Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@19:50:59 GMT

اجتماع بزرگ فاطمیون در سبزوار برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۹۲۲۷

اجتماع بزرگ فاطمیون در سبزوار برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا شرکت کنندگان در این مراسم همراه هیات‌های عزاداری از محل مقبره امامزاده یحیی(ع) در چهار راه شهدای سبزوار به سوی امامزاده شعیب (ع) در این شهر حرکت کردند و با نوحه خوانی و مرثیه سرایی در سوگ حضرت فاطمه (س) اشک ماتم ریختند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) از محل درآمد موقوفه‌ها با نیت عزاداری بیش از ۲ هزار نیازمند این شهرستان اطعام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام جعفر مهدوی خواه افزود: همچنین در ۲ بقعه متبرکه امامزاده حسن روستای "آزادمنجیر" و "ابورفاعه" این شهرستان در قالب برپایی موکب و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از زائران حرم منور رضوی و مسافران پذیرایی شد.

وی ادامه داد: همزمان با عزاداری ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) سوگواره یاس نبوی نیز در ۹ بقعه متبرکه شهرستان‌ سبزوار با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: ترویج اخلاق و سیره حضرت زهرا (س) و برگزاری مراسم عزاداری آن حضرت در بقاع متبرکه از اهداف اجرای طرح سوگواره یاس نبوی است.

۲۷ بقعه متبرکه، ۲ هزار موقوفه و ۱۱ هزار رقبه در شهرستانهای سبزوار و خوشاب وجود دارد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

برچسب‌ها سبزوار شهادت حضرت فاطمه زهرا هیأت عزاداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سبزوار شهادت حضرت فاطمه زهرا هیأت عزاداری سبزوار شهادت حضرت فاطمه زهرا هیأت عزاداری حضرت فاطمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان و قشر‌های مختلف مردم مراسم عزاداری سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع) در بیت حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد. 

در این مراسم سخنرانان به بیان سیره، منش و نقش امام صادق (ع) در ترویج مکتب و فقه اهل بیت (ع) و مرثیه سرایان به ذکر مراثی در رثای این امام همام پرداختند. 

در سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) مراسم‌های عزاداری در شهر‌های مختلف استان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • مشهد در سوگ ششمین ولی مسلمین/عطر شهادت در اجتماع صادقیون پیچید
  • اجتماع بزرگ صادقیون همراه با تشییع پیکر شهید تازه تفحص شده در مشهد برگزار شد
  • اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد برگزار شد
  • اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد الرضا
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)
  • اجتماع عزاداران امام صادق (ع) در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم