Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در مراسم تقدیر از برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری بیان کرد: عزم ملی و همکاری جمعی برای انجام پژوهش‌های بنیادی و محصول‌محور ضروری است.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرضا پازوکی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در مراسم تقدیر از پژوهشگران و فناوران برگزیده این دانشگاه عنوان کرد: با توجه به نقش پژوهش در سرنوشت کشور، ضروری است تا به این حوزه بیشتر توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این نکته که مقاله مقدمه پژوهش است، افزود: باید دانشگاه علوم پزشکی ایران به سمت دانشگاه‌های نسل نو در راستای رفع نیازهای جامعه حرکت کند و با عزم جدی و همکاری همگانی برای ارائه پژوهش‌های بنیادی و محصول‌محور تلاش شود.

دکتر پازوکی همکاری همفکری و همکاری همه جانبه را عامل اصلی موفقیت دانست و ادامه داد: با بسیج همگانی در سطح کشور، رکورد بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن در روز ثبت شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تامین مسکن اعضای هیئت علمی جوان در دستور کار قرار دارد و امید است با همکاری بنیاد مسکن،  بتوانیم شهرک دانشگاه علوم پزشکی ایران را ایجاد کنیم.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت‌های برون مرزی برای افزایش درآمد اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایران به صورت رسمی در حال پیگیری هستیم.

دکتر پازوکی ابراز داشت: امید است شرایطی فراهم کنیم تا اساتید گرانقدر بتوانند بدون دغدغه به رسالت اصلی خود در حوزه‌های آموزش و پژوهش بپردازند و در مسیر تربیت محققان جوان موفق باشند.

دکتر حسین کیوانی؛ سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری در بخش ابتدایی مراسم تقدیر از برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری با اشاره به اهمیت تفکر خاطر نشان کرد: براساس معیارهای استاندارد، دانشگاه علوم پزشکی ایران در تعداد مقالات ارائه شده رتبه سوم و رتبه چهارم در استنادات و براساس اچ ایندکس رتبه دوم را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه یازده درصد از اساتید دانشگاه در فهرست یک درصد دانشمندان پراستناد دنیا قرار دارند، افزود: کسب رتبه دوم در انتشارات و دارا بودن ۱۱ نشریه علمی پژوهشی یکی دیگر از افتخارات دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

دکتر کیوانی بر توجه بیشتر به حوزه فناوری تاکید کرد و افزود: در راستای اولویت های نظام سلامت، ماموریت محور کردن مراکز تحقیقاتی و حمایت از آنها برای تسریع امور و انجام تحقیقات کاربردی مورد نظر ما است.

در ادامه دکتر مرتضی ناصربخت؛ مدیر هماهنگی مراکز تحقیقاتی دانشگاه گزارشی از فرآیند انتخاب برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری در سال ۱۴۰۰ ارائه داد و افزود: برای ارتقاء نظام سلامت باید به سمت پژوهش های کارآمد و موثر پیش برویم تا علاوه بر ارزیابی کیفی تحقیقات بتوانیم رتبه دانشگاه در این زمینه را ارتقاء دهیم.

در پایان از اساتید و دانشجویان برگزیده دانشگاه علوم پزشکی ایران در حوزه پژوهش و فناوری، مراکز تحقیقاتی و شرکت های فناور برتر تقدیر شد.

نکته قابل توجه اینکه در مراسم امسال؛ به همت بنیاد نیکوکاری شادروان محمد حسین و زینب اسدی لاری، تندیس افتخار به دانشجویان نوآور و فناور برگزیده دانشگاه علوم پزشکی ایران اهداء شد.

پژوهشگران و فناوران برگزیده سال ۱۴۰۰ دانشگاه علوم پزشکی ایران

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پژوهش کاربردی دانشگاه علوم پزشکی ایران دانشگاه علوم پزشکی ایران حوزه پژوهش و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۳۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در این اردو که به همت مدیریت تعالی فرهنگی دانشگاه و با هدف ارائه خدمات درمانی، آموزشی و فرهنگی به روستاییان برگزار شد، دانشجویان داوطلب در بخش خدمات آموزشی و بهداشتی آموزش هایی، چون راه‌های پیشگیری از بیماری سالک، درمان شته، آموزش به مادران باردار، اهمیت جوانی جمعیت و بحث فرزند آوری را به مردم روستا ارائه دادند.

زحمتکش افزود: درحاشیه این اردو، گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ضمن زیارت از مزار شهدا با خانواده شهید والامقام رضا دامرودی دیدار و ضمن ادای احترام به مقام شامخ این شهید با آنان گفتگو و از ایثار و فداکاری شهید تجلیل کردند.

مدیر تعالی فرهنگی دانشگاه نیز با قدردانی  از زحمات و تلاش‌های دانشجویان جهادگر، اعلام کرد که این اردو‌ها به طور مستمر در مناطق محروم شهرستان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد
  • ضرورت تدوین کلان روندها برای طراحی آینده متناسب با زیست بوم ایران
  • برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور آبادان به اهواز
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • برگزاری کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به میزبانی قم
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند