Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@07:46:49 GMT

آمریکایی‌ها در ۶ ژانویه به قانون اساسی پشت کردند

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۶۳۵۲۹

آمریکایی‌ها در ۶ ژانویه به قانون اساسی پشت کردند

یکی از سناتورهای کنگره آمریکا در مراسم سالگرد شورش ۶ ژانویه گفت که آمریکایی‌ها در این روز به قانون اساسی کشورشان پشت کردند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، مجلس نمایندگان و سنای آمریکا روز پنجشنبه اولین سالگرد شورش ۶ ژانویه را با برگزاری یک لحظه سکوت برگزار کردند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این ارتباط گفت: «می‌خواهم از کشته شدگان در آن روز قدردانی کنم: برایان سیکنیک، افسر پلیس کنگره آمریکا، هوارد لیوینگود افسر پلیس کنگره آمریکا، افسر متروپولیتن جفری اسمیت، افسر پلیس کنگره آمریکا، بیلی ایوانز، که بعداً در اثر حمله جان باخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در این مراسم همچنین سناتور دموکرات «پاتریک لیهی»، گفت آمریکایی‌ها در ۶ ژانویه به یک اوباش تبدیل شدند و به قانون اساسی این کشور پشت کردند.

در ۶ ژانویه ۲۰۲۱، گروهی از حامیان ترامپ برای اعتراض به قانونگذاران به دلیل تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ وارد ساختمان کنگره آمریکا شدند. در این حادثه، یک معترض به ضرب گلوله پلیس کشته شد و تعداد زیادی از نیروهای انتظامی و معترضان زخمی شدند.

محاصره ۶ ژانویه بزرگترین حمله به ساختمان کنگره ایالات متحده از زمان سوزاندن این ساختمان و سایر نقاط دیدنی توسط ارتش انگلیس در جنگ ۱۸۱۲ بود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت کنگره آمریکا قانون اساسی ترامپ سنای آمریکا مجلس نمایندگان آمریکا ارتش انگلیس پلیس کنگره آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت کنگره آمریکا ۶ ژانویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان امروز (یکشنبه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به گزارشی از نظرات اخیر شورای نگهبان درباره مصوبات مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهارکرد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها که از سال گذشته میان محلی و شورای نگهبان در رفت و آمد بود، در نهایت خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم این طرح به اهداف خود دست یابد.

وی افزود: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) نیز در جلسه اخیر شوری نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی گاز ایران با هند به داوری نیز مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت. طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی نیز است سوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت که به تایید شورا نرسید. همچنین اصلاح قانون نظام صنفی کشور نیز با ایراداتی از سوی شورای نگهبان مواجه شد.

ادامه دارد ...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • قاتل ۱۰۰ هزار دلاری دستگیر شد
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • پیشنهاد عجیب ماسک برای برخورد با دانشجویان معترض
  • استقرار اتوبوس‌های زندان در محوطه دانشگاه کلمبیا
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید
  • دانشجویان آمریکایی، خواستار انتفاضه جهانی
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه