Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (پنجشنبه) در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت تحولات در قزاقستان اظهار داشت: همانطور که پیشتر هم تاکید شد ثبات و امنیت در قزاقستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و لذا امیدواریم روند بازگشت آرامش به آن کشور هرچه بیشتر تسریع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب‌زاده افزود: روشن است تحولات جاری در قزاقستان یک موضوع داخلی است، اما برخی طرف‌های خارجی با سوءاستفاده از شرایط، درصدد دامن زدن به ناآرامی ها و ایجاد بی ثباتی در این کشور هستند.

سخنگوی وزارت خارجه در پایان ابراز اطمینان کرد که دولت و ملت فهیم کشور دوست، برادر و همسایه قزاقستان با اتحاد داخلی پاسخ مناسب را به تلاش های بدخواهان خارجی خواهند داد.

به گزارش فارس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه اسلامی همچنین امروز (پنجشنبه) در واکنش به تحولات اخیر در جمهوری قزاقستان گفته بود: جمهوری اسلامی ایران تحولات جاری در قزاقستان را به دقت زیر نظر دارد. 

لازم به ذکر است، یکشنبه ۱۲ دی‌جمعیت در شهرهای «ژانائوزن» و «آکتائو» به خیابان‌ها آمدند و به قیمت بالای سوخت اعتراض کردند. دو روز بعد، تظاهرات آلماتی را فرا گرفت. اعتراض‌های گسترده در شهرها و مناطق مختلف قزاقستان علیرغم اعلام وضعیت فوق العاده در این کشور روز چهارشنبه نیز ادامه یافت و چندین هزار نفر در شهر« آلماتی» در قزاقستان علی رغم اعلام وضعیت فوق‌العاده راهپیمایی کرده و با پلیس درگیر شدند.

 انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: تحولات قزاقستان سخنگوی وزارت امور خارجه سعید خطیب زاده خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۲۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد

وزارت خارجه کره جنوبی سطح هشدار خود را در پنج سفارتخانه و کنسولگری در دنیا در پی آنچه «توطئه کره شمالی برای انجام حملات تروریستی علیه مقام‌های سئول و شهروندان کره جنوبی ساکن خارج کشور» خوانده شده، افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی اعلام کرد اخیرا نشانه‌های متعددی یافته مبنی بر اینکه کره شمالی در حال آماده سازی برای حملات «تروریستی» علیه کارمندان سفارت یا شهروندان کره جنوبی در چند کشور از جمله چین، جنوب شرق آسیا و غرب آسیاست.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، پنج مکان از جمله سفارتخانه‌های کره جنوبی در کامبوج، لائوس و ویتنام به همراه کنسولگری‌های این کشور در ولادیووستوک در روسیه و «شنیانگ» در چین به عنوان اهداف احتمالی مشخص شده‌اند.

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کره شمالی مامورانی را به این کشورها اعزام کرده تا نظارت بر سفارت‌های کره جنوبی را گسترش دهند و همچنین در فعالیت‌های خاصی مانند جست‌وجوی شهروندان کره جنوبی به عنوان اهداف بالقوه تروریستی شرکت می‌کند.»

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که سطح هشدار تروریسم در پنج سفارتخانه و کنسولگری از «توجه» به «هشدار» افزایش یافته است، که دومین سطح بالا در سیستم چهار سطحی کره جنوبی است که نشان می‌دهد احتمال افزایش یک حمله وجود دارد.

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی آمده که مرکز ملی مبارزه با تروریسم کره جنوبی روز پنجشنبه جلسه‌ای را برای بحث درباره راهبردهایی با هدف حفاظت از اماکن دیپلماتیک و پرسنل این کشور تشکیل داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رایزنی وزرای خارجه ایران و عمان در مورد آخرین تحولات غزه
  • درخواست چین از تل‌آویو: حمله به رفح را متوقف کنید
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است