Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@04:29:48 GMT

چین برای شاخ آفریقا نماینده ویژه تعیین می کند

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۶۰۰۳۴

چین برای شاخ آفریقا نماینده ویژه تعیین می کند

وزیر خارجه چین می گوید که این کشور در راستای مقابله با چالش های امنیتی، برای منطقه شاخ آفریقا نماینده ای ویژه تعیین خواهد کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، وانگ ئی وزیر خارجه چین که به کنیا سفر کرده است، از تصمیم پکن مبنی بر تعیین نماینده ویژه برای امور مربوط به منطقه موسوم به شاخ آفریقا خبر داد و دلیل آن را حمایت از تلاش‌ها برای غلبه بر چالش‌های امنیتی این منطقه عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخ آفریقا دربرگیرنده کشورهای اریتره، سومالی، جیبوتی و اتیوپی است حال آنکه برخی سودان و کنیا را نیز جزئی از آن می‌دانند.

این در حالی است که در حال حاضر، اریتره و اتیوپی درگیر جنگ با جدایی طلبان تیگرای هستند حال آنکه سودان نیز طی ماه‌های گذشته شاهد کودتای نظامی بود.

وانگ پیش از سفر به کنیا، توقفی هم در اریتره داشت.

قاره آفریقا، زمینه بسیار مساعدی برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ چین فراهم می‌کند. در مقابل، دولت پکن، رفع نیاز گسترده کشورهای آفریقایی به طرح‌های عمرانی و زیرساخت‌های حیاتی را تأمین مالی می‌کند. این درحالی است که چین برخلاف قدرت‌های استعماری اروپایی، سابقه خشونت، برده داری و نسل کشی ندارد و همین امر هم باعث مقبولیت بیش‌تر و بیش‌تر این کشور نزد مردمان و دولت‌های آفریقایی می‌شود.

البته، حضور چین و حتی روسیه در کشورهای آفریقایی که زمانی حوزه نفوذ استعمارگران اروپایی بوده است، مسئله‌ای نیست که به مذاق سران قاره سبز خوش بیاید.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت چین شاخ آفریقا کنیا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت شاخ آفریقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۰۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور ویژه رییس هلال احمر برای نجات یسنا

نماینده شرق گلستان در مجلس گفت: با دستور ویژه آقای دکتر کولیوند رییس جمعیت هلال احمر و مساعدت ریاست سازمان امداد و نجات بحمدالله تمام ظرفیت‌ها برای نجات یسنا دختر کلاله‌ای بکار گیری شد.

به گزارش برنا، رضا آریان‌پور، نماینده مردم کلاله، مراوا تپه، مینودشت و گالکیش در مجلس شورای اسلامی در پیامی، از تلاش برای نجات جان دختربچه مفقودشده اهل شهرستان کلاله قدردانی کرد.

آریان‌پور در این پیام افزود: اقای کولیوند رییس جمعیت هلال احمر، سردار محمودی رئیس سازمان امداد و نجات، دکتر عبداللهیان و آقای غریب آبادی در عملیات جستجوی یسنا، دختر بچه مفقود شده شهرستان کلاله استان گلستان پیگیری ویژه و جدی داشتند و از آن‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: بدینوسیله امتنان قلبی والدین و اهالی استان گلستان را نسبت به عملکرد خوب شما و کلیه پرسنل هلال احمر اعلام می‌کنم.

وی بیان‌کرد: با دستور ویژه آقای دکتر کولیوند و مساعدت ریاست سازمان امداد و نجات بحمدالله تمام ظرفیت‌ها برای نجات یسنا بکار گیری شد.

گفتنی است به دنبال پیگیری آقای دکتر آریان‌پور نماینده فعلی و مهندس سید نجیب حسینی نماینده منتخب شرق استان و همچنین دستور ویژه استاندار گلستان، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان به همراه محمود آبیل عضو هیات مدیره این استان به منظور پیگیری امورات مربوط به اعزام بالگرد و سایر ظرفیتهای جمعیت هلال احمر کشور برای عملیات نجات کودک کلاله‌ای به تهران عزیمت کرده بودند.

دیگر خبرها

  • دستور ویژه رییس هلال احمر برای نجات یسنا
  • خاورمیانه 2050 چه شکلی است؟/ 3 سناریو با فرض جنگ سرد آمریکا و چین
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • نماینده ایران در فینال غرب آسیا زنده ماند/ تعیین قهرمان در بازی سوم
  • 9۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • پرونده ٢ شهرستان استان یزد در حال پیگیری برای تبدیل به فرمانداری ویژه
  • برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم