Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-09@02:11:26 GMT

شرایط حضور فرزندان شهدای مدافع حرم در مدارس شاهد

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۶۱۰۵۲

شرایط حضور فرزندان شهدای مدافع حرم در مدارس شاهد

آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا رزاقی، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش درباره دانش آموزانی که مدارس شاهد پذیرای آن‌ها است، توضیح داد: نزدیک به ۶۰ درصد از جمعیت مدارس شاهد ما از جامعه ایثارگری هستند، به این صورت که از فرزند شهید تا نوه شهید و رزمنده و طیف‌های این چنینی را شامل می‌شوند، که در مدارس شاهد حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور دانش آموزان حافظ قرآن و فعال فرهنگی در مدارس شاهد افزود: آن ۴۰ درصد باقیمانده که از خانواده و جامعه ایثاگری نیستند، عمدتا از جمله دانش آموزانی هستند که در مسابقات فرهنگی، همچنین حفظ قرآن و مواردی از این قبیل دارای رتبه و شایستگی بودند، به همین خاطر توانستند به مدارس شاهد راه یابند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش درباره رویکرد مدارس شاهد اظهار داشت: عموما مدارس شاهد همان رویکرد اولیه که در ابتدای تاسیس داشتند را همچنان دارند و رویه سابق برقرار است. البته پنج سال است که در مسیر استانداردسازی مدارس حرکت می‌کنیم.

وی درباره فعالیت‌های مدارس شاهد در کشور گفت: چارچوب فعالیت این مدارس در سراسر کشور یکسان و محتوا نیز متناسب با مقتضیات مدارس است. در عمل بحث مدرسه محوری را در مدارس شاهد دنبال کردیم، نخواستیم همه مدارس یک قالب داشته باشند، اما چارچوب عملکردشان بر اساس ملاک‌های مدنظر مدرسه محوری مشخص شده و این اقدامات مدارس شاهد را به عنوان مجموعه‌ای مطرح کره که امروز می‌توانیم ادعا کنیم حرکت مدارس شاهد در راستای پیاده‌سازی نمادهای سندتحول بوده و استان‌ها در این سال‌ها بسیار تلاش کردند.

رزاقی در خصوص تعداد مدارس شاهد در کشور و افزایش ظرفیت آن‌ها گفت: تعداد مدارس ما ثابت مانده و افزایش پیدا نکرده است، یعنی همان ۱۳۵۰ مدرسه را که قبلا داشتیم در حال حاضر هم داریم.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: البته رویکردی هم برای افزایش تعداد این مدارس نداریم، مگر در استان‌هایی که واقعا جامعه ایثارگری در آنجا بیشتر است. به طور مثال نوه شهید، سلاله شهید، نوه جانباز، نوه آزاده، نوه رزمنده و فرزند آن‌ها نیز به این مدارس می‌آیند.

وی درباره جایگاه فرزندان شهدای مدافع حرم در مدارس شاهد گفت: شرایط حضور فرزندان شهدای مدافع حرم نیز مانند سایر شهدا هستند. به تعبیر دیگر حضور فرزندان شهدای مدافع حرم در مدارس مانند دیگر شهدا دیده شده است.

رزاقی در ادامه خاطر نشان کرد: در سال جاری، میزان و درصد کامل حضور فرزندان شهدای مدافع حرم که در مدارس شاهد درس می‌خوانند را به طور کامل استخراج نکردیم و آنچه که وجود دارد این است که مدارس شاهد کماکان ثقل اصلی دانش آموزان جامعه ایثارگری تلقی می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش مدارس شاهد شهدای مدافع حرم حضور فرزندان شهدای مدافع حرم مدارس شاهد مدارس شاهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۱۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس نوبت عصر این شهر تعطیل شد

به گزارش خبرآنلاین، روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش قزوین در اطلاعیه ای از تعطیلی تمام مدارس شیفت عصر شهر قزوین به دلیل برگزاری مراسم پنجاه بدر خبر داد.

ایرنا در خبری به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین نوشت: تمامی مدارس شهر قزوین در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و مراکز پیش دبستانی برای عصر امروز /شیفت بعداز ظهر/ تعطیل اعلام شدند.

دلیل این تعطیلی در اطلاعیه، حضور دانش آموزان و اولیا در مراسم سنتی پنجاه بدر و جلوگیری از ترافیک شهری در نوبت عصر روز چهارشنبه اعلام شده است.

طبق این اطلاعیه حضور عوامل اجرایی در مدارس الزامی نیست.

گفتنی است پنجاه به در سنت باران خواهی دیرینه قزوینیان است که در پنجاهمین روز از سال نو مصادف با ۱۹ اردیبهشت برگزار می شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904230

دیگر خبرها

  • طلسم مدافع استقلال بالاخره می‌شکند! (عکس)
  • شوک به سرخ‌ها؛ پایان حضور ستاره پرسپولیس؟
  • کدام استان‌ها بیشترین شهدای مبارزه با مواد مخدر را دارند؟
  • مدارس نوبت عصر این شهر تعطیل شد
  • غیبت ستاره خط دفاعی فولاد مقابل استقلال
  • مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس
  • حضور دنیلو در فینال کوپا ایتالیا در هاله‌ای از ابهام
  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • آماده‌سازی مصلای وحدت گرگان برای برگزاری یادواره شهدای گلستانی مدافع حرم و امنیت + فیلم
  • مدافع مورد علاقه تارتار و تکرار لحظه خاص (عکس)