Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه امروز (پنجشنبه) در گفتگوی تلفنی با خانم «آنیکن هویتفلد» همتای نروژی خود در خصوص روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین مذاکرات هسته‌ای در وین، گفتگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان در این گفتگو ضمن تبریک سال نو میلادی به مردم و دولت نروژ، به حمایت جمهوری اسلامی ایران از عضویت نروژ در شورای امنیت سازمان ملل اشاره و ابراز امیدواری کرد که مشورت‌های دو کشور در خصوص مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ظرفیت‌های بالای اقتصادی و فناوری دو کشور ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های فیمابین برای توسعه روابط افزایش یابد.

امیرعبداللهیان با اشاره به وضعیت بحرانی در یمن و افغانستان اظهار کرد: به دلیل سرمای زمستان روزانه پنج هزار زن و کودک و مرد افغانستانی وارد مرزهای ایران می‌شوند به‌گونه‌ای که در چهار ماه گذشته تعداد آوارگان جدید افغان در ایران به حدود 800 هزار نفر رسیده است.

وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد: تلاش داریم تا در داخل مرزهای افغانستان به این آوارگان خدمات بدهیم و چنانچه دولت نروژ برنامه‌هایی برای ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه به این آوارگان داشته باشد، آمادگی داریم تا به صورت زمینی و هوایی این کمک‌ها را در اختیار مردم افغانستان قرار دهیم.

امیر عبداللهیان بر تشکیل یک حکومت فراگیر با حضور تمام اقوام افغانستانی تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین برای ادامه مشورت‌ها میان ایران و نروژ در خصوص افغانستان و یمن اعلام آمادگی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به گفتگوهای هسته‌ای در وین، اظهار کرد: اکنون فضای کلی مذاکرات مثبت است و اگر طرفین به تعهدات کامل خودشان در برجام بازگردند، ایران نیز اقدامات جبرانی خود را متوقف خواهد کرد.

امیرعبداللهیان تأکید کرد: طرف‌های غربی نه تنها در سخن، بلکه بایستی حُسن‌نیت خود را در عمل نیز نشان دهند و اقدام عملی مورد نظر، رفع تحریم‌ها و بازگشت به برجام است.

«آنیکن هویتفیلد»، وزیر امور خارجه نروژ نیز در این گفتگو ضمن قدردانی از تلاش‌های مسئولانه ایران برای کمک به آوارگان افغانستانی گفت: نه تنها ما که همه جامعه جهانی باید قدردان کمک‌های انسان‌دوستانه شما به مردم افغانستان باشد و این اقدامات شما از گذشته تا به امروز وجود داشته است.

وی با اشاره به بحران در یمن و افغانستان اظهار کرد: در ماه ژوئن نشستی را در اسلو با محوریت بحران یمن و افغانستان برگزار خواهیم کرد و از شما برای شرکت در این نشست دعوت می‌کنم.

«هویتفلد» با اشاره به مذاکرات وین اظهار کرد: ما مذاکرات را از نزدیک دنبال می‌کنیم و در جریان همکاری‌های سازنده ایران با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای قرار داریم.

وی ابراز امیدواری کرد که گفتگوهای وین به توافقی خوب برای طرفین منجر شود.

امیرعبداللهیان در پایان از همتای نروژی خود برای سفر به تهران دعوت کرد.

کد خبر 5393869

منبع: مهر

کلیدواژه: وین مذاکرات وین مذاکرات هسته ای شورای امنیت سازمان ملل ایران قاسم سلیمانی مجلس شورای اسلامی صحن مجلس شهید سلیمانی معاون اول رئیس جمهور الی الحبیب ایالات متحده امریکا ایران محمد باقر قالیباف حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی انقلاب اسلامی ایران وزارت امور خارجه حسین امیر عبداللهیان جمهوری اسلامی ایران وزیر امور خارجه کشورمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۲۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان دیدارهایی جداگانه با فضل محمد حقانی سرپرست سفارت افغانستان در ایران و بدرالدین حقانی سرپرست سفارت افغانستان در امارات متحده عربی داشت.

در خبرنامه ای که دفتر ریاست عمومی نخست وزیر در حساب رسمی ایکس خود در این رابطه منتشر کرده آمده است: بدرالدین حقانی ضمن ارائه اطلاعات در مورد فعالیت‌های سفارت افغانستان در این کشور مطرح کرد که علاوه بر توزیع شناسنامه و پاسپورت به افغان‌های مقیم دبی و ابوظبی، بسیاری از مشکلات آنها رسیدگی و حل شده است.

همچنین در این دیدار سرپرست سفارت افغانستان در امارات از اعلام آمادگی سرمایه گذاران اماراتی در بخش های کشاورزی و تحصیلات عالی خبر داد.

بر اساس گزارش ایراف، در نشست دوم، فضل محمد حقانی سرپرست سفارت افغانستان در ایران مطرح کرد که روابط ایران و افغانستان در سطح خوب است.

در این دیدار او همچنین گفت که تعداد زیادی از دانشجویان افغانستان در ایران در حال تحصیل هستند که به زودی قرار است روند توزیع شناسنامه و پاسپورت برای آنان آغاز شود.

حقانی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت که در مورد مسئله مهاجرین با طرف ایرانی درحال صحبت هستند.

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان نیز در این دیدارها گفت که کشورش خواهان روابط مثبت اقتصادی و سیاسی با همسایگان و جهان است.

او گفت حکومت سرپرست خواهان روابط حسنه و فضای احترام متقابل است.

وی افزود نمایندگی های افغانستان باید تلاش کنند که فرصت های خوب در عرصه سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی و تمایل افغانستان برای تعامل سیاسی به کشورهای میزبان توضیح دهند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900595

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است
  • نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب