Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - اکران فیلم "منصور" شامگاه چهارشنبه در سالن ۹ دی شهرستان ابهر با حضور جمعی از مسئولان استانی و مردم انقلابی ابهر برگزار شد و در این مراسم خلبان جانباز امیر واعظی به بیان خاطراتی از دفاع مقدس پرداخت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ، اکران فیلم "منصور" شامگاه چهارشنبه در سالن 9 دی شهرستان ابهر با حضور جمعی از مسئولان استانی و مردم انقلابی ابهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته قابل توجه اینجاست که در این مراسم خلبان جانباز امیر سرتیپ یدالله واعظی (جانباز 70 درصد) به بیان خاطرات خود با شهید ستاری، شهید شیرودی، شهید شمشادیان، شهید بابایی و دیگر خلبانان ارتش در زمان جنگ تحمیلی پرداخت.

وی رشادت‌ها و شجاعت‌های خلبانان ارتش جمهوری اسلامی را در زمان جنگ تحمیلی بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: این خلبانان به امام خمینی (ره) وفادار بودند و در زمان انقلاب کشور را ترک نکردند؛ این قهرمانان در کشور ماندند تا از انقلاب، اسلام، ناموس و کشورشان دفاع کنند.

‌ایران در سوگ «مرد میدان»| روایت بغض‌آلود زنجانی‌ها از فراق حاج قاسم/ درد و دلی شنیدنی با سردار دل‌ها + فیلم

امیر سرتیپ واعظی با تقدیر از عوامل سازنده فیلم منصور گفت: قطعاً زبان هنر تاثیر بسیار زیادی دارد و می‌تواند بهتر با نسل جوان ارتباط برقرار کند. این فیلم فقط بخشی از رشادت‌های خلبانان و نیروی هوایی ارتش را در جنگ تحمیلی به تصویر کشیده و از عوامل سازنده این فیلم تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه تمام خلبانان ارتش جزء نخبه‌ها بودند، گفت: در کنکور مرکز آموزش هوایی ارتش شرکت کردیم و حدود 400 نفر پذیرش شدیم ولی از این تعداد فقط 23 نفر فارغ‌التحصیل شدند که یکی از آن‌ها بنده بودم.

امیر سرتیپ واعظی ضمن خاطرات آموزشی خود به نحوه آغاز جنگ تحمیلی در سال 59 اشاره کرد و گفت: متوجه شدیم که رژیم بعث عراق جنگ علیه ایران را از زمین، دریا و هوا آغاز کرده و بسیاری از مناطق کشور را بمباران کرده است. حتی صدام ملعون مصاحبه کرده که در یک هفته آینده در تهران مصاحبه خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه اتحاد رزمندگان و رهبری حضرت امام (ره) سبب شد که دشمن در رسیدن به اهداف خود ناکام بماند، عنوان کرد: نفس مسیحایی حضرت امام (ره) امید و روحیه را به رزمندگان تزریق می‌کرد.

امیر سرتیپ واعظی از سختی‌های روزهای نخست جنگ گفت و تشریح کرد: در آن روزها فعلاً نیروها آماده نبودند و ما در روزهای نخست به طور متوسط روزانه حدود 10 ساعت پرواز می‌کردیم. این مدت زمان بسیار زیادی است و واقعاً خلبانان ارتش از خود ایثار نشان دادند و خستگی برای آن‌ها معنا نداشت.

وی با بیان اینکه در هشتم مهرماه سال 61 در یک چادر در ستاد کل نیروهای مسلح به همراه رزمندگان سپاه و ارتش مراسم دعای کمیل برگزار کردیم، گفت: در آن چادر بیشتر رزمندگان شهید شدند. در آن چادر شهید باکری، شهید بابایی، شهید همت، شهید بروجردی و شهید کاظمی حضور داشتند و مراسم معنوی دعای کمیل را برگزار کردیم.

امیر سرتیپ واعظی با تاکید بر اینکه همین معنویت رمز موفقیت ما در جنگ هشت ساله بود، خاطرنشان کرد: از نظر تجهیزات و امکانات رژیم بعث عراق از ما قوی‌تر بود ولی این معنویت رزمندگان سبب شکست آنان شد.

به گزارش تسنیم، فیلم سینمایی "منصور" به نویسندگی و کارگردانی سیاوش سرمدی و تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی محصول سال 1398 است که به بخش‌هایی از زندگی شهید منصور ستاری و ساخت نخستین جنگنده کاملاً ایرانی می‌پردازد؛ همچنین این فیلم روایتگر سال‌های پایانی دفاع مقدس است که کشورمان به شدت درگیر کمبود تسلیحات نظامی بود.

انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان سینمایی سازمان سینمایی خلبانان ارتش جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۸۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست

سردار سرتیپ دوم پاسدار ظهراب قنبری در پیش کنگره یادواره ۱۵۰۰۰ هزار شهید استان فارس کازرون گفت: یکی از عملیات‌های سرنوشت ساز که فشار بر پیکر ارتش بعث عراق وارد کرد و باعث صدور قطعنامه شد عملیات در شلمچه بود که توسط گردان حضرت زینب (س) و امثال آن انجام شد.

فرمانده لشکر ۱۹ فجر گفت: دفاع مقدس ما برگرفته از تاسوعا و عاشورا حسینی است و جبهه‌های مقاومت در منطقه خروجی دفاع مقدس است.

او تصریح کرد: عملیات وعده صادق و تنبیه متجاوز نتیجه خون شهداست و باید قدردان خون شهدا و خانواده‌های آنان و ایثارگران باشیم.

سردار ظهرابی اضافه کرد: در هشت سال دفاع مقدس دشمنان می‌خواستند انقلاب را خاموش کنند که امام خمینی (ره) در این خصوص فرمودنند ما در هشت سال دفاع مقدس انقلابمان را به جهانیان صادر کردیم.

او در این ما با گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان شهدای گردان حضرت زینب (س) از دلاور مندی‌ها و رشادت‌های رزمندگان این گردان در هشت سال دفاع مقدس نکاتی را بیان داشتند.

همچنین در این مراسم امام جمعه کازرون حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صباحی با گرامیداشت یاد شهدا حضور همه رزمندگان گردان حضرت زینب (س) دوران دفاع مقدس در شهرستان کازرون را خیر مقدم گفت و تعدادی از فرماندهان و یادگاران به جا مانده از این گردان حاج کاظم پدیدار، امین افشار، بازیار و ساجدی به خاطره گویی از رشادت‌های رزمندگان پرداختند. 

شعر خوانی شاعر انقلابی دکتر دهقانیان فرد و اجرای سرود مالک اشتر از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • شهید شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران
  • علی‌اکبر قربان شیرودی را می‌شناسید؟
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • عکس | بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست