Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@07:50:29 GMT

رویکرد خطرناک ریاض برای بمباران بندر الحدیده

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۶۱۰۴۱

رویکرد خطرناک ریاض برای بمباران بندر الحدیده

منابع یمنی به رویکرد خطرناک ائتلاف تحت سرکردگی ریاض برای هدف قرار دادن بندر الحدیده و هشدار انصارالله به متجاوزان در این باره، اشاره کردند.

به گزارش مشرق، الخبر الیمنی از رویکرد خطرناک ائتلاف تحت سرکردگی سعودی برای هدف قرار دادن بندر الحدیده یمن پرده برداشت و گزارش داد: ائتلاف سعودی به توجیه تراشی برای بمباران بندر الحدیده ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ائتلاف سعودی صنعاء را تهدید کرد

این رسانه یمنی نوشت: این گواهی بر رویکرد خطرناک این ائتلاف برای تشدید محاصره و هدف قرار دادن آخرین گذرگاه کمک رسانی انسان‌دوستانه به یمن است.

در واکنش به تهدیدات سعودی، ابراهیم السراجی از مسئولان دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: ائتلاف سعودی با اشاره تلویحی به هدف قرار دادن بندر الحدیده می خواهد که بگوید او منبع ورود غذا و دارو را در واکنش به هر اقدام دفاعی ملت یمن، هدف قرار می دهد.

وی افزود: ذهنیت بدوی آنها آنقدر احمقانه است که هر بار فراموش می کند که در خانه شیشه ای است. ما دست بسته نیستیم و از تهدیدات هراسی نداریم.

یادآور می‌شود که ائتلاف سعودی برای انصارالله یمن خط و نشان کشیده و آنچه آن را «ربودن کشتی تجاری در آب‌های بین‌المللی» خوانده را بهانه‌ای قرار داده است برای هدف گیری بنادر یمن.

این ائتلاف، توقیف کشتی اماراتی را اقدامی برنامه‌ریزی شده از سوی انصارالله دانسته و درحالی مدعی است که این کشتی باری بوده که انصارالله تصاویری از سلاح‌های موجود در این کشتی را منتشر کرده است.

ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف سعودی گفته است: حوثی‌ها (انصارالله) باید کشتی را آزاد کنند.

او این گونه حملات و تجاوزات آتی ائتلاف را توجیه کرده است که در صورت عدم محقق شدن این مساله، بنادر به عنوان اینکه از آنجا «عملیات ربودن و دزدی مسلحانه» انجام شده، اهداف نظامی مشروع برای ائتلاف طبق قوانین بین‌المللی انسانی و قوانین دریانوردی خواهند بود.

این سخنگو با دروغ‌پردازی‌هایی مدعی شد: اجرای عملیات دزدی دریایی و ربایندگی از بندر الحدیده برای رهگیری کشتی تجاری در گذرگاه دریایی بین‌المللی بوده که نقض علنی اصول قوانین بین‌الملل انسانی و قوانین دریانوردی است زیرا «روابی» یک کشتی تجاری است که حامل تجهیزات میدانی ویژه برای راه اندازی بیمارستان‌های میدانی سعودی در جزیره سقطری بعد از پایان ماموریت انسانی‌اش بود و نجات جان یمنی‌ها بوده است.

او این گونه ادعاهایش را ادامه داد: احکام قوانین بین‌المللی انسانی و معاهده «سان ریمو» در نزاع‌های مسلحانه در دریا و توافقات سازمان ملل آزادی دریانوردی و تجارت جهانی در گذرگاه‌های دریایی و آبی تضمین می‌کنند و اقدامات اخیر امنیت گذرگاه‌های آبی را از بین برده و تهدیدی مستقیم بر دریانوردی و تجارت جهانی است!

یحیی سریع، سخنگوی نظامی ارتش یمن پیش از این و در کنفرانسی مطبوعاتی نسبت به هرگونه حماقت از سوی ائتلاف عربی برای آزادسازی کشتی اماراتی توقیف شده در بندر الحدیده یمن هشدار داده بود.

سریع اعلام کرده بود که این کشتی اماراتی بدون مجوز وارد آب‌های منطقه‌ای یمن شده و اقدامات خصمانه‌ای انجام داده بود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت بندر الحدیده ائتلاف عربی دولت نجات ملی یمن ارتش یمن حوثی ها یمن یحیی ترکی المالکی ائتلاف سعودی انصارالله انصارالله یمن خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت رویکرد خطرناک هدف قرار دادن بندر الحدیده ائتلاف سعودی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۱۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ کودک مجروح فلسطینی در بمباران شب گذشته رفح 15+

بار دیگر تصاویر دردناکی از کودکان فلسطینی منتشر شد که به تازگی در بمباران رژیم صهیونیستی مجروح شده اند. مشاهده این تصاویر شاید برای شما آزاردهنده باشد.

دریافت 11 MB

دیگر خبرها

  • فیلم/ کودک مجروح فلسطینی در بمباران شب گذشته رفح 15+
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • ادعای سنتکام درباره انهدام یک قایق سطحی بی سرنشین یمن
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به یمن
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد