Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@00:32:58 GMT

بزرگداشت شهدای سانحه هوایی در قم برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۶۱۹۹۵

بزرگداشت شهدای سانحه هوایی در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، دومین سالگرد عروج آسمانی شهدای سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی در شام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در این مراسم با بیان اینکه دنیا همواره همراه با امتحان و ابتلاء است، اظهار کرد: در تمام ابتلائات خداوند راهی را برای برون رفت انسان از بلا قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بدون ابتلا امکان رسیدن به نعمت ها وجود ندارد، گفت: در حالات و بیانات ائمه(ع) بلا یک امر منفی نبوده است بلکه امر مثبتی بوده که نشان از قرب فرد بلا دیده به خدا و نظر کردن خدا به او است.

استاد حوزه علمیه متوجه شدن بلا به انسان را کاشف از چند موضوع دانست و افزود: اولین موضوع نظر کردن خدا به فرد مبتلا است و دومین موضوع وجود ظرفیت تحمل بلا در فرد بلا دیده است به این معنی که آن فرد متصف به صبر است به شرطی که شیطان بر انسان مسلط نشود و امر مثبت را منفی جلوه ندهد و انسان را از وادی شکر به وادی کفر نکشاند.

 

وی با اشاره به اینکه ائمه (ع) در روایات زیادی امر کرده اند که در ابتلائات باید شکر خدا کنیم و ذکر «الحمدلله علی کل نعمه» را بگوییم، افزود: فتنه ها از ابتدای خلقت تا کنون بوده است و اهل بیت(ع) خط فتنه و نفاق را برای ما آشکار کرده اند بنابراین باید در فتنه‌ها به اهل بیت(ع) پناه ببریم.

مؤمنی با بیان اینکه منافقان ابتدا شبهه را ایجاد و سپس آن را به قلوب مردم القاء می‌کنند و با تکرار، آن را امر معقولی جلوه می‌دهند، گفت: کلمات و رفتار حضرت زهرا سلام الله علیها در شناساندن نفاق بسیار کارگشا است و باید برای نجات از فتنه‌ها به آغوش ولایت پناه ببریم  زیرا نور ولایت انسان را از آسیب ها نجات و راه را به انسان نشان می دهد.

وی با بیان اییکه منافقان خوب حرف می‌زنند ولی در عمل بر خلاف آن عمل می‌کنند، افزود: قران می فرماید یکی از حربه‌های شیطان این است که راه کج، ظلمانی و بی اساس را معقول جلوه می‌دهد ولی ما باید با توسل و تمسک به اهل بیت(ع) راه را از بی راهه تشخیص و خود را نجات دهیم.

 

آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم و سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم از جمله شخصیت‌های حاضر در این مراسم بودند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۱۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه، در راستای سفرهای استانی و در اولین برنامه از سلسله بازدیدها از محلات شهر تهران و پیگیری مشکلات مردم این مناطق، با حضور در بیمارستان شهدای یافت‌آباد از طرح توسعه این بیمارستان که در ساختمانی جدید در حال احداث است، بازدید کرد.

عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد از سال ۹۳ در سه فاز با زیربنایی بالغ بر هزار و ۱۴۶ متر با سرمایه‌گذاری خیرین آغاز شده که فاز اول آن در ساختمانی با ۵ طبقه شامل آزمایشگاه، تصویربرداری، اورژانس، آنژیو، جراحی و ای‌سی‌یو، طی ۱۰ سال گذشته تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به دلیل عدم تأمین مالی روند احداث آن متوقف شده بود.

رئیس جمهور ناظر بر نیاز اساسی و مطالبه جدی مردم مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران به توسعه فضای بهداشتی-درمانی، ضمن بازدید از این طرح، دستور تأمین مالی مورد نیاز احداث آن را صادر و مقرر کرد حداکثر تا دهه فجر فاز یک طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد تکمیل و در اختیار مردم این منطقه قرار گیرد.

رئیسی همچنین در جریان حضور در بیمارستان شهدای یافت‌آباد، از تعدادی از بیماران بستری در این بیمارستان نیز عیادت کرد و میزان رضایت آنها از خدمات درمانی و روند درمان‌شان را جویا شد.

رئیس جمهور از تلاش‌ها و زحمات پرستاران و کادر درمانی این بیمارستان در ارائه خدمات به بیماران نیز قدردانی کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا