اجرایی استانی قرار داد و تاکید کرد: با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌های مهم بر مبنای مسئولیت اجتماعی‌شان دغدغه فعالیت و حمایت از حوزه گردشگری را دارند؛ می‌توانیم در راستای ترغیب، تشویق و تبیین حضور شایسته در نمایشگاه گردشگری تهران از آنها به عنوان حامیان این حوزه بهره ببریم.

معاون گردشگری همچنین از رؤسای ادارات کل استانی خواست ضمن فعال کردن و تجهیز نرم‌افزاری و سخت‌افزاری حوزه روابط‌عمومی و ایجاد زمینه حضور شخصیت‌های مطرح و تأثیرگذار استانی در غرفه‌های مربوطه نسبت به محتوا سازی و انعکاس ارتباط دوسویه و تعاملات فرابخشی در این حوزه اقدام کنند.

درخواست از وزیر میراث فرهنگی برای پیگیری قانونی گنج یابان اینترنتی

این هفته اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی تاریخ از وزیر میراث فرهنگی خواست تا کمیته‌ای برای شناسایی و پیگیری قانونی سوداگران فضای مجازی که مبادرت به گنج یابی می‌کنند با همکاری قوه قضائیه تشکیل شود.

اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی تاریخ کشور در نامه‌ای به عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیشنهاد کردند که تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت میراث فرهنگی و قوه قضائیه جهت طرح شکایت علیه شیادان و سوداگرانی که در فضای مجازی با عنوان گنج‌یاب، متخصص دفینه فعالیت می‌کنند منعقد و در نهایت کمیسیون مشترک برای شناسایی و پیگیری قانونی تشکیل شود.

صنایع‌دستی مشمول معافیت از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می‌شود

با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در این هفته مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع‌دستی با اشاره به معافیت حوزه‌های مختلف از مالیات بر ارزش افزوده و اجرای این قانون از ۱۳ دی ماه گفت: بر اساس قانون، صنایع‌دستی نیز مشمول این معافیت خواهد شد.

فرهاد فلاح مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی با اشاره به ابلاغ قانون مالیات بر ارزش افزوده در ۱۴ تیرماه سال جاری، افزود: بر همین اساس صنایع‌دستی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

فلاح ادامه داد: بر اساس بند ١۴ ماده ٩ فصل سوم معافیت‌ها، صنایع‌دستی تولید داخل موضوع ماده یک قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی مطابق فهرستی که تا پایان دی ماه هر سال از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیشنهاد می‌شود و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف خواهد بود.

اجرای معافیت مالیات بر ارزش افزوده برای فعالان گردشگری

نه تنها در حوزه صنایع دستی بلکه برخی از فعالان گردشگری نیز در این هفته از اجرای معافیت مالیاتی برخوردار شدند. در این باره معاون گردشگری کشور از اجرایی شدن معافیت مالیات بر ارزش افزوده برای تمامی مراکز اقامتی دارای مجوز به غیر از هتل‌های ۴ و ۵ ستاره و دفاتر خدمات مسافرتی فعال در حوزه ورودی از این هفته خبر داد.

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور گفت: معافیت تأسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی که در جذب گردشگران ورودی فعالیت دارند از قانون مالیات بر ارزش افزوده، جزو مطالبات به جای بخش گردشگری بوده است.

شالبافیان به بند ۱۵ قسمت «ب» ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: در این بند به صراحت اشاره شده است که خدمات اقامتی هتل‌های ۳ ستاره و پایین‌تر، همچنین مهمان‌پذیرها و سایر مراکز اقامتی دارای مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشمول این معافیت می‌شوند.

مدیرکل جدید امور حقوقی و املاک وزارت میراث‌فرهنگی معارفه شد

به دنبال انتصابات متعدد در وزارت فرهنگی در این هفته مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حقوقی و املاک وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور جواد واحدی معاون پارلمانی و برخی مسئولان در محل وزارتخانه برگزار شد.

در این مراسم جواد واحدی به ارائه توضیحات و شرح وظایف جمشید جعفرپور که به تازگی به‌عنوان مدیرکل امور حقوقی و املاک وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی منصوب شده است، پرداخت.

رئیس کاخ نیاوران منصوب شد

باز هم یک انتصاب دیگر در این هفته. از وزارت میراث فرهنگی خبر رسید با حکم قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیر جدید مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران منصوب شد.

علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی در حکمی مریم جلالی را به‌عنوان مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران منصوب کرد.

جلالی فارغ‌التحصیل ارشد زبان‌شناسی تاریخی از دانشگاه تهران و دکترای مدیریت برنامه‌ریزی امور فرهنگی است.

مدیریت پردیس سینمایی ملت، مدیر گروه اجتماعی و فرهنگی شبکه تهران، مدیر گروه خانواده شبکه دو سیما و تهیه و تولید صدها ساعت برنامه تلویزیونی و رادیویی در حوزه فرهنگی بخشی از سوابق مریم جلالی است.

اعضای شورای راهبردی کاخ نیاوران منصوب شدند

به دنبال انتصاب رئیس کاخ، اعضای شورای راهبردی کاخ نیاوران با حکم علی درابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی، نیز منصوب شدند.

آتوسا مؤمنی فارغ التحصیل دکترای باستان شناسی و معاون اسبق سازمان میراث فرهنگی وقت، سینا کلهر دکتری سیاستگذاری فرهنگی از دانشگاه باقر العلوم، مدیر کل سابق مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس و معاون وزیر ورزش دولت سیزدهم، مجتبی توانگر نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه تهران، سید مجتبی حسینی فارغ التحصیل زبان، ادبیات فارسی و هنر و دارنده گواهی درجه یک هنری، مشاور وزیر ارشاد و عضو کمیته بین المللی موزه‌های ایکوم، جواد منصوری، معاون اسبق وزارت خارجه، محقق و تاریخ پژوه، منصور ضابطیان نویسنده، مترجم و برنامه ساز سینما و تلویزیون، عباس مهدوی مهر مدیر کل بازرگانی صدا و سیما به عنوان اعضای شورای راهبردی مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران منصوب شدند.

دریافت عوارض چندباره به اسم مالیات برارزش افزوده روی بلیت هواپیما

این هفته با وجود اعلام افزایش نرخ بلیت هواپیما در اثر اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، خبرگزاری مهر در گزارشی نوشت: خرداد سال ۱۴۰۰ مصوبه قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده تصویب و در تیر ماه ابلاغ و قرار شد ۶ ماه دیگر یعنی دی ماه این قانون اجرایی شود. یکی از بخش‌هایی که به صورت مستقیم با گردشگری در ارتباط است، حمل و نقل بوده که براساس جزو ۱۳ بند «ب» ماده ۹ قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، خدمات حمل و نقل اعم از بار و مسافر درون و برون شهری و بین‌المللی جاده‌ای، ریلی و دریایی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است. در واقع در این قانون بخش حمل و نقل هوایی حذف شده است به این معنا که حمل و نقل هوایی شامل این معافیت نمی‌شود بلکه مشمول افزایش ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده می‌شود. این اتفاق طبق این قانون باید در پروازهای داخلی و خارجی و مسافری و باری رخ دهد. اعلام اجرایی شدن این قانون از دو روز پیش تاکنون فضای مردم جامعه، ایرلاین‌ها و فعالان حوزه گردشگری را ملتهب کرده است. مردم مخالف این افزایش قیمت هستند. آنها اعلام می‌کنند که در طول سال بارها شاهد افزایش نرخ بلیت هواپیما شده‌اند. از طرفی این مالیات بر ارزش افزوده کالایی است که در نهایت مسافر به عنوان مصرف کننده باید آن را بپردازد.

فعالان گردشگری می‌گویند قانون جدید مالیات برارزش افزوده که از روز ۱۳ دی ماه قابلیت اجرا پیدا کرده، نه تنها سودی به حال گردشگری ندارد بلکه از جیب مردم به جیب ایرلاین‌ها می‌رود نه حتی خزانه.

مخالفت ایرلاین‌های خارجی با افزایش قیمت بلیت هواپیما

نمایندگان ایرلاین‌های خارجی با افزایش قیمت بلیت هواپیما ناشی از قانون مالیات بر ارزش افزوده مخالفت کردند، آنها می‌گویند این اقدام در حال حاضر خلاف مقررات انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی است.

جلسه نمایندگان کمیسیون عمران مجلس، اعضای انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران و نمایندگان ایرلاین‌های خارجی فعال در حوزه کشور ایران این هفته در محل فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران برگزار شد.

در این جلسه، حرمت الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: به نظر می‌رسد کلمه حمل و نقل هوایی که در گذشته بوده سهواً در این قانون حذف شده است. این قانون تبعات خوبی را برای ما نداشت همچنین برای صنعت هوایی و مردمی که از ایرلاین‌های خارجی استفاده می‌کنند. از طرف دیگر ایرلاین‌های خارجی قائل به این نیستند که این موضوع اتفاق خوبی باشد. آنها معتقدند این اتفاق مغایر با قوانین بین‌المللی است در دنیا چنین ارزش افزوده‌ای به پرواز تعلق نمی‌گیرد چون ارزش افزوده در صنعت حمل و نقل هوایی نداریم محصول توسط ایرلاین‌ها تولید می‌شود و مردم مصرف کننده آن هستند. همان نرخی که تولید کننده در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد در بلیت نیز لحاظ می‌شود بنابراین اصلاً نباید ارزش افزوده‌ای وجود داشته باشد.

وی گفت: این موضوع هیچ منافعی برای دفاتر خدمات مسافرتی نیز ندارد. زمانی که مردم، بلیت را از داخل ایران گران‌تر از خارج از کشور بخرند خرید داخلی را حذف کرده و از شرکت‌های خارجی بلیت می‌گیرند بنابراین این قانون موجب خروج ارز از کشور می‌شود. همچنین اجرای مصوبات موجب می‌شود ما با ایرلاین‌ها دچار چالش شده و فضای عمومی ملتهب شود بنابراین از دوستانی که در این جلسه حضور دارند می‌خواهیم پیشنهاد کنند تا این چالش‌ها به وجود نیاید ضمن اینکه پس از این قانون، اتحادیه‌های دیگری نیز درخواست افزایش قیمت داده‌اند پس افزایش نرخ بلیت هواپیما منجر به افزایش بقیه کالاها نیز خواهد شد.

کد خبر 5393408 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری مالیات آزادسازی نرخ بلیت هواپیما قاسم سلیمانی شهرداری تهران شورای عالی استان ها شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش خسارات سیلاب قوه قضاییه امداد رسانی شهید سلیمانی مترو هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مجتبی خالدی غلامحسین محسنی اژه ای مهدی چمران پرداخت مالیات بر ارزش افزوده قانون مالیات بر ارزش افزوده افزایش نرخ بلیت هواپیما گردشگری و صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی وزیر میراث فرهنگی ایرلاین های خارجی نمایشگاه گردشگری نیاوران منصوب شد حمل و نقل هوایی معاون گردشگری کاخ نیاوران دفاتر خدمات افزایش قیمت بین المللی ایرلاین ها دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۸۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، ایرادات شورای نگهبان در چند ماده از طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی را رفع و تصویب کردند.

ماده (۱۹) به شرح زیر اصلاح شد:

ماده ۱۹- ماده (۷۶) قانون مالیات‌های مستقیم به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۷۶- عایدی سرمایه حاصل از انتقال دارایی‌های موضوع بند (۱) ماده (۴۶) این قانون در صورتی که مشمول ماده (۷۷) این قانون شود، مشمول مالیات نمی‌باشد. این معافیت در خصوص اشخاصی که به حکم تبصره‌های (۲) و (۴) ماده (۷۷) مشمول آن ماده نشده‌اند، نیز جاری است.

ماده (۲۰) و تبصره‌های آن به شرح زیر اصلاح شد:

ماده ۲۰- عنوان تبصره ماده (۹۳) به تبصره (۱) اصلاح و هشت تبصره به عنوان تبصره‌های (۲) تا (۹) به ماده (۹۳) قانون مالیات‌های مستقیم به شرح زیر به این ماده الحاق می‌شود:

تبصره ۲- درآمدهایی که مشمول مالیات موضوع این ماده می‌شوند، مشمول مالیات بر عایدی سرمایه موضوع فصل اول باب سوم و مالیات بر درآمد اتفاقی موضوع فصل ششم باب سوم این قانون نمی‌شوند.

تبصره ۳- پس از استقرار بستر اجرایی موضوع ماده (۱۶ مکرر) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، عایدی سرمایه حاصل از انتقال دارایی‌های موضوع بند (۱) ماده (۴۶) این قانون متعلق به اشخاص موضوع این فصل و مرتبط با فعالیت شغلی آنها، مشمول مالیات موضوع این فصل می‌شود. در صورتی که تاریخ تملک دارایی‌های مذکور پیش از استقرار بستر اجرایی باشد، صرفاً تا چهار سال پس از استقرار بستر اجرایی، اولین انتقال آن‌ها مشمول مالیات موضوع این فصل نمی‌شوند.

تبصره ۴- در صورتی که دارایی‌های موضوع بند (۱) ماده (۴۶) این قانون، مرتبط با فعالیت شغلی صاحبان مشاغل موضوع این فصل نباشند، عایدی سرمایه حاصل از انتقال دارایی‌های مذکور، مشمول مالیات موضوع فصل اول باب سوم این قانون می‌شود.

تبصره ۵- ارزش روز حق واگذاری محل که فاقد صورتحساب الکترونیکی خرید است به موجب آئین‌نامه‌ای تعیین می‌شود که حداکثر ظرف یک سال پس از لازم‌الاجرا شدن این ماده، توسط سازمان تهیه و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد. تعیین ارزش روز حق واگذاری محل در آئین‌نامه مذکور بر اساس مواردی از قبیل اظهار مؤدی، تغییرات شاخص قیمت مصرف‌کننده در طول دوره تملک و ارزش روز دارایی موضوع ماده (۶۴) این قانون است. حکم این تبصره در خصوص تعیین ارزش روز حق واگذاری محل که به صورت بلاعوض یا به صورت ارث تملک شده نیز جاری است.

تبصره ۶- از مجموع عایدی سرمایه حاصل از انتقال دارایی‌های موضوع بند (۱) ماده (۴۶) این قانون در صورتی که دوره تملک آن بیش از ۲ سال باشد، پس از کسر عایدی ناشی از تورم موضوع تبصره (۱۰) ماده (۱۰۵) این قانون، تا آستانه ده برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون کسر می‌شود و مازاد آن با رعایت مقررات این ماده مشمول مالیات می‌شود. اشخاص موضوع این فصل صرفاً در یک سال از هر پنج سال، می‌توانند از این معافیت استفاده کنند.

تبصره ۷- حکم تبصره‌های (۹) تا (۱۲) ماده (۱۰۵) این قانون، با رعایت مقررات این فصل، در خصوص صاحبان مشاغل موضوع این فصل جاری است.

تبصره ۸- مجموع درآمد اشخاص غیرتجاری، حاصل از انتقال دارایی‌های موضوع بندهای (۳) و (۴) ماده (۴۶) این قانون که مطابق مفاد فصل اول باب سوم قانون مالیات‌های مستقیم محاسبه شده است، در هر پنج سال تا سقف ۵ برابر معافیت موضوع ماده (۱۰۱) این قانون مشمول مالیات نخواهد بود و مازاد بر آستانه فوق، مشمول مالیات موضوع این فصل می‌شود.

تبصره ۹- آئین‌نامه اجرایی این ماده حداکثر یک سال پس از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این ماده، توسط سازمان تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

ماده ۲۱- در تبصره (۱) ماده (۱۰۵) قانون مالیات‌های مستقیم عبارت «غیرتجاری» حذف و ۷ تبصره به‌عنوان تبصره‌های (۸) تا (۱۴) به ماده مذکور به شرح زیر الحاق می‌شود:

«تبصره ۸- پس از استقرار بستر اجرایی موضوع ماده (۱۶ مکرر) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، انتقال دارایی‌های موضوع بند (۱) ماده (۴۶) این قانون مشمول استثنای صدر این ماده نمی‌شود و عایدی سرمایه حاصل از انتقال دارایی‌های مذکور، مشمول مالیات موضوع این فصل می‌شود. در صورتی که تاریخ تملک دارایی‌های مذکور پیش از استقرار بستر اجرایی باشد، صرفاً تا چهار سال پس از استقرار بستر اجرایی، اولین انتقال آن‌ها مشمول مالیات موضوع این فصل نمی‌شوند.

تبصره ۹- در صورت عدم وجود صورتحساب الکترونیکی خرید دارایی‌های موضوع بند (۱) ماده (۴۶) این قانون متعلق به اشخاص موضوع این فصل که بر اساس اسناد رسمی، تاریخ تملک آن‌ها پیش از استقرار بستر اجرایی باشد، «تاریخ تملک» دارایی، تاریخ درج شده در سند مذکور است و در صورتی که از طریق اسناد عادی معامله باشد، تاریخ تملک، تاریخ استقرار بستر اجرایی است. همچنین حسب مورد ارزش روز دارایی موضوع تبصره (۱) ماده (۴۸) این قانون در زمان استقرار بستر اجرایی، قیمت خرید دارایی‌های مذکور محسوب می‌شود.‌

تبصره ۱۰- در محاسبه عایدی سرمایه حاصل از انتقال دارایی‌های موضوع بند (۱) ماده (۴۶) این قانون، عایدی ناشی از تورم از کل عایدی سرمایه کسر می‌شود. عایدی ناشی از تورم عبارت است از مازاد «قیمت خرید تعدیل شده» از «قیمت خرید». در خصوص دارایی‌های موضوع این تبصره، در صورتی که قیمت خرید تعدیل شده بیشتر از قیمت فروش باشد، زیان حاصل از انتقال دارایی مذکور قابل استهلاک نخواهد بود.

تبصره ۱۱- در صورتی که دوره تملک دارایی‌های موضوع بند (۱) ماده (۴۶) این قانون متعلق به اشخاص موضوع این فصل، ۲ سال یا کمتر از ۲ سال باشد، در محاسبه عایدی سرمایه آن حکم تبصره (۱۰) این ماده لحاظ نمی‌شود. شرط دوره تملک بیش از ۲ سال مذکور در این تبصره، می‌تواند در هر پنج سال صرفاً برای یک دارایی رعایت نشود.

تبصره ۱۲- در خصوص اشخاص موضوع این ماده که بدون لحاظ عایدی سرمایه حاصل از انتقال دارایی‌های‎ موضوع بند (۱) ماده (۴۶) این قانون، زیان‌ده هستند، در صورتی که دوره تملک دارایی‌های مذکور دو سال یا بیشتر باشد، عایدی مذکور با سایر درآمدهای مشمول مالیات این اشخاص جمع می‌شود و در غیر این صورت اگر دوره تملک دارایی‌های مذکور کمتر از دو سال باشد، صرفاً یک‌سوم از عایدی مذکور با سایر درآمدهای مشمول مالیات این اشخاص جمع می‌شود و مابقی عایدی حسب مورد با نرخ‌های مربوط مشمول مالیات می‌باشد.

تبصره ۱۳- در صورتی که دارایی‌های موضوع بند (۱) ماده (۴۶) این قانون مرتبط با فعالیت اشخاص موضوع این فصل نباشد، در محاسبه عایدی سرمایه آن حکم تبصره (۱۰) این ماده لحاظ نمی‌شود.

تبصره ۱۴- آئین‌نامه اجرایی این ماده حداکثر یک سال پس از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این ماده، توسط سازمان تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

ماده ۲۲- در ماده (۱۱۹) قانون مالیات‌های مستقیم، عبارت «در هر سال، مجموع» به ابتدای این ماده الحاق و عبارت «به نرخ مقرر در ماده (۱۳۱)» به عبارت «برای اشخاص غیرتجاری، با لحاظ مفاد مواد (۱۲۴) و (۱۲۶) به نرخ مقرر در ماده (۱۳۱) این قانون و برای اشخاص تجاری، به ترتیب در خصوص اشخاص حقیقی و حقوقی به نرخ مقرر در ماده (۱۳۱) و (۱۰۵)» اصلاح می‌شود. همچنین یک تبصره به شرح زیر به این ماده الحاق می‌شود:

تبصره -سازمان موظف است مجموع درآمدهای موضوع این فصل متعلق به هر شخص غیرتجاری را برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال نماید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم