Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام (سهامی، مختلط و شاخصی) صندوق‌های دولتی صندوق‌های کالایی (طلا و زعفران) برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ صندوق‌های معامله‌پذیر سرمایه‌گذاری در سهام، در هفته‌ای که گذشت، به طور متوسط ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹درصد افت قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها دو درصد کاهش یافت. این در حالی بود که شاخص کل بورس، افت ۲.۴درصدی را به ثبت رساند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام (سهامی، مختلط و شاخصی)

تنها بازدهی هفتگی مثبت، ۰.۱درصد و مربوط به صندوق فراز داریک بود. با این وجود هیچ صندوقی با رشد خالص ارزش دارایی‌های خود همراه نشد.

بیشترین سقوط قیمت صندوق‌های قابل معامله در این هفته، به صندوق تجارت شاخصی کاردان اختصاص داشت؛ این صندوق هم‌جهت با تنزل ۲.۴درصدی ارزش دارایی‌های تحت تملکش با افت ۵.۲درصدی قیمت مواجه شد.

صندوق مدیریت ثروت بازنشستگی (مدیر) را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد. زیرا قیمت آن روی تابلو ۱۰.۷درصد زیرNAV  ابطال قرار دارد. صندوق فراز نیز به عنوان گران‌ترین صندوق، با انحراف ۲۹.۸درصدی قیمت، به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های دولتی

طی این هفته، صندوق واسطه‌گری مالی یکم ۲.۹درصد افت قیمت داشت و ارزش سبد بانکی و بیمه‌ای آن ۳.۴درصد کاهش یافت. دومین صندوق دولتی، یعنی صندوق پالایشی یکم، ۰.۱درصد افت قیمت داشت و از ارزش سبد دارایی‌های پالایشگاهی آن ۲.۴درصد کاسته شد. بدین ترتیب قیمت «دارا یکم» ۲۳.۴درصد و «پالایش» ۱۷.۸درصد زیر NAV ابطال بسته شد.

صندوق‌های کالایی (طلا و زعفران)

در طول هفته جاری، صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین زیان ۳.۱درصدی را بر سرمایه‌گذاران خود تحمیل کردند. به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه سه درصد افت قیمت داشت و ۱.۵درصد زیر قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

از میان صندوق‌های کالایی، صندوق ETF گروه زعفران سحرخیز بهترین بازدهی (۸.۹درصد) را به نام خود ثبت کرد و حباب منفی این صندوق به ۹.۱درصد رسید.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه صندوق سرمایه گذاری صندوق ETF بورس امروز سرمایه گذاری افت قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۹۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است

شهردار خوی گفت: تمامی افتخارات شهرداری خوی درسطح استانی و کشوری مرهون تلاش‌های تک تک اعضای شورای شهر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسن نصرالله‌پور امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جلسه شورای اسلامی شهر خوی با بیان اینکه تجلی اراده مردم در مدیریت شهری در شوراهای شهر تبلور می‌یابد، اظهار کرد: امروز در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که در بیشتر حوزه‌های شهری گام‌های خوب و موثری جهت رفاه حال مردم برداشته‌ایم.

وی با اشاره به مسیر گشایی‌ها، نهضت آسفالت معابر و نیز کمربندی شهید سلیمانی افزود: در طول تاریخ شهرداری این حجم از مسیرگشایی‌ها بی‌بدیل بوده و مسیرگشایی خیابان شیخ نوایی تا جاده قطور نمود اقدامات زیرساختی شهرداری است.

شهردار خوی در ادامه با اشاره به معدود سیاه‌نمایی‌های رسانه‌ای در مورد عملکرد شورا و شهرداری گفت: امروزه شهرداری در جایگاهی قرار دارد که مدیران شهری و شوراهای شهر با فراغ بال پاسخگوی مطالبات مردمی هستند و در میز خدمت اخیر مدیریت شهری این امر بر همگان ثابت شد و تمامی اقدامات مجموعه شهرداری با اراده و حمایت قاطعانه اعضای شورای شهر محقق شده است و نمود ادعای ما کسب عناوین مختلف استانی و ملی برای شهر ما خوی است.

نصرالله‌پور در خاتمه با مخاطب قرار دادن اصحاب رسانه و خبرنگاران حاضر در جلسه شورا تصریح کرد: عملکرد شهرداری خوی در اکثر حوزه‌ها و به خصوص عمرانی و فرهنگی با کلانشهرهایی نظیر تبریز، اصفهان و ارومیه قابل مقایسه است، چرا که معتقدم همکارانم در شهرداری و شورای شهر با تمام توان در مسیر موفقیت و سربلندی شهر خوی قدم برمی‌دارند.

کد خبر 749189

دیگر خبرها

  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • زمان پرداخت «مالیات بر عایدی سرمایه» تعیین شد
  • شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴؛ بازدید وزیر کشور از غرفه فارس
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!