Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@02:01:58 GMT

آمریکا با اسلام و مکتب ما مشکل دارد

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۸۵۹۳

آمریکا با اسلام و مکتب ما مشکل دارد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد هاشمی پور شامگاه چهارشنبه در وبینار کشوری «شاخص‌های مکتب فکری شهید سردار حاج قاسم سلیمانی» که به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با همکاری بسیج اساتید استان اصفهان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و دومین سالروز شهادت سردار سلیمانی با بیان اینکه بر اساس فرموده قرآن کل جهان هستی را به خاطر دو نور مقدس حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) است، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) محور ولایت است، اولین شهیده عالم که فدایی ولایت شد حضرت زهرا (س) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایام دی ماه یادآور خاطرات تلخ و شیرین است و شهادت سردار سلیمانی و شهید حاج احمد کاظمی از جمله این حوادث است، گفت: هر دو شهید بزرگوار به دنبال شهادت بودند و به هدف خود رسیدند.

فرمانده لشکر مقدس ۱۴ امام حسین (ع) شهید سلیمانی به عنوان بالاترین درجه نظامی همواره کف میدان بود، ابراز داشت: حاج قاسم بی ریا و بی ادعا بود، شهید سلیمانی به جای اینکه بنشیند و از روی صندلی مدیریت کند در میدان حضور می‌یافت؛ مسئولان ما باید وسط میدان باشند تا درد مردم را بفهمند این یک واقعیت است از واقعیت‌هایی که ما باید بدانیم این را مقام معظم رهبری بارها تاکید فرموده‌اند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما سرباز ولایت هستیم، اظهار داشت: مشکل آمریکا بحث هسته‌ای و موشک نیست آمریکا با اسلام و با مکتب ما مشکل دارد، این مکتبی که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند حاج قاسم امت بود ولی مکتب حاج قاسم از امت بالاتر است.

فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) گفت: مکتب یک ایدولوژی یک تفکر نو و جدید است حاج قاسم صاحب مکتب بود، از قبل از انقلاب اسلامی در مبارزات انقلاب و دوران دفاع مقدس خاکی و بی ریا و بی ادعا و سرباز ولایت بود می‌گفت من شاگرد مکتب امام و انقلاب هستم و بعد از رحلت امام راحل گفت من شاگرد مکتب رهبر معظم انقلاب هستم

سردار هاشمی پور با اشاره تبلیغات غول‌های رسانه‌ای و عدم توجه کافی به توصیه‌های مقام معظم رهبری، گفت: چه انتظاری داریم از جوان ۱۸ ساله که زمان گذشته، در زمان امام و انقلاب حضور نداشته اطلاعی هم ندارد نمی‌تواند تصمیم بگیرد.

فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) با بیان اینکه حاج قاسم فدایی ولایت شد، گفت: رابطه دلی و عاشق و معشوقی و یک رابطه ساختاری اعتقادی و معنوی است.

هاشمی پور تاکید کرد: ولی فقیه در کشور ما به عنوان نایب امام زمان (عج) است، اعتقاد به این موضوع داریم؛ ۲۳۰ هزار شهید دادیم، در وصیت نامه تمام شهدا دفاع از ولایت و دفاع از حریم انقلاب اسلامی، حاج قاسم گفت انقلاب اسلامی حریم است حرم است مواظب باشید به این حرم تجاوز نشود.

وی سپس به اقدامات داعش در سوریه اشاره کرد و گفت: ده ها گروه تروریستی ایجاد شد و چند سال جنگ و کشت و کشتار کردند و هدف اصلی دشمن هم ایران بود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند باید محور مقاومت بمانند. تمام دنیای کفر و استکبار جمع شدند که سوریه را زمین بزنند اما جوان ها و بسیجی‌ها با تفکر حاج قاسم الگوی بسیج مردمی ایران اسلامی آنجا شکل گرفت همه آمدند و مقابله کردند با آن همه تجهیزات و امکاناتی که آمریکا داشت ولی اعتقاد است که می‌تواند مقابله کند با آن تجهیزات؛ که داعش را آوردند که اعتقادی عمل کنند.

سردار هاشمی پور با تاکید بر اینکه این رشادت ها باید برای جوان ها و دانشجویان گفته شود، اظهار کرد: بصیرت افزایی مشکل اساسی ماست، به خاطر اینکه بصیرتمان کم است اعتقاداتمان بعضی وقت‌ها دچار نوسان می‌شود.

حاج قاسم محکم پای ایمان و اعتقاد خودش ایستاده بود

وی ادامه داد: حاج قاسم اعتقاداتش نوسان دار نبود محکم پای ایمان و اعتقاد خودش ایستاده بود حاج قاسم همیشه دنبال شهادت بود «آدم باید شهید باشد تا شهید بشود».

فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین علیه السلام با یادآوری اینکه در همایشهایی که بود و آخرین همایشی که در تهران خدمت این بزرگوار بودیم و آخرین سخنرانی که در همایش فرماندهان سپاه انجام داد حاج قاسم خیلی صریح صحبت می‌کرد براساس اعتقادات، گفت: یکجایی اشاره کرد گفت انقلاب کردیم که بیاییم پست و مقام و ریاست خواه را بزنیم کنار نه اینکه خودمان دامن گیر این پست و مقام‌ها بشویم

هاشمی پور بیان کرد: حاج قاسم در این جلساتی که نشسته بود فقط سر به زیر و ذکر می‌گفت، رهبر معظم انقلاب درجه سرلشکری را اعطا کردند و فرمودند کاری که حاج قاسم در جبهه مقاومت کرد از طول دفاع مقدس ما اهمیتش بیشتر است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم انقلاب را به رخ جهانیان کشید، اسلام را به رخ جهانیان، شیعه را سربلند کرد گفت: مدافعان حرم با عشق و علاقه در این راه قدم گذاردند.

هاشمی پور با بیان اینکه شگرد دشمن است که هر مشکلی داخل کشور را گردن ولایت و حامی انقلاب و ولایت بیندازد، اظهار کرد: امنیت در کشور از موضوعات مهم است حاج قاسم هم توجه به موضوع نیروهای مسلح را در وصیت نامه خود اشاره می‌کند.

وی گفت: در فتنه ۸۸ وزیر امور خارجه آمریکا به صراحت اشاره کرد پشت اغتشاشات تهران بودیم.

مکتب حاج قاسم باید در کشور رونق پیدا کند

فرمانده لشک ۱۴ امام حسین (ع) با بیان اینکه حاج قاسم فدایی ولایت شد افزود: مکتب حاج قاسم باید در کشور رونق پیدا کند اعتقادمان این است این مکتب حاج قاسم همان ولایت امیرالمومینن علیه السلام و ولایت فقیه است.

هاشمی پور گفت: مکتب حاج قاسم یعنی راستی، پاکی، صداقت، ایمان، نداشتن دورویی، منافق صفت نبودن، بی شیله پیله، اعتقاد راسخ به خدا، ایمان داشتن، مردمی بودن است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید می‌کنند باید فرهنگ دفاع مقدس حفظ شود، گفت: این کاروان شهدا که اخیراً در اصفهان آمدند و لشکر امام حسین علیه السلام در حال چرخاندن این کاروان است برای اینکه فیض بگیرند ما نیاز داریم به شهدا داریم شهدا به ما نیازی ندارند.

سردار هاشمی پور در ادامه به افتخارات علمی کشور در جهت احراز هویت شهدا اشاره کرد و گفت: شهید شکراییان از شهدای گمنام مدفون در دانشگاه صنعتی اصفهان بود که بعد از ۳۹ سال پدر و مادرش از چشم انتظاری بیرون آمدند و در استقبال عظیم خانواده این شهید دانشجویان هم با دلی پاک حضوری پررنگ داشتند که لازم است برای دانشجویان این موضوعات گفته شود

وی سپس با اشاره به احراز هویت شهید احمد مصلحی و چشم انتظاری خانواده‌های این شهدای عزیز، اظهار کرد: هنوز هم سالی ۲۵۰ تا ۳۰۰ شهید داریم تقدیم انقلاب می‌کنیم، اسرائیل و آمریکا می‌خواهند جمهوری اسلامی نباشد مواظب باشیم راهی را نرویم که همان راهی است که اینها می‌خواهند.

شهیدان امامزادگان عشق‌اند / آرزوی حاج قاسم برای شنیدن صدا حاج احمد کاظمی

سردار هاشمی پور سپس به شهید خیامیان از شهدای اصفهان که در تپه نور الشهدای تویسرکان بعنوان شهید گمنام مدفون شده و اخیراً بعد از ۳۹ سال احراز هویت شده و چشم انتظاری خانواده‌ای این شهدا اشاره کرد و گفت: شهیدان امامزادگان عشق هستند حاج قاسم می‌گفت من تمام زندگیم را حاضرم بدهم یک مرتبه دیگر صدای احمدکاظمی را بشنوم ماهی یک مرتبه کم یا زیاد می‌آمد گلستان شهدا چراغ خاموش شب‌ها که کسی نباشد نجوا می‌کرد و می‌رفت.

حاج قاسم شهادتش را از حضرت زهرا (س) گرفت

وی بیان کرد: حاج قاسم شهادتش را از حضرت زهرا (س) گرفت از شهدا گرفت از حاج احمد کاظمی و حسین خرازی گرفت در اوج عملیات رها می‌کرد کار را می‌سپرد به جانشینش می‌آمد روضه حضرت زهرا (س) برپا بشود هرچه داریم از روضه حضرت (س) و از ائمه اطهار داریم و از ولایت و باید عهد ببندیم در راه و مکتب حاج قاسم که همان مکتب امامین انقلاب و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است قدم برداریم.

کد خبر 5393477

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری محمد هاشمی پور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهید سلیمانی ایالات متحده امریکا قاسم سلیمانی دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی بوشهر ویروس کرونا شهید سلیمانی سیلاب عکس استانها بارش باران بارش برف الی الحبیب آمار کرونا شهید کرمانشاه گرگان مقام معظم رهبری مکتب حاج قاسم فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین حاج قاسم حضرت زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۸۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا در همایش  حکمت مطهر گفت: وعده صادق ابهت و قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکست.

حجت الاسلام سرایی افزود: امروز جوانان انقلابی با درس گرفتن از مکتب شهید مطهری در مقابل دشمنان ایستاده اند.

وی اضافه کرد: تفکر ایستادن در برابر ظلم برگرفته از آثار و اندیشه‌های شهید مطهری است.

حجت الاسلام سرایی افزود: شهید مطهری به عنوان روحانی انقلابی درس آموخته مکتب امام خمینی (ره) و تنها نویسنده‌ای است که امام راحل به مطالعه و تامل در آثار این عالم مجاهد تاکید کرده بود.

وی افزود: قاطعیت، شجاعت و ایستادگی در برابر منافقان از ویزگی‌های بارز شهید مطهری است.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز گفت: تبیین اندیشه‌ها و افکار شهید مطهری برای انتخاب درست مسیر یک ضرورت است.

سرهنگ حیدری افزود: آثار این استاد بهترین الگو و تقویت کننده اعتقادات دینی و مذهبی جوانان در جامعه است و جوانانی که وعده صادق را محقق کردند درس آموخته مکتب علمای دین و شهید مرتضی مطهری هستند.

در پایان این همایش از مربیان و هادیان عقیدتی سیاسی مراغه تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • قاسم‌پور: مدیران آگاه و سالم باشند کار فوتبال خوب پیش می‌رود