Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در عراق اعلام کرد که عراق به زودی میزبان دور پنجم گفتگوهای میان ایران و عربستان خواهد بود.

به گزارش مشرق؛ به نقل از شبکه العهد، «ایرج مسجدی»، سفیر ایران در بغداد گفت عراق به زودی میزبان دور پنجم گفتگوهای میان ایران و عربستان خواهد بود.

وی اعلام کرد: بغداد تاکنون میزبان چهار دور از گفت وگوهای ایران و عربستان بوده و به زودی میزبان دور پنجم آن هم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های بزرگ میان ایران و عربستان گفت که کشورهای منطقه می توانند مشکلات میان خودشان را به دور از دیکته های آمریکا حل کنند.

سفیر ایران در عراق در خصوص تحولات داخل عراق نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران به هرگونه توافقی که نیروهای سیاسی عراقی به آن دست یابند احترام می گذارد.

مسجدی افزود: جمهوری اسلامی ایران هم از تصمیم دادگاه فدرال درباره نتایج انتخابات اخیر و هم از حقوق معترضان عراقی حمایت می کند.

سفیر ایران در بغداد درباره اتصال شبکه ریلی میان دو کشور گفت که اتصال شبکه ریلی در ارتباط عراق با کشورهای بزرگ در شرق ایران نقش خواهد داشت. اتصال شبکه ریلی با عراق به تجارت، حمل و نقل مسافران، زائران و ترانزیت بین المللی کمک می کند.

مسجدی همچنین گفت که ما در خصوص پرونده هسته ای مواضع خود را با عراق هماهنگ می‌کنیم.

وی ادامه داد: شهادت فرماندهان پیروزی حادثه مهمی در تاریخ است و این حادثه باید همواره مورد یادآوری قرار گیرد و عاملان آن تحت پیگرد قانونی قرار گیرند. آمریکا اجازه نمی‌دهد که تحقیقات درباره ترور فرماندهان پیروزی به نتیجه برسد؛ اما عراق و ایران قصد دارند این پرونده را تکمیل کنند. پرونده ترور فرماندهان پیروزی به دست دستگاه قضایی عراق است و مابقی نهادها با دستگاه قضایی همکاری دارند. همین روند در ایران نیز جریان دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق بیان کرد: جبهه مقاومت در منطقه یک حقیقتی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد چرا که این جبهه در تلاش است تا حقوق ملت‌هایش را بازگرداند. این محور از حمایت مسلم جمهوری اسلامی ایران برخوردار است. نظر آمریکا برای ما اهمیتی ندارد زیرا این کشور دشمن محور مقاومت است.

وی افزود: آمریکا فقط به دنبال منافعش است و منافع ملتها برایش اهمیتی ندارد از این رو باید از جبهه مقاومت حمایت شود.

مسجدی تاکید کرد: آمریکا به دنبال ایجاد سناریویی های به منظور نگه داشتن نیروهایش در منطقه است، در صورتی که نیازی به این نیروها نیست. ملتهای منطقه به مرحله ای رسیده‌اند که خود توان برقراری امنیت خودشان را دارند.

سفیر ایران در عراق گفت: ایران مخالف حضور نیروهای خارجی به ویژه آمریکایی‌ها در منطقه است زیرا آنها خیری برای ملت‌های منطقه ندارند. خواسته ایران تحقق امنیت به دست ملتهای منطقه بدون نیاز به بیگانگان است.  نیروهای عراقی توان برقراری امنیت کشورشان را دارند و باید به حاکمیت عراق احترام گذاشته شود و ما حامی حاکمیت عراق هستیم.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت جبهه مقاومت عربستان جمهوری اسلامی ایران ایرج مسجدی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت جمهوری اسلامی ایران ایران و عربستان سفیر ایران ایران در عراق دور پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۹۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند