Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر هیچ مشترک خانگی با محدودیت تامین برق مواجه نشده و هیچ برنامه‌ای برای اعمال محدودیت برای بخش خانگی نداریم.

به گزارش بازارنیوز، مصطفی رجبی مشهدی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت تامین برق در کشور، اظهار کرد: در شرایط کنونی به دلیل افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری نیروگاه‌ها با محدودیت بیشتری مواجه شده اند، به همین دلیل لازم بود که در تامین برق مشترکان صنعتی اولویت بندی صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر اینکه البته به هیچ عنوان برق مشترکان صنعتی قطع نیست و صرفا مشترکان بزرگ با هماهنگی وزارت صمت بخشی از مصرف خود را به دوره‌های بعد موکول کردند، تصریح کرد: با هماهنگی وزارت صمت بخشی از صنایع میزان مصرف خود را کاهش دادند و به هیچ عنوان هیچ مشترک خانگی در حال حاضر با محدودیت مواجه نشده است.

به گفته سخنگوی صنعت برق هیچ برنامه‌ای برای اعمال خاموشی یا محدودیت برای مشترکان خانگی وجود ندارد و برق همه مشترکان به صورت پایدار تامین می‌شود و تدابیر لازم نیز برای این مساله اندیشیده شده است، اما به دلیل شرایط فعلی از همه مشترکان تقاضای همکاری و مدیریت مصرف داریم.

رجبی مشهدی درباره افزایش تعرفه مشترکان پر مصرف نیز گفت: در بند "ی" تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ ذکر شده، تعرفه‌های برق باید به گونه افزایش یابد که تعرفه مشترکان کمتر از الگوی مصرف یارانه ای، یعنی مانند قبل محاسبه شود، اما تعرفه پرمصرف‌ها به صورت پلکانی افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه بر این اساس الگوی مصرف در ماه‌های غیرگرم سال ۲۰۰ کیلووات ساعت تعریف شده که مصرف بیش از ۷۵ درصد از مردم کشور پایین‌تر از این الگو قرار دارد، گفت: این عدد برای ماه‌های گرم سال که خردادماه تا شهریورماه است، در مناطق گرمسیر ۳۰۰۰ کیلووات ساعت در ماه و برای مناطق عادی ۳۰۰ کیلووات ساعت است که نسبت به گذشته هیچ تغییری نکرده است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه در مناطق عادی بیش از ۷۰ درصد و در مناطق گرمسیر حدود ۹۵ درصد از مشترکان زیر الگوی مصرف تعیین شده هستند و مشمول افزایش تعرفه نمی‌شوند لذا شاهد تغییری در نحوه محاسبه قبوض برق خود نخواهند بود، افزود: میزان مصرف مازاد بر الگو متناسب با افزایش مصرف به صورت پلکانی و بر اساس هزینه‌های تامین انرژی اضافه می‌شود.

به گفته رجبی مشهدی مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز تا زمانی که مصرف برق ماهیانه آن‌ها کمتر از ۵۰ درصد از الگوی تعیین شده در هر منطقه باشد، معاف از پرداخت و به صورت رایگان خواهند بود.


/ایسنا

برچسب ها: صنعت برق ، برق ، تعرفه برق لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000QH6

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: صنعت برق برق تعرفه برق صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۸۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان

مدیرعامل شرکت توانیر از اختصاص پاداش ٤ برابر بیشتر از هزینه های تامین برق به مشترکان کشاورزی خبر داد که در طرح های مدیریت مصرف تابستان امسال مشارکت فعال تری داشته باشند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این که بخش کشاورزی از ظرفیتهای خوبی برای مشارکت اختیاری در طرحهای تشویقی صنعت برق برخوردار است، افزود: امسال برای نخستین بار با موافقت هیات وزیران مقرر شده تا در کنار اختصاص برق رایگان به مشترکان کشاورزی که ٥ ساعت با طرحهای مدیریت مصرف همکاری کنند، امکان قرار گرفتن در لیست پاداش مشارکت نیز فراهم شده است.

وی افزود: براساس مصوبه هیات وزیران، برق مشترکان کشاورزی که ٥ ساعت در طرحهای مدیریت مصرف مشارکت کنند، رایگان خواهد بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این در صورتی که کشاورزان 80 درصد دیماند مصرفی خود را که معادل ١٥ درصد از مصرف روزانه آنهاست، از نیروگاههای تجدیدپذیر تامین کنند، از برنامه های مدیریت مصرف معاف خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: علاوه بر این اگر کشاورزان بیش از ٥ ساعت نیز در طرحهای مدیریت بار مشارکت داشته باشند، تا ٤ برابر هزینه های تامین برق از پاداشهای صنعت برق برخوردار خواهند شد.

رجبی مشهدی با اشاره به این که این میزان بیش از 2500 تومان به ازای هر کیلووات ساعت است، گفت: در حقیقت این پاداش، متناسب با ساعاتی که در این طرح مشارکت می کنند از 500 تا 2500 تومان متغیر است.

وی اضافه کرد: در واقع مشترکان کشاورزی این فرصت را دارند که با بهینه سازی فناوری مورد استفاده در موتورهای پمپاژ آب، استفاده از تجدیدپدیرها و... از این پاداشها بهره مند شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان