Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:58:48 GMT

هلال احمر، یار بیماران کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۶۲۵۹۱

هلال احمر، یار بیماران کرونایی

به گزارش ایرنا، پس از دستور رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تلاش مضاعف در جهت افزایش کمی و کیفی خدمات داروخانه های جمعیت هلال احمر در سراسر کشور و با هدف تأمین داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا، داروخانه های روزانه تحت پوشش جمعیت و کارکنان این مجموعه ارائه خدمات به مردم‌ را در اولویت برنامه های خود گذاشتند و توانستند بخشی از نیاز کشور را در این مدت رفع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این دوران داروخانه هلال احمر از معدود داروخانه‌هایی بود که تقریباً همه داروهای مورد نیاز را ارائه می‌کرد که با توجه به شرایط بحرانی کرونا در کشور با اتخاذ تدابیر اندیشیده شده و نیز پیش بینی کمبودهای احتمالی، داروخانه هلال احمر اقدام به تأمین داروهای موردنیاز بیماران بویژه بیماران کرونایی کرده و در تعطیلات کرونا بدون تعطیلی و بی وقفه به ارائه خدمات به هموطنان پرداخت.

مدیرعامل وقت سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر ۲۷ آبان ۱۳۹۹ با بیان اینکه ۳۷ داروخانه هلال احمر در کشور به هموطنان خدمات دارویی ارائه می دهند، افزود: تقریباً در هر استان یک داروخانه و در برخی استان ها بیش از یک داروخانه هلال احمر فعال است.

دکتر حسن صفاریه با بیان اینکه رسالت هلال احمر خدمت به مردم جامعه است، افزود: هلال احمر مثل سایر داروخانه های کشور در تماس با شرکت های پخش دارو است و سهمیه ها نیز زیر نظر سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت تامین می شود.  

سبد دارویی هلال احمر کامل تر از سایر داروخانه ها

مدیرعامل وقت سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر جایگاه خاصی در نظام سلامت دارد و سعی می کند سبد دارویی خود را همیشه تکمیل نگه دارد به همین خاطر سبد دارویی ما کامل تر از سایر داروخانه ها است.

وی با بیان اینکه بر اساس مقررات وزارت بهداشت یک داروخانه هلال احمر در هر استان خدمت رسانی می کند، گفت: برای تامین داروهای کمیاب نیاز به واردات دارو است و در این راستا شرکت بازرگانی «سها کیش» اقلام دارویی را که در سبد دارویی کشور نیست با مجوز سازمان غذا و دارو وارد می کند. بخشی از داروهای هلال احمر وارداتی است که از طریق نظام دارویی کشور تامین می شود و یک بخش نیز توسط کارخانه های داخلی تولید می شود که هلال احمر بخشی از آن را تولید می کند.

صفاریه در خصوص کمبود داروهای تولید داخل کشور نیز تاکید کرد: مواد اولیه بسیاری از داروهای تولید داخل هم از خارج کشور تهیه و در کارخانه های داروسازی استفاده می شود بنابراین تحریم ها بر این موضوع نیز تاثیرگذار است و اینکه گفته می شود دارو و تجهیزات پزشکی شامل تحریم ها نیست درست است اما انتقال منابع مالی برای تهیه مواد دارویی مشکل و تامین نمی شود و یک بخش از تحریم ها در چرخه کار تاثیر گذار است.

کمبود دارو تحت تاثیر تحریم ها

مدیرعامل وقت سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه بخش سیاستگذاری و نیاز سنجی اقلام دارویی بر عهده وزارت بهداشت و درمان و سازمان غذا و دارو است، افزود: آنها برنامه ریزی هایی در این خصوص انجام می دهند اما با اعمال تحریم ها مشکلاتی در واردات دارو، تهیه مواد اولیه و محصول نهایی آن باعث ایجاد تلاطم در بازار دارویی کشور می شود.

صفاریه در پاسخ به این سوال که در صورت وارد نشدن دارو به کشور تکلیف بیماران چه خواهد شد؟ اظهار کرد: تولید کنندگان مواد اولیه در دنیا حضور دارند و اگر نتوانیم از محصولات اروپایی استفاده کنیم، می توانیم از محصولات سایر کشورها استفاده کنیم، آنچه که برای ما اهمیت دارد تهیه و وارد کردن یک محصول مناسب و مطابق با استانداردها است.

وی با بیان این که اولین داروخانه هلال احمر ۷۰ سال پیش در شهر قزوین تاسیس شده است، افزود: هلال احمر برند مورد اعتماد مردم است و سال ها با مراجعه به داروخانه هلال احمر داروهای مورد نیاز شان را تهیه کرده اند آنها با همین دقت نظر در تامین برای تهیه داروهای کمیاب به هلال احمر مراجعه می کنند.

راه اندازی سامانه برخط دارو

صفاریه با اشاره به شرایط کرونا و خطر ایستادن مردم در صف برای تهیه دارو گفت: بیمارانی که به ما مراجعه می کنند کسانی هستند که بیماری های لاعلاج و یا ضعف سیستم ایمنی بدن دارند و در گروه های سنی پرخطر قرار دارند بنابراین حضور آنها در فضای بسته داروخانه می تواند خطر ساز باشد، طی ماه های اخیر زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری برخط دارو (ارائه درب منزل) تامین شده است و به محض اخذ مجوز سازمان غذا و دارو ما آمادگی داریم داروی بیماران را بوسیله پیک، درب منزل تحویل دهیم.

وی با تاکید بر این که انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی در داروخانه های هلال احمر موجود است، افزود: در خصوص کمبود انسولین، سامانه بر خطی ایجاد می شود که فقط با ارائه کد ملی به بیمار ارائه خواهد شد. بنابراین بیماران دیابتی نیازمند انسولین کشور کاملا مشخص می شود و دارو به دست مصرف کننده خواهد رسید.  

قیمت داروها مصوب سازمان غذا و دارو است

مدیرعامل وقت سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر همچنین در خصوص تهیه داروهایی که در هلال احمر یافت نمی شود اما در بازار آزاد در دسترس است، افزود: پخش دارو در بازار به صورت های مختلف اتفاق می افتد، طی سال های اخیر و بخصوص با وجود سامانه «تی‌تک» که از سوی سازمان غذا و دارو تهیه شده این مسئله به حداقل رسیده و امیدواریم بزودی این مشکل کاملا تمام شود چون سامانه های دیگری هم در راه هستند.

صفاریه در خصوص قیمت دارو در داروخانه های هلال احمرگفت: قیمت تمامی دارو ها مصوب سازمان غذا و دارو است و قیمت دارو ها هنگام تحویل به مشتری مشخص است، هلال احمر در حوزه تمام دارو ها ورود پیدا می کند ولی با سود کم برای این که رسالت جمعیت هلال احمر خدمت رسانی به مردم است.

مدیرعامل وقت سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر یادآور شد: بیماران برای اطلاع از داروهای موجود در داروخانه های هلال احمر می توانند به سایت سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر مراجعه کنند و با تماس با شماره تلفن سامانه اطلاعات دارویی (۴۱۶۵۱) که هر لحظه آماده پاسخگویی به مخاطبان هستند از اطلاعات دارویی آگاهی پیدا کنند. هدف ما به سوی نرم افزاری تر شدن برنامه ها است تا مردم به راحتی اطلاعات دارویی مورد نیاز را دریافت کنند.   

مدیرعامل کنونی سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر نیز در ۲۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ هزار بیمار با در دست داشتن نسخ دارویی برای تهیه داروهای خود به داروخانه  مرکزی، ۱۶ هزار و ۶۴۰ بیمار به داروخانه تهرانپارس و هزار و ۲۹۲ بیمار به داروخانه جزیره کیش این سازمان مراجعه کرده اند.   

علیرضا عسکری توضیح داد: داروخانه های تحت پوشش این سازمان به واسطه عملکرد و اعتبار ملی خود و نیز تلاش در راستای تحقق اهداف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعتماد جامعه را به خود جلب کرده اند. داروخانه های هلال احمر به دلیل ویژگی هایی از جمله وجود نیروهای مجرب و متعهد، کنترل و نظارت دقیق و همچنین تأمین و توزیع به موقع و مطمئن داروهای مورد نیاز بیماران و از سویی به واسطه توزیع داروهای خاص با کیفیت مناسب و همچنین داروهای پرونده ای از جایگاه و اهمیت انکارناپذیری در نظام توزیع دارو برخوردار هستند و کثر داروهایی که در این داروخانه ها عرضه می شود، تحت پوشش بیمه های جاری کشور هستند.

در داروخانه مرکزی جمعیت هلال احمر با بکارگیری سیستم مکانیزه و ارائه داروهای خاص، دایر کردن شعبه ای از بانک در داخل داروخانه، نصب دستگاه خودپرداز، بهره مندی از نیروی انسانی متخصص، پاسخگویی و تکریم مراجعه کنندگان، استقرار نمایندگان سازمان های بیمه گر شامل تأمین اجتماعی، خدمات درمانی، سلامت و نیروهای مسلح در داروخانه و نیز ایجاد امکانات رفاهی تلاش می شود تا به رغم حجم بالای مراجعین و بیماران، مدت زمان انتظار برای دریافت دارو در حداقل زمان ممکن انجام پذیرد.

یکی از وظایف سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر کمک به تأمین داروهای حیاتی کشور است و در هر شرایطی نیازهای دارویی مردم در اولویت نخست این سازمان قرار دارد.

داروخانه مرکزی هلال احمر در تهران، خیابان طالقانی و داروخانه مرکزی شماره ۲ تهرانپارس در خیابان جشنواره واقع شده است و هموطنان و بیماران عزیز می توانند برای کسب اطلاعات دارویی با خط ویژه ۴۱۶۵۱ تماس حاصل نمایند.

۳۶ داروخانه هلال در سراسر کشور فعال است

رئیس سابق جمعیت هلال احمر نیز ۱۳ مرداد سال ۱۴۰۰ با بیان  اینکه یکی از عرصه‌های مورد توجه در هلال‌احمر در سال گذشته، داروخانه‌های جمعیت و تمرکز بر ارتقاء کمی و کیفی سطح خدمات‌رسانی این داروخانه‌ها در کشور بوده است، افزود: بدین منظور، ابتدای سال ۹۹، حسابرسی دقیق و مفصل از داروخانه‌های هلال در کشور انجام و وضعیت مالی و اداری آنها احصا شد.

کریم همتی افزود: پس از ارزیابی‌های انجام شده، اصلاح روند اداری، مالی و مدیریتی داروخانه‌ها در دستور کار قرار گرفت و تلاش شد با توسعه کمی و کیفی این مراکز، مسیر دسترسی آسان به دارو، بخصوص داروهای کمیاب برای بیماران هموار شود.

رئیس وقت جمعیت هلال‌احمر گفت: بر این اساس در سال گذشته، دو داروخانه در خراسان جنوبی و گرگان تکمیل و آماده بهره‌برداری شدند. همچنین برای تاسیس داروخانه‌های جمعیت هلال‌احمر در کهگیلویه و بویراحمد و لرستان مجوز کمیسیون ماده ۲۰ استان‌ها اخذ و اعتبارات لازم تامین شده و این داروخانه‌ها نیز به‌زودی به مرحله افتتاح می‌رسند.

همتی افزود: داروخانه‌های هلال‌احمر در استان‌های همدان، کرمانشاه، هرمزگان، کیش و بوشهر نیز پس از سال‌ها رکود و وقفه به دلیل نداشتن کد HIX با پیگیری‌های ویژه معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر، این کد را دریافت کرده و فرایند خدمات‌دهی این داروخانه‌ها تسهیل شده است.

رئیس سابق جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در حال حاضر ۳۶ داروخانه هلال‌احمر در سراسر کشور فعال و مشغول خدمت‌رسانی هستند، اظهار کرد: تمرکز این جمعیت در سال گذشته بر استفاده از ظرفیت‌های مختلف هلال‌احمر برای تسهیل بیشتر در روند دسترسی بیماران به داروهای تک نسخه‌ای، داروهای نادر و کمیاب و ... بویژه در دوران حساس همه‌گیری بیماری کرونا بوده است.

در دوره مدیریت جدید سازمان تدارکات پزشکی با حضور دکتر علیرضا عسکری آغاز شد و فعالیت های تامین دارویی برای بیماران کرونایی دوچندان ادامه یافت.

مدیرعامل کنونی سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر ۱۲ دی ۱۴۰۰ در خصوص اهم فعالیت های دارویی این مجموعه گفت: شرکت بازرگانی سها کیش وابسته به سازمان تدارکات پزشکی با همکاری سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت توانسته است برای تأمین بخشی از داروهای خاص اقدام کند.  

عسکری افزود: بعد از اعلام کمبودهای دارویی توسط سازمان غذا و دارو اقدام به تأمین داروها و اقلامی همچون انسولین، آی وی آی جی، داروهای شیمی درمانی و پیوندی کرده و نقش خود را در زمینه تأمین داروهای مورد نیاز در کشور ایفا می کند.  

وی خاطرنشان کرد: تامین داروهایی که به صورت موردی و بر حسب نیاز بیماران صورت می گیرد (تک نسخه ای)   همواره از وظایف اصلی این شرکت بوده و  با تمام توان کوشش می کند تا با تهیه داروهای حیاتی که عمدتاً مورد نیاز بیماران سرطانی است، گامی در جهت کاهش آلام این بیماران بردارد.  

مدیرعامل کنونی سازمان تدارکات پزشکی ادامه داد: پیرو شیوع ویروس کرونا و پاندمی کوید ۱۹ داروسازی سها تلاش خود را در زمینه تولید داروهایی که به درمان بیماری کرونا کمک می کردند به کار گرفته و تلاش کرد بخشی از کمبود دارویی کشور در زمینه آنتی بیوتیک هایی که در پروتکل های درمان بیماری کرونا نقش داشتند مانند آزیترومایسین را جبران کند.  

وی افزود: همچنین این شرکت تولید داروهای ضد درد مانند ناپروکسن و ایبوپروفن که هر دو در درمان این بیماری نقش به سزایی داشتند را در برنامه تولید ۱۴۰۰-۱۳۹۹ لحاظ کرد.  

عسکری تصریح کرد: در زمینه تأمین داروهای مربوط به درمان کووید ۱۹ و در زمان حساس کشور در سال گذشته، شرکت بازرگانی سها کیش عهده دار تأمین بخشی از اقلام و داروهای مورد نیاز بوده تا بتواند بخشی از کمبود کشوری را در آن برهه زمانی برطرف سازد و مشخصا امروز نیز تلاش می شود تا سازمان تدارکات پزشکی بخشی از نیاز دارویی کشور را برطرف کند.

وی همچنین ۱۲ دی ۱۴۰۰ در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا درخصوص میزان دسترسی داروهای خاص و تک نسخه ای در داروخانه های هلال احمر افزود: برای تهیه داروهای تک نسخه ای باید بیمار فرم های مخصوص آنها را بگیرد، پزشک معالج آن را تایید و ثبت سفارش کند. پس  از ثبت سفارش،  آن را در اختیار شرکت بازرگانی سها کیش قرار می‌دهیم تا به سازمان غذا و دارو تحویل داده ‌شود و تخصیص ارز صورت گیرد.

وی ادامه داد: پس از انجام این مراحل دارو تحویل بیمار داده می‌شود و پروسه آن تقریباً یک الی سه ماه است که با توجه به نوع دارو متفاوت است. داروهای خاص نیز توسط شرکت‌های تأمین کننده و پخش کننده دارو به داروخانه داده می‌شود و در اختیار بیماران قرار می دهیم.

عسکری در خصوص قیمت گذاری داروهای خاص و تک نسخه ای در داروخانه های هلال احمر افزود: داروهای خاص طبق ضوابط وزارت بهداشت اعلام می‌شود اما برای داروهای تک نسخه‌ای بر اساس نوع ارز (نیمایی یا آزاد) که به آن دارو اختصاص می یابد قیمت‌گذاری می‌شوند.

وی درباره اینکه چه میزان از داروهای موجود در داروخانه های هلال احمر تحت بیمه های درمانی هستند، گفت: همه داروهای تحت پوشش بیمه‌ سازمان‌های بیمه‌گر در این داروخانه هم تحت پوشش هستند و داروهایی هم که تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر نیستند اینجا همه آزاد است.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر افزود:‌ بیشترین و خاص ترین دارویی که توسط داروخانه های هلال احمر برای بیماران به راحتی تامین و توزیع می شود مربوط به بیماران سرطانی، پیوندی و ام اس نظیر داروهای سلسپت، بتافرون، اوستین است.

وی درباره میزان تامین داروهای درمان کرونا در دو سال گذشته افزود: در دوران کرونا داروخانه هلال احمر از معدود داروخانه هایی بود که تقریباً همه داروهای مورد نیاز را ارائه می‌کرد که با توجه به شرایط بحرانی کرونا در کشور با اتخاذ تدابیر اندیشیده شده و نیز پیش بینی کمبودهای احتمالی، داروخانه هلال احمر اقدام به تأمین داروهای موردنیاز بیماران بویژه بیماران کرونایی کرده و در  تعطیلات کرونا و ‌تاسوعا و عاشورا بدون تعطیلی و بی وقفه به ارائه خدمات به هموطنان پرداخت.

وی ادامه داد: همچنین سایت بیماران کرونا را جدا کردیم و انتقال دادیم به داروخانه تک نسخه‌ای تا بیماران صعب العلاج مانند بیماران شیمی درمانی و ام اس که وارد داروخانه می‌شوند از بیماران کرونایی دور باشند. همچنین ساعت کاری داروخانه را افزایش دادیم و حتی مدتی تا ساعت ۲۴ (چه در روزهای تعطیل و چه در روزهای عادی) مشغول خدمت رسانی بودیم.

عسکری درخصوص مدت زمان دریافت نسخه از بیماران تا تحویل دارو گفت: در داروخانه هلال احمر نسخه های دارویی تک قلم و دو قلم را از بقیه نسخه ها که چند قلم هستند جدا کرده ایم. نسخ تک قلم و دو قلم و نسخ آزاد در ساعات خلوت داروخانه حداکثر ۱۰  تا ۱۵ دقیقه زمان انتظار دارد اما در زمان پیک شلوغی تا ۳۰ دقیقه ممکن است طول بکشد.

وی ادامه داد: بقیه داروها که نیاز به تایید دارند و نسخ چند قلمی نیز هستند در ساعات خلوت داروخانه ۱۵ دقیقه و در زمان پیک شلوغی تا ۵۰ دقیقه متغیر است. همچنین با عنایت و توجه ویژه ریاست جمعیت هلال احمر به جانبازان و ایثارگران،  یک باجه برای آنها به صورت جداگانه تخصیص داده ایم که در اسرع وقت داروهای مورد نیاز آنها در اختیارشان قرار گیرد.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر درباره اینکه داروخانه های هلال احمر برای بیماران خاص و تک نسخه ای که مشکل مالی داشته باشند تخفیفات خاصی قائل می شود یا نه افزود: داروخانه مرکزی هلال احمر طبق هماهنگی که با سازمان داوطلبان و هلال احمر استان تهران وجود دارد بیماران را به آنها معرفی می کند و بیماران تخفیف های خود را دریافت خواهند کرد.

عسکری درخصوص ایجاد داروخانه هلال احمر جدید در شهر تهران، گفت:با توجه به اینکه سازمان تدارکات پزشکی در مرکز و شرق تهران داروخانه دارد نیاز به این داروخانه در غرب نیز احساس می‌شود. تمام سعی خود را خواهیم کرد و با عنایت به تأکید و حمایت ریاست محترم جمعیت هلال احمر در حال رایزنی و مطالعات امکان سنجی برای شروع این طرح هستیم.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر درباره مزیت داروخانه های هلال احمر نسبت به داروخانه های عمومی شهر افزود: در داروخانه های هلال احمر داروهایی با اصالت و همچنین با رعایت دقیق زنجیره تأمین به بیماران و مراجعین ارائه می شود. همچنین طرف قرارداد با همه بیمه ها، ارگان ها و سازمان های مختلف به منظور تخفیف برای داروهای عمومی، تک نسخه ای و خاص است و نیروی انسانی متخصص و مجرب با پاسخگویی و تکریم مراجعه کنندگان،  مشغول به خدمت رسانی و مشاوره به بیماران هستند.

حال می توان گفت که درایام درمان بیماری کرونا، سازمان و نهادهای زیر جمعیت هلال احمر توانستند  با مدیریت جهادی وانسانی خود در همه سطوح مدیریتی واجرایی، به پیشگیری  و درمان بیماری کرونا در سطح کشور بپردازند و برگ زرینی در کارنامه درخشان خود ثبت نمایند.

از: احسان صادقی ارمکی

برچسب‌ها اقلام دارویی سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقلام دارویی سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اقلام دارویی سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران داروخانه های هلال احمر تأمین داروهای مورد درمان بیماری کرونا داروخانه هلال احمر مورد نیاز بیماران داروهای مورد نیاز سازمان غذا و دارو بیماران کرونایی داروخانه ها داروخانه مرکزی اطلاعات دارویی برای تهیه دارو بیماران کرونا شرکت بازرگانی تهیه داروهای وزارت بهداشت برای بیماران سال گذشته هلال احمر دارویی کشور داروهای خاص سبد دارویی خدمت رسانی تک نسخه ای تحریم ها تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۲۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی ناصحی افزود: پرداخت بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها به ویژه داروخانه‌های خصوصی در اولویت سازمان بیمه سلامت است و مطالبات اسفند داروخانه‌ها امروز پرداخت شد و مطالبات فروردین ۱۴۰۳ نیز ظرف ۱۰ روز آینده پرداخت می‌شود.

وی گفت: رسیدگی اسناد به سرعت انجام می‌شود و در کل هزینه قابل پرداخت در داروخانه‌های خصوصی ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیارد تومان است.

ناصحی با بیان اینکه سهم ارز ترجیحی طرح دارویار از اختیارات ما خارج است، افزود: پرداخت سهم ارز ترجیحی داروخانه‌ها بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و از عهده ما خارج است و آخرین پرداخت در این بخش مربوط به دی سال قبل است و منابع این بخش را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأمین کند.

وی گفت: تأمین منابع و واریز نهایی بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و ما در این خصوص نقشی نداریم.

کد خبر 6091489 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید