Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۷ دی ماه پنجاه و چهارمین سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی است، فردی که جامعه ورزش ایران و حتی جهان به خصوصیات اخلاقی و منش پهلوانیش احترام و اعتقاد ویژه ای قائل هستند.

به گزارش ایلنا، محسن کاوه مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد کشورمان در خصوص جهان پهلوان تختی در گفت و گو با فدراسیون کشتی گفت: باعث افتخار جامعه کشتی است که تختی یک الگوی ورزشی خوب برای ایران و خیلی ازکشورهای دنیا  است و جهان پهلوان تختی را می شناسند کسی که از جامعه کشتی گیران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما باید اول ببینیم جهان پهلوان تختی چرا تا الان ماندگار شده است ؟ اگر مختصر بخواهم بگویم فکر می کنم جهان پهلوان تختی کارهایی که کرده است دلی بوده  نمایشی نبوده، اگر یک روزی در بحث بوئین زهرا برای جمع آوری کمک های مردمی می رود و الان ماندگار است به این دلیل بوده که کارش نمایشی نبوده و یا اینکه ایشان اگر حقوقش را به یک مستمند می داده است این کار هم کار دلی بوده و ماندگار شده است.

کاوه تصریح کرد: در آن زمان ها آنچنان دوربین و وسایل ثبت خاطره و فضای مجازی نبوده ولی تا الان ماندگار مانده است و من و تمام جامعه ورزش ما و مخصوصا کشتی گیران باید حتما به صورت ویژه ای به جایگاه جهان پهلوان تختی به عنوان یک شخصیت حقیقی به عنوان یک انسان فدارکار و یک شخصیت حقوقی که از اسطوره های کشتی بوده احترام بگذاریم.

این پیشکسوت کشتی در پایان گفت:  ما نباید همیشه ۱۷ دی به یاد جهان پهلوان تختی باشیم، بلکه باید در طی سال تفکرات ایشان را به نمایش بگذاریم، چرا که همین بچه ها می توانند با دیدن این تفکرات در مسیر ایشان باشند و مرام وی را در بین خودشان ادامه دار کنند. چیزی که مشخص بود این است که وی به مردم احترام خاصی می گذاشت و وجه تمایز تختی با ورزشکاران زمان خودش این بود که مثل مردم بود. . الان هم چیزی که به نسل من و نسل های بعدی منتقل می شود این است که چقدر کار وی خوب بوده که تا کنون ماندگار شده است. انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: محسن کاوه فدراسیون کشتی فدراسیون کشتی محسن کاوه جهان پهلوان تختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۸۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است

اسدالله عباسی  در جلسه ستاد ارتحال امام راحل(ره) در سالن شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: هم اینک شاهد روش شدن اذعان عمومی مردم در جهان هستیم و هر سال نیز  بیشتر می شود که این امر به واسطه چراغی است که امام راحل افروختند.

 نماینده عالی دولت در گیلان افزود: البته چراغی که امام راحل(ره) افروختند و انقلاب اسلامی را بنیاد نهادند, این مشعل همیشه روشن خواهد ماند و راه امام و شهدا هر ساله پر رهروتر خواهد بود.

 وی ادامه داد: از سوی دیگر شاهدیم که استکبار جهانی با غول های رسانه ای خود مترصد سانسور جنایتهای رژیم جعلی صهیونیستی است اما باز شاهدیم که بخشی از این جنایتها برملا می شود و در این راستا شاهد واکنش مردم آزاده در سراسر جهان نسبت به این جنایتها هستیم.

 استاندار گیلان در ادامه به سالگرد ارتحال امام (ره) نیز اشاره و بیان کرد: امسال نیز کاروانهای پیاده و سواره از استان گیلان عازم مرقد مطهر می شوند که کاروان پیاده روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از روز چهارم خرداد حرکت خود را از رشت  آغاز می کنند.

 وی اضافه کرد: به همین دلیل باید بسته های فرهنگی را برای این کار فرهنگی بزرگ آماده سازیم تا این کاروان بدون کوچکترین مشکلی عازم مرقد مطهر شود تا در مراسم سالگرد ارتحال حضور یابند.

 عباسی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر عظمت و پیام این کار نیز باید به خوبی انعکاس داده شود و به خصوص سعی شود که جوانان بیشتر در کاروان پیاده روی حضور یابند زیرا آنان زمان انقلاب را درک نکردند و با حضور در این کار  فرهنگی , می توانند با آرمانهای امام راحل بیشتر آشنا شوند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • کشتی‌گیر کرمانشاهی نائب‌قهرمان جام تختی شد
  • میزبان مسابقات جام تختی کشتی آزاد مشخص شد
  • زنجان میزبان جام تختی آزاد؛ برگزاری جام هاشمی‌نژاد در خرداد
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • تغییر زمان و مکان کشتی آزاد جام تختی
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • جام بین‌المللی یا آبروریزی ملی! چرا جام تختی با این شکل برگزار می‌شود؟/ شعار بیلبوردهای شهردار را باور کنیم یا میزبانی درجه۳ دبیر را ؟
  • تغییر احتمالی زمان و مکان جام تختی کشتی آزاد
  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی